تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید

یکی از زیباترین و پیچیده ترین آفریده های خداوند طبیعت است که بی هیچ چشم‌داشتی نعماتی بی‌بدیل در اختیار بشر قرار داده که جنگل یکی از زیباترین آنهاست.

در این پست که توسط گروه گردشگری و مسافرت ایران ناز تهیه شده است زیباترین جنگل های دنیا را به شما همراهان همیشگی معرفی میکنیم که میان طبیعت‌گردان و گردشگران مشهورند اما ممکن است بازدید از آنها برای گردشگران ایرانی بسیار سخت و پرهزینه باشد.

اگر بخواهید برای سفر بعدی‌ برنامه ریزی کنید و یا دوست داشته باشید فقط مجازی به زیباترین جنگل های سراسر دنیا سر بزنید، خواندن این مطلب با تصاویر درختان ۲هزارساله، بامبوهای سبز و کاج‌هایی که دورشان با گل‌های ناقوس آبی فرش شده است شما را به هدفتان خواهد رساند.

سفر به این بهشت‌های سبز آرزوی هر طبیعت‌گردی است، چراکه لذت تجربۀ سفر به مناطق جنگلی و ایستادن در میان درختان بلندی که از هر طرف شما را احاطه کرده‌اند شبیه هیچ‌چیز نیست. با ما همراه باشید تا با زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید.

جنگل بارانی گریت بیر، بریتیش کلمبیا، کانادا

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

جنگل بارانی گریت بیر (Great Bear Rainforest که به‌معنی «خرس بزرگ» است) وسعتی به‌اندازه کشور ایرلند دارد و یکی از متنوع‌ترین نقاط جهان از جهت گونه‌های زیستی محسوب می‌شود.

در این جنگل، گونه‌های مختلف جانوری مثل گرگ‌هایی از نژاد کمیاب و نهنگ هم زندگی می‌کنند. جنگل بارانی گریت بیر با آبدره‌ها، آبشارها، درختان سرو عظیم و صخره‌های گرانیتی به‌ارتفاع ۱۲۱۹ متر، بدون شک یکی از زیباترین جنگل های دنیا و جذاب‌ترین جاهای دیدنی طبیعی کانادا به شمار می‌رود.

ماه ژوئن و ژوئیه بهترین زمان سال از نظر آب‌وهوا برای بازدید از جنگل گریت بیر است. در روزهای طولانی تابستان می‌توانید به‌راحتی در جنگل قدم بزنید و حتی از روستاهای دورافتاده آن نیز دیدن کنید. فراموش نکنید در این جنگل خرس زندگی می‌کند و احتمال مواجهه با این موجود دوست‌داشتنی و خشمگین نیز وجود دارد!

جنگل خون اژدها، سقطرا، یمن

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

جنگل زیبای خون اژدهای سقطرا (Dragon’s Blood Forest) که حدودا در ۳۵۰کیلومتری سواحل جنوب شرقی سرزمین اصلی یمن واقع شده، گویی از سیاره دیگری به زمین منتقل شده است.

درختان خون اژدها با آن اشکال عجیبِ شبیه بشقاب‌پرنده و شیره قرمزرنگشان این حس را در ما تقویت می‌کند که شاید واقعا این جنگل را آدم‌فضایی‌ها به زمین آورده‌اند!

اکتبر تا مه بهترین زمان برای بازدید از جنگل خون اژدها، یکی از زیباترین جنگل های دنیا است؛ اما ماه‌های اکتبر، نوامبر و فوریه پرگردشگرترین زمان سال است. در این ماه‌ها هوا نه زیاد گرم است و نه بارش بیش از حد باران مزاحم گشت‌وگذار مسافران می‌شود.

جنگل ابر مونته‌ورده، کاستاریکا

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

کاستاریکا به‌دلیل تنوع زیستی‌اش شناخته شده و جنگل ابر مونته‌ورده (Monteverde Cloud Forest) گواهی بر این ادعاست.

ارتفاعات مرکزی کاستاریکا همواره مه‌آلود است و هر مسافری که به این منطقه سفر می‌کند این احساس به سراغش می‌آید که گویی به دنیای دیگری منتقل شده است!

