تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش های آسان برای کاهش وزن و لاغری در محل کار

روش های آسان برای کاهش وزن و لاغری در محل کار

در این پست از گروه تغذیه و سلامتی ایران ناز پانزده روش کاهش وزن و لاغری آسان و سریع در محل کار را برای شما عزیزان فهرست میکنیم که با دنبال کردن آنها دیگر نیازی به کم خوردن پیدا نکنید.

این اقدامات برای لاغری و کاهش وزن میتوانند به راحتی در برنامه روزانه شما پیاده سازی شوند و شما را به وزن ایده آل و موردنظرتان برسانند، پس تا انتها با ما همراه باشید.

روش های آسان برای کاهش وزن و لاغری در محل کار

اگر کار اداری انجام می‌دهید و اغلب پشت میز نشسته اید، احتمالا با چالش‌هایی که تلاش برای کاهش وزن با خود به همراه دارد، آشنا هستید.

تنها پیروی از چند راهکار ساده و ایجاد تغییرات جزئی می‌تواند به شما در رسیدن به وزن دلخواه و سلامتی بیشتر کمک کند.

1. صندلی خود را با یک توپ بدنسازی تعویض کنید

اگر زمان زیادی مجبور به نشستن هستید، باید صندلی خود را با یک توپ بدنسازی عوض کنید.

اگرچه ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما نشستن روی یک توپ ورزشی فواید زیادی برای سلامتی دارد که به محض استفاده از آن متوجه خواهید شد.

با نشستن روی توپ ورزشی، مجبور می‌شوید از قدرت بدنی خود برای صاف نشستن استفاده کنید و در نهایت هر روز ۱۰۰ کالری اضافی فقط با نشستن می‌سوزانید.

2. چای سبز بنوشید

قهوه صبح خود را با یک فنجان چای سبز که سالم‌تر است جایگزین کنید تا کافئین موجود در آن با خواصی که دارد نیاز شما را برای چربی سوزی بیشتر برآورده کند.

علاوه بر کافئین، چای سبز حاوی فلاونوئیدی به نام کاتچین است که یک آنتی اکسیدان به شمار می‌رود.

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاهی در هلند به این نتیجه رسیده است که این مواد کاربردی پتانسیل ایجاد اثرات قابل توجهی بر اهداف متابولیک مانند گرمازایی و اکسیداسیون چربی دارند.

3. هر چهار ساعت یکبار غذا بخورید

برای جلوگیری از گرسنگی بیش از حد و تمایل به جبران آن با یک وعده غذایی سنگین، باید هر سه تا چهار ساعت یکبار غذا بخورید.

با خوردن وعده‌های غذایی کوچکتر و مکرر، می‌توانید متابولیسم خود را تسریع کنید و این امر به شما کمک می‌کند چربی بیشتری بسوزانید.

برای اطمینان از اینکه غذای کافی برای تامین سوخت در طول روز دارید، باید روی آماده سازی وعده‌های غذایی خود کار کنید تا همه چیز از قبل برنامه ریزی و سازماندهی شده باشد.

4. از مشوق‌های کاری استفاده کنید

روش های آسان برای کاهش وزن و لاغری در محل کار

بسیاری از شرکت‌ها مشوق‌های کاری مانند عضویت در باشگاه با تخفیف یا یوگا در محل کار ارائه می‌دهند یا حتی یک محوطه ورزشی در همان ساختمان دارند.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از چنین امتیازی برخوردارید، حتماً از آن بهره ببرید؛ در این صورت حتی زمانی که در حال تمرین هستید ممکن است یک دوست جدید نیز پیدا کنید!

5. یک دوست ورزشکار پیدا کنید

اگر محل کارتان چنین تسهیلاتی ارائه نمی‌دهد، اجازه ندهید این امر شما را از کار کردن و معاشرت با همکارانتان باز دارد. این احتمال وجود دارد که شخص دیگری در همان قایق باشد و درست مانند شما در حال تقلا برای رسیدن به تناسب اندام است.

یک باشگاه ورزشی نزدیک به دفترکار خود پیدا کنید و ببینید آیا یکی از همکارانتان مایل است به شما بپیوندد یا خیر. اگر فرد دیگری با شما همراه گردد، انگیزه بیشتری برای رفتن به باشگاه خواهید داشت و احتمال اینکه سست شوید کمتر خواهید بود.

6. آدامس بجوید

جویدن آدامس به طور کلی توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند باعث نفخ اضافه گردد، اما برای کاهش وزن، در واقع مزایای بیشتری نسبت به خوشبو کردن دهان برایتان به همراه دارد.

علاوه بر کاهش استرس و اضطراب، جویدن آدامس همچنین کورتیزول بزاق را کاهش می‌دهد – هورمون استرسی که سلول‌های چربی را تقویت می‌کند و منجر به افزایش احتباