تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد تقاضا در سال ۲۰۲۳ کم می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

منابع اوپک و منابع صنعتی گفتند، رشد تقاضا برای نفت در جهان در سال 2023 کند خواهد شد زیرا افزایش قیمت نفت خام و سوخت، نرخ تورم را بالا می برد و رشد اقتصادی را کاهش می دهد.

​به گزارش رویترز، مصرف سوخت از زمان شیوع کرونا در سال 2020 بهبود یافته و با وجود بالا رفتن بی سابقه قیمت ها، قرار است امسال از سطح سال 2019 فراتر رود.

قرار است سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام ، اوپک در ماه جولای پیش بینی خود برای قیمت نفت در سال 2023 را منتشر کند.

یک نماینده اوپک و منابع صنعتی آگاه به دیدگاه اوپک گفتند، اوپکی ها انتظار دارند تقاضا برای نفت در جهان در سال 2023 به روزانه 2 میلیون بشکه یا کمی کمتر برسد. که افزایش تنها 2 درصدی را نشان می دهد. این درحالی است که این رقم در سال 2022 برابر با 3.36 میلیون بشکه در روز بوده است.

نماینده اوپک گفت: «حتی اگر یک میلیون بشکه باشد، باز هم رشد است و اوج تقاضا نیست.»

به گفته سخنگوی آژانس بین المللی انرژی، اولین پیش بینی تقاضای سال 2023 خود را در گزارش ماهانه روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

دو نماینده دیگر اوپک گفتند، کاهش تقاضا احتمالا در ماه‌ های آینده تأثیری بر مصرف نفت خواهد داشت.

یک منبع ارشد صنعتی در یک شرکت تجاری که وابسته به آژانس بین المللی انرژی یا اوپک نیست نیز گفت، انتظار دارد که رشد تقاضا در سال 2023 کند باشد.

وی خاطرنشان کرد، برآورد اولیه اش نشان از افزایش 2 میلیون بشکه یا کمتر در روز دارد که این رقم از رشد 2.6 میلیون بشکه سال 2022 کمتر است.

وی افزود: «نفت 120 دلار در هر بشکه باعث از بین رفتن تقاضا می شود.»

اوپک در ابتدا در جولای 2021 پیش بینی کرده بود تقاضا در سال 2022 برابر با 3.28 میلیون بشکه باشد، پس از آن این رقم را به 4 میلیون بشکه افزایش داد و در نهایت به 3.36 میلیون بشکه در روز کاهش داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد تقاضا در سال ۲۰۲۳ کم می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..