تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا آب آشامیدنی منطقه حمیدآباد آلوده است؟/ رئیس اداره آب روستایی دلگان: مخزن آب فرسوده و قدیمی است/ سلامتی مردم در انتظار تامین اعتبار

ساعت: 10:16 منتشر شده در مورخ: 1395/09/28 شناسه خبر: 980639

مردم حمید آباد شهرستان دلگان از وضعیت بهداشتی آب شرب این روستا گلایه کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دلگان پرس، مردم روستای حمید آباد در غرب شهرستان دلگان در تماس های مکرر با این پایگاه خبری نسبت به وضعیت آب آشامیدنی این منطقه که از طریق غیر بهداشتی در لوله ها و منبع آب این روستا جاری و ذخیره است گلایه داشته اند.

بامری یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه لوله های آبی که از موتور پمپ آب را به مخزن آب این روستا انتقال می دهند نشتی دارند، اظهار کرد: و همین آب به لوله کشی آب منازل این روستا ورود پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه آبی که نشتی کرده است بسیار آلوده است افزود: بیش از دو ماه از نشتی آب لوله ها می گذرد اما هنوز اداره آب و فاضلاب روستایی هیچ اقدامی در جهت رفع این معضل نکرده است.

بامری تصریح کرد: در صورتی که این معضل در روستای حمید آباد شهرستان دلگان برطرف نشود ممکن است مردم دچار بیماری شوند.

شهدوست بامری عضو شورای روستای حمیدآباد در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با اشاره به اینکه این روستای با 400 خانوار و بیش از هزار و 500 نفر جمعیت در 25 کیلومتری مرکز شهر دلگان قرار دارد گفت: مخزن آبی که در روستا قرار دارد قدیمی و فرسوده است.

وی با بیان اینکه آب آشامیدنی از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد تصریح کرد: مشکل منبع ذخیره آب حمید آباد شهرستان دلگان را اطلاع رسانی کرده ایم ولی هنوز اقدامی برای رفع آن از طرف مسئولان امر انجام نشده است.

بامری رئیس اداره آب و فاضلاب روستای شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه منبع آب روستای حمید آباد فرسوده و قدیمی است اظهار کرد: درخواست تعویض این منبع به اداره آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است ولی هنوز اعلام اعتبار نشده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه تعویض یک مخزن آب 250 میلیون تومان است بیان کرد: با اعلام اعتبار از استان، این معضل مردم روستای حمید آباد شهرستان دلگان برطرف می شود.

 رئیس اداره آب و فاضلاب روستای شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه برای همه خانه های روستای حمیدآباد تا قبل از سال 1390 کنتور آب نصب شده است خاطر نشان کرد: اما اکنون اکثر کنتورهای آب در این روستا بدون استفاده هستند و آب مصرفی خود را از پشت کنتور خانگی برداشت می کنند.

یاور شریف زاده رئیس مرکز بهداشت شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به اینکه کمتر از 10 روز قبل از مخزن آب روستای حمیدآباد بازدید شده است گفت: بنا به گفته کارشناسان اداره آب و فاضلاب روستایی دلگان، مردم از آب این منبع استفاده نمی کنند.

شهرستان دلگان در 475 کیلومتری جنوب غرب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

گزارشی از مجید بامری

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا آب آشامیدنی منطقه حمیدآباد آلوده است؟/ رئیس اداره آب روستایی دلگان: مخزن آب فرسوده و قدیمی است/ سلامتی مردم در انتظار تامین اعتبار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..