تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه ترشه تره گیلانی یکی از خورش های معطر و خوشمزه شمالی

آموزش طرز تهیه تره تره گیلانی

غذاهای محلی شمال و به خصوص گیلان در تمام کشور طرفدار دارند و محبوب هستند و تنوع زیادی هم دارند. خورش ترشه تره هم یکی از این غذاهای خوشمزه شمالی است که از سبزیجات معطر تشکیل می شود و در آن گوشت یا مرغ هم استفاده نمی کنند و به جای آن تخم مرغ دارد، امیدواریم که از طعم این غذای محشر لذت ببرید.

مواد لازم سبزی شامل (اسفناج، برگ چغندر، گشنیز، تره، جعفری و شوید (اسفناج بیشتر از بقیه)): ۵۰۰ گرم خالواش: ۱/۴ پیمانه نعنا: ۱/۴ پیمانه برنج: ۲ قاشق غذاخوری تخم‌مرغ: ۲عدد سیر خام: ۵ الی ۶ حبه آب نارنج:‌به مقدار لازم نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

ترشه تره گیلانی

طرز تهیه برای تهیه کردن این خورش خوشمزه در ابتدا باید برنج را خیس کنید و سپس بگذاری با حدود 2 لیوان آب پخته شود. برنج را باید خوب بپزید و در حال له شدن باشد. وقتی برنج خوب پخته شد 500 گرم سبزی خرد شده ای که داشتیم را به آن اضافه می کنیم تا سبزی خوب پخته شود و درون خورش حل شود. سپس به خورش نمک و آب نارنج را اضافه می کنیم، در صورتی که آب نارنج موجود نبود، می توانید به جای آن از آبغوره استفاده کنید. این خورش باید خورش ترش تری نسبت به خورش های دیگر باشد پس ترشی آن را مقداری بیشتر در نظر می گیریم. حالا درون ماهیتابه دیگه سیر، نعنا و خالواش را با روغن تفت می دهیم تا سرخ شوند. از آنجایی که ممکن است نعنا و خالواش تازه در دسترس نباشد می توانید از خشک شده آنها استفاده کنید زیرا سبزی خشک زودتر سرخ و تلخ می شود و می توانید سیر را سرخ کنید و سپس سبزی ها را اضافه کنید و با هم آنها را تفت دهید. در صورتی که از سبزی خشک استفاده می کنید از هر کدام یک قاشق غذاخوری کافی است. باید دقت کنید تا مواد را زیاد سرخ نکنید تا تلخ نشوند. در صورتی که خالواش نداشتید می توانید از نعنا به جای آن استفاده کنید. حالا سبزی سرخ شده را به خورش اضافه کنید و بگذارید مقداری با هم قل بزنند. در این مرحله حدود 40 گرم کره به خورش اضافه کنید، زیرا باعث لذیذتر شدن طعم خورش خواهد شد. حالا تخم مرغ ها را با مقداری نمک میزنیم تا یکدست شوند و سپس به خورش اصافه می کنیم. اول خورش را هم نمیزنیم تا تخم مرغ کمی سفت شود و سپس کمی خورش را هم میزنیم تا تخم مرغ تکه تکه در خورش باقی بمانید. سپس کمی صبر کنید تا خورض جا بیفتد و حالا برای میل کردن آماده است.

امیدواریم از این غذای خوشمزه شمالی لذت برده باشید در ادامه می توانید طرز تهیه چند غذای شمالی دیگر را هم بخوانید.

اطلاعات این خوراکی (امتیاز بدهید) recipe image

نام غذا

ترشه تره گیلان

نویسنده

منتشر شده در

2022-06-12

زمان آماده سازی

20M

زمان پخت

40M

زمان کل

1H

میانگین امتیاز

51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه ترشه تره گیلانی یکی از خورش های معطر و خوشمزه شمالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..