تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنگنه: قول آزادگان را به توتال نداده‌ایم

به گزارش افکارنیوز،

بیژن زنگنه درباره احتمال واگذاری قرارداد توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی به شرکت توتال فرانسه، گفت: هیچ قول و قراری با توتال برای واگذاری میدان نفتی آزادگان جنوبی نگذاشته‌ایم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه توسعه تمامی میادین نفتی ایران صرفا از طریق مناقصات بین‌المللی انجام می‌شود، تصریح کرد: به زودی برای توسعه میدان آزادگان هم مناقصه برگزار خواهد شد.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه هم اکنون برای توسعه هر یک از میادین اولویت‌دار نفتی کشور با دو تا سه شرکت خارجی تفاهم نامه همکاری امضا شده است، اظهار داشت: این بدان معنا است که انحصاری در بین شرکت‌های خارجی به منظور توسعه میادین نفت و گاز کشور وجود ندارد.

زنگنه همچنین اخیرا در جمع خبرنگاران با اشاره به بلا مانع بودن ایجاد کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های خارجی برای توسعه میدان نفتی آزادگان، گفته است: در هر صورت باید شرکت‌های خارجی یک شرکت ایرانی را به عنوان شریک خود انتخاب کنند.

به گزارش مهر، تاکنون شرکت‌هایی همچون توتال فرانسه، شل انگلیس، روس نفت روسیه، اینپکس ژاپن و ... برای توسعه میدان نفتی آزادگان با شرکت ملی نفت ایران تفاهم نامه و یا قرارداد محرمانگی انجام مطالعات میدان امضا کرده‌اند.

بر اساس برآوردهای انجام گرفته پیش ‌بینی می‌شود برای توسعه فاز دوم میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی و با هدف تولید روزانه حدود ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار بشکه نفت خام نزدیک به ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام شود.

هم اکنون حدود ۵۰ هزار بشکه نفت از آزادگان جنوبی برداشت می‌شود که با تکمیل مراحل فاز اول توسعه این میدان مشترک نفتی با عراق ظرفیت تولید نفت از این میدان تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ هزار بشکه در روز عبور خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنگنه: قول آزادگان را به توتال نداده‌ایم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..