این منطقه به مساحت تقریبی ۲۶ هزار هکتار در شمال غرب سان خوزه، ‌پایتخت کاستاریکا قرار دارد و انواع خزندگان، پرندگان مهاجر، خفاش‌ها و همچنین بیش از ۵۰۰ گونه شناخته‌شدۀ گل ارکیده در آن یافت می‌شود.

معمولا دمای هوا در تمامی طول سال در جنگل ابر کاستاریکا ثابت است (حدودا ۲۹ درجه سانتی‌گراد)؛ اما از دسامبر تا مه، هوا نسبتا خشک است و خبری از باران بی‌امان نیست و بنابراین، این زمان از سال بهترین زمان بازدید از این مقصد زیباست.

پارک ملی جنگل گیر، هند

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

پارک ملی جنگل گیر (Gir Forest National Park) در هند، برای علاقه‌مندان به حیوانات آخرین پناهگاه باقی‌مانده برای شیر آسیایی است.

این پارک ملی که در غرب ایالت گجرات قرار دارد از جنگل‌های محافظت‌شده مهمی تشکیل شده است. شیر آسیایی زمانی در سراسر هند، خاورمیانه و ترکیه وجود داشت؛ اما در اوایل قرن بیستم شکار شیر به‌قدری زیاد شد که فقط و فقط ۲۰ قلاده از این حیوان باقی ماند.

از آن زمان تلاش‌هایی که در راستای حفاظت از این حیوان در پارک ملی گیر صورت گرفت سبب شد تعداد شیرها در سال ۲۰۱۷ به ۶۵۰ قلاده برسد.

امروزه شیر آسیایی به‌عنوان نمادی از ایالت گجرات شناخته می‌شود و بسیاری از مردم محلی در نزدیکی این همسایگان وحشی زندگی می‌کنند. زمین تپه‌ای جنگل گیر به زیستگاهی برای حیواناتی مثل شغال، پلنگ، بز کوهی و آهو تبدیل شده است.

بهترین زمان بازدید از جنگل گیر از دسامبر تا مارس است، اما در این فصل ممکن است شلوغ باشد. احتمال اینکه بتوانید شیرها و سایر حیوانات ساکن در این جنگل را ببینید بین ماه‌های مارس تا مه بیشتر است؛ اما در این دوره از سال ممکن است هوا بسیار گرم باشد.

جنگل سیاه، بادن-وورتمبرگ، آلمان

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

جنگل سیاه (Black Forest) رشته‌کوهی جنگلی به‌وسعت ۱۶۰ کیلومتر است که در جنوب غربی آلمان قرار دارد. این منطقه پر است از درختان کاج، دهکده‌های زیبا، آب گرم طبیعی و، چه باور کنید و چه خیر، ساعت‌های کوکو.

جنگل سیاه شبیه به صحنه‌ای از یک کتاب داستان است و بدون شک باید در فهرست زیباترین جنگل های دنیا قرار گیرد. بعضی بر این باورند که برادران گریم قصه‌هایی مثل هانسل و گرتل و راپونزل را با الهام از مناطق جنگلی جنگل سیاه نوشته‌اند.

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

بهترین زمان بازدید از جنگل سیاه از اواخر ماه آوریل تا اواخر سپتامبر است، چون دما و رطوبت هوا در بهترین حالت خود قرار دارد.

جنگل آمازون، آمریکای جنوبی

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

کمتر کسی پیدا می‌شود که تاکنون اسمی از جنگل‌های بارانی آمازون نشنیده باشد. آمازون بزرگ‌ترین جنگل بارانی روی زمین است.

این جنگل بیش از ۴۰ درصد آمریکای جنوبی از جمله بخشی از کشورهای برزیل، اکوادور، پرو و کلمبیا را در بر گرفته و بیش از ۴۰ هزار گونۀ گیاهی و ۱۳۰۰ گونۀ پرنده را در خود جای داده است.

در اکوادور، بازدید از آمازون تجربه فرهنگی بی‌نظیری است؛ راهنمایان محلی شما را به جاهایی می‌برند که خوب می‌شناسند و آنجا اهالی قبیله‌ای را می‌بینید که قرن‌هاست سبک زندگی خود را حفظ کرده‌اند. اگر به این منطقه سفر کردید، حتما از رودخانه‌های پرپیچ‌وخم و حیات‌وحش متنوع آن دیدن کنید.

