تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصولگرايان احساس تكليف كنند و نيايند!

کد خبر: ۴۴۳۳۵۸

۱۳۱  بازدید

قانون نوشت: حال و اوضاع نواصولگرايان در اين روزها چندان مناسب نيست. از سويي بزرگان اين جريان عظيم به دليل رويكرد تازه‌به‌دوران‌رسيده‌هاي سياسي، يك‌به‌يك از آن جدا شده و به راه خود مي‌روند؛ از سويي نيز گزينه‌هايي كه از روي ناچاري براي ورود به اين جريان معرفي مي‌شوند، كارايي لازم را ندارند. اين روند سبب شده است تا بدنه‌اجتماعي حامي اين جناح سياسي سردرگم شده و هر روزي كه به انتخابات نزديك مي‌شويم، از پيروزي در كارزار 96 دلسردتر شوند.

براي اطلاع از وضعيت اين روزهاي جريان اصولگرايي به سراغ يكي از چهره‌هاي سنتي اين جناح سياسي رفتيم. احمدي‌کریمی اصفهانی ، دبیرکل جامعه اصناف و بازار در حالي كه مدت‌هاست محافظه‌كاران به دنبال وحدت مي‌گردند، مي‌گويد جريان اصولگراي ايران براي رسيدن به وحدت نيازمند زمان است. متن گفت‌وگوي ما با اين فعال سياسي اصولگرا را در زير پي‌مي‌گيريم:

روند فعاليت‌هاي اصولگرايان براي دست‌يافتن به وحدت را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

به طور طبيعي در هر دوره اي، هم اصلاح طلبان و هم اصولگرايان نهايت سعي خود را مي‎كنند تا به يك وحدتي دست پيدا كنند، زيرا پيروزي در سايه وحدت صورت مي گيرد. اما براي رسيدن به وحدت، مشكلاتي بر سر راه هر دو جناح وجود دارد و با نشست هاي مكرر بايد سعي كرد مشكلات و موانع را كاهش داد تا يك وحدت نسبي حاصل شود. ما براي رسيدن به وحدت مورد نظر، نياز به زمان داريم. البته هميشه به گونه اي بوده كه عده اي سعي مي كردند نظرات خود را اعمال كنند ولي براي رسيدن به وحدت بايد به گروه‎ها و تشكل هاي مختلف توجه ويژه داشت. اين بار هم مانند هميشه محوريت جامعه روحانيت مبارز را پذيرفتيم. در رابطه با مصداق‌ها، وي‍ژگي‌‎هايي را مد نظر قرار داديم و رييس جمهوري كه در الويت است در كنار جامعيت در تمامي حوزه‎ها، بيشتر بايد مسائل اقتصادي را محور كار خود قرار دهد. نكته ديگر اينكه از تمام كساني كه جزو كانديداي اصولگرايي هستند درخواست داريم به جاي احساس تكليف براي حضور، اين بار احساس تكليف كنند و نيايند.

برخي از اصولگرايان به اقدامات صورت گرفته اعتراض دارند و معتقدند كه اين تصميمات جمعي نيست، نظر شما چيست؟

اين اظهارات از طرفي درست است و از سويي ديگر اگر قرار باشد همه افراد نظرشان بيان شود، به طور حتم ما به جمع بندي نخواهيم رسيد. ولي از طرف ديگر بايد يك كار اغنايي صورت گيرد و همه تشكل ها در جريان مسائل قرار گيرند. آن‎ها اين حق را دارند كه در جلساتي كه به صورت كلي با حضور همه تشكل‌ها و گروه‌هاي اصولگرايي برگزار مي شود حضور داشته و نظرات خود را بيان كنند.

اينكه گفته مي‌شود جامعه روحانيت و جامعه مدرسين راه خود را از هم جدا كرده اند تا چه حد صحت دارد؟

اين سوال يك سوال آخوندي است كه خودشان بايد پاسخگو باشند. ما با جامعه روحانيت به صورت مكرر جلساتي را داشتيم و آن‎ها محوريت جلسات اصولگرايان را برعهده دارند.

حمايت اصولگرايان از آقاي روحاني تا چه حد به نفع جريان اصولگراست؟

تا اين لحظه آقاي روحاني بدون شك نماينده اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري نيست مگر اينكه در مذاكرات و عملكرد، اتفاق خاصي بيفتد.

تيم دولت احمدي‌نژاد براي انتخابات به كدام سمت مي رود؟

آقاي احمدي‎نژاد يك پديده است! كه به طرف كسي نمي خواهد برود. احمدي‌نژاد يك مجموعه اي است كه در خودش تمام انقلاب و دين و اسلام را مي بيند و از طرفي خود را متصل به امام زمان(عج) مي‎داند. به طور كلي او يك پديده است و اين پديده عملكردش در دولت نهم و دهم ديده شد. البته احمدي‌نژاد يك سبك تفكر است كه انقلاب و كشور را سي چهل سال عقب انداخت. به طور كلي كساني كه خود را بافته جدا بافته مي دانند نمي توانند رهبري و نمايندگي جامعه را به عهده داشته باشند. البته ما در جامعه، اقبالي به سمت اين گروه سياسي مشاهده نمي كنيم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصولگرايان احساس تكليف كنند و نيايند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..