در جنگل‌های بارانی معمولا در تمام طول سال شاهد بارش باران هستیم؛ اما از ماه مه تا اکتبر میزان بارش باران در جنگل های آمازون کاهش می‌یابد. به همین دلیل، این زمان بهترین فرصت برای سفر به بزرگ‌ترین جنگل بارانی دنیاست.

جنگل‌های بارانی بورنئو

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

بورنئو پس از گرینلند و نیوزیلند سومین جزیره بزرگ جهان است که سراسر آن را جنگل‌های بارانی انبوهی فراگرفته است؛ هرچند گفته می‌شود از زمان قطع درختان و بهره‌برداری از جنگل و همچنین استخراج روغن پالم در دهه‌های اخیر، ۳۰ درصد از این جنگل تخریب شده است.

در حال حاضر، متخصصان حفاظت از محیط‌زیست در تلاش‌اند از مناطق سرسبز جنوب شرق آسیا (که بخشی از آنها متعلق به اندونزی، مالزی و کشور مستقل برونئی‌اند) محافظت کنند.

جذابیت این منطقه هم به محیط‌زیستش مدیون است و هم به مردمانش. مردم در کنار رودخانه در خانه‌های سنتی به‌صورت قبیله‌ای زندگی می‌کنند که زمانی به‌خاطر گردن‌زدن دشمنانشان مشهور بودند. برای بازدید از این روستاهای دورافتاده باید سوار قایق شوید.

جنگل‌های بارانی این منطقه نه‌تنها ۲ برابر کشور آلمان است، بلکه با حدودا ۱۳۰ میلیون سال قدمت، قدیمی‌ترین جنگل بارانی جهان نیز محسوب می‌شود. بهترین زمان سفر به بورنئو بین ماه‌های مارس و اکتبر یعنی فصول خشک سال است.

جنگل بیویندی، اوگاندا

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

در پارک ملی بیویندی (Bwindi) اوگاندا که به‌طور غیررسمی آن را «جنگل نفوذناپذیر» می‌نامند، نخل‌های بامبوی سرسبز، سرخس‌ها و تاک‌ها روییده‌اند. این منطقه یکی از متنوع‌ترین مناطق بیولوژیکی کره زمین محسوب می‌شود.

این میراث ثبت‌شده در یونسکو بزرگ‌ترین مجموعه گونه‌های درختان در شرق آفریقا را در خود جای داده است. به‌علاوه، حیواناتی مثل فیل، شغال‌های پهلونواری و بیش از نیمی از جمعیت گوریل‌های کوهیِ در معرض خطر انقراض در جنگ بیویندی زندگی می‌کنند.

از آنجا که نمی‌دانید گوریل‌ها کجای این جنگل زندگی می‌کنند، ممکن است مجبور شوید ساعت‌ها به جست‌وجوی این موجودات بامزه بپردازید. پارک ملی بیویندی در جنوبی‌ترین نقطه اوگاندا قرار دارد و مساحت آن حدود ۳۲ هزار هکتار است.

سپتامبر بهترین زمان بازدید از این پارک ملی محسوب می‌شود؛ اما به‌طور کلی در تمام طول سال هوا برای رفتن به جنگل‌های بیویندی مساعد است. البته بین ماه‌های ژوئن تا اوت بارندگی کم است و راحت‌تر می‌توان در این منطقه سفر کرد.

در فصول بارندگی، شرایط برای پیاده‌روی در جنگل بسیار دشوار می‌شود و بهتر است بین ماه‌های مارس تا مه و اکتبر تا اوایل دسامبر به این منطقه سفر نکنید.

واله ده کوکورا (دره کوکورا)، کوئیندیو، کلمبیا

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

می‌دانید بلندترین درخت نخل جهان کجا قرار دارد؟

در دره کوکورای کلمبیا (Valle de Cocora). این منطقه در غرب بوگوتا قرار دارد که پس از ۷ ساعت رانندگی به مقصد می‌رسید. این درخت‌های بلند که ضخامت چندانی هم ندارند در پس‌زمینه تپه‌های سرسبز و مه‌آلود و کوه‌های سنگلاخ واقعا رؤیایی به نظر می‌رسند.

در تمام طول سال ابرها آسمان این جنگل را به سلطه خود درمی‌آورند و هر روز احتمال بارش باران وجود دارد. از دسامبر تا فوریه و از ژوئن تا سپتامبر کمی از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و راحت‌تر می‌توان جنگل‌گردی کرد.

جنگل بارانی دین‌تری، استرالیا

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

جنگل بارانی دین‌تری (Daintree Rainforest) واقع در کوئین‌لند شمالی در سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. دین‌تری یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های جهان است.

این جنگل سرسبز و انبوه به‌قدری زیباست که الهام‌بخش لوکیشن فیلم پرفروش آواتار بوده است. جنگل دین‌تری بهترین جایی در استرالیاست که علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی باید بروند.

بازدیدکنندگان می‌توانند دل به جنگل‌های انبوه بزنند، با زیپ‌لاین از آن بالا طبیعت بکر جنگل را تماشا کنند یا در رودخانه دین‌تری به دیدن کروکدیل‌ها بروند. این جنگل زیستگاه ۱۲۲ گونۀ نادر و در معرض خطر انقراض است، یعنی پناهگاهی برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش.

دین‌تری مثل بسیاری از جنگل‌های بارانیِ آسیب‌پذیر در سراسر جهان در معرض خطر است. پس از اینکه این منطقه به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شد، تقریبا نیمی از دشت‌های آن پاکسازی شده است.

جنگل بارانی دین‌تری با قدمت ۱۳۵میلیون‌ساله به‌عنوان قدیمی‌ترین جنگل بارانی گرمسیری جهان شناخته می‌شود و بسیار ارزشمند است و باید از آن محافظت شود.

سازمان‌های نجات جنگل‌های بارانی زمین‌هایی را که در مجاورت جنگل قرار دارند خریداری کرده‌اند و با سود حاصل از تورهای جنگل‌گردی، به مدیریت مؤثر این زمین‌ها کمک می‌کنند.

آب‌وهوای کوئين‌لند شمالی در تمام طول سال آفتابی است و آب گرم و نسیم خنک ساحلی، زیبایی آن را چند برابر کرده است.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه و بازدید از جنگل بارانی دین‌تری از ماه مه تا اکتبر است که در استرالیا فصل زمستان و همچنین فصل خشک منطقه است؛ بنابراین می‌توانید در هوایی مطبوع و بدون مواجهه با باران‌های گرمسیری از این منطقه دیدن کنید.

جنگل درختان بامبوی آراشی‌یاما، کیوتو، ژاپن

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

زیبایی این جنگل با درختان بامبویی که ارتفاعشان گویی به سقف آسمان می‌رسد فقط به جذابیت بصری ختم نمی‌شود؛ اگر چشم‌هایتان را ببندید و در سکوت به صدای باد گوش دهید، زیبایی واقعی آن را لمس خواهید کرد.

وزارت محیط‌زیست محلی در سال ۱۹۹۶ جنگل آراشی‌یاما (Arashiyama Bamboo Grove) را به‌عنوان یکی از ۱۰۰ مناظر صوتی ژاپن معرفی کرد که ابتکاری برای مقابله با آلودگی صوتی و ترغیب مردم برای شنیدن صداهای طبیعت بود.

فصل بارندگی کیوتو از اواسط ژوئن آغاز می‌شود و تا اواخر ژوئیه ادامه دارد. در طول ماه دسامبر و اوایل اکتبر نیز ممکن است شاهد وقوع طوفان باشیم. در اکتبر و نوامبر و همچنین آوریل و مه، هوا بسیار مطبوع است. به شما توصیه می‌کنیم در کریسمس و سال نو به کیوتو سفر نکنید.

جنگل اوتزارتا، منطقه خودمختار باسک، اسپانیا

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

پارک طبیعی گوربیا در منطقه خودمختار باسک منطقه‌ای حفاظت‌شده با چشم‌اندازی از کوه‌ها، مسیرهای پیاده روی، آبشارها و چندین غار است. جنگل مرموز اوتزارتا (Otzarreta Forest) که در این پارک طبیعی قرار دارد با زمین‌های باتلاقی خزه‌گرفته و درختان باستانی نظر هر عکاسی را به خود جلب می‌کند.

پاییز و زمستان فصل پربارش در این منطقه است و به همین دلیل بهتر است زمان دیگری را برای سفر به اوتزارتا انتخاب کنید.

پارک ملی المپیک، ایالت واشنگتن

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

پارک ملی المپیک (Olympic National Forest) در ۹۷کیلومتری غرب سیاتل قرار دارد که در زمینی به‌وسعت بیش از نیم میلیون هکتار، اکوسیستم‌های جنگلی، ساحلی و کوهستانی را دربرمی‌گیرد.

طبیعت‌گردان در داخل جنگل می‌توانند از دریاچه منجمد Quinault دیدن کنند، از مسیرهای مشخص به کوه الینور (Ellinor) صعود کنند یا محو تماشای صنوبرهای سیتکا شوند که می‌تواند تا ارتفاع حدودا ۹۱ متر رشد کند.

گفته می‌شود بزرگ‌ترین صنوبر سیتکای جهان با قطر ۵٫۳ متر و ارتفاع ۵۸ متر در این جنگل قرار دارد. فصل بهار ایدئال‌ترین زمان برای بازدید از پارک ملی المپیک است، چون همه‌جا سرسبزی و طراوت باران‌های زمستانی سال قبل را دارد.

جنگل هالربوس، هاله، بلژیک

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

در فصل بهار و به‌ویژه از اواسط آوریل تا اوایل ماه مه، زمانی که زمین جنگل با گل‌های ناقوس آبی فرش می‌شود، جنگل هالربوس (Hallerbos Forest) قصه‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند و گویی تکه‌ای از بهشت را به زمین می‌آورد.

این جنگل راش قطعا یکی از زیباترین جنگل های دنیاست. اگر می‌خواهید به این جنگل بروید، از بروکسل سوار قطار شوید؛ اما حتما صبح زود حرکت کنید، چون در این زمان از سال جنگل پر از گردشگرانی است که می‌خواهند رؤیاهایشان را زندگی کنند!

پارک ملی تروساچ، اسکاتلند

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

جنگل تروساچ بزرگ (Great Trossachs Forest) واقع در اسکاتلند یکی از بزرگ‌ترین ذخایر طبیعی ملی بریتانیا به شمار می‌رود که یک پروژه بزرگ اصلاح زمین‌های جنگلی است.

طی ۱۰ سال اولِ این پروژۀ ۲۰۰ساله، بیش از ۲٫۵ میلیون درخت کاشته شده است. جنگل تروساچ بزرگ یکی از جوان‌ترین جنگل‌های جهان است و قرار است یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های چند قرن اخیر نیز باشد.

این جنگلِ تازه‌شکل‌گرفته با مساحت ۱۶۰ کیلومتر مربع قرار است زیستگاه بی‌مهرگان، پستانداران، پرندگان و سایر حیوانات حیات‌وحش باشد. جنگل تروساچ جزو زیباترین مناطق اسکاتلند است که در فهرست زیباترین جنگل های دنیا هم قرار گرفته است.

این بهشت سرسبز اسکاتلندی این روزها به‌عنوان منطقه‌ای با زیبایی طبیعی خیره‌کننده شناخته می‌شود، اما این پروژه قرار است بزرگ‌تر و بهتر شود.

بهترین زمان سفر به اسکاتلند برای بازدید از پارک‌های ملی این کشور بین ماه‌های مه تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است.

در فصل بهار و پاییز گل‌های وحشی و خلنگ در بهترین و زیباترین شکل ممکنشان هستند. در هر زمان از سال ممکن است در ارتفاعات شاهد بارش باران باشیم، بنابراین بارانی بپوشید.

پارک ایالتی هومبولت ردوودز، کالیفرنیا

با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)

ایستادن در وسط پارک ایالتی هومبولت ردوودز (Humboldt Redwoods State Park) تجربه‌ای شگفت‌انگیز است؛ به‌خصوص زمانی که به درختان غول‌پیکر ۲هزارساله و ۹۱متری نگاه می‌کنید.

با ۴ ساعت رانندگی از شمال سانفرانسیسکو به این منطقه می‌رسید. جنگل راکفلر داخل این پارک قرار دارد و می‌توانید بزرگ‌ترین درختان این جنگل را آنجا ببینید. به‌علاوه، این جنگل بزرگ‌ترین جنگل پیوسته‌ای است که در حال حاضر وجود دارد.

سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای سفر به این منطقه است، چون هوا مساعد و گشت‌وگذار در جنگل لذت‌بخش و راحت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با دیدنی و زیباترین جنگل های دنیا آشنا شوید (+تصاویر)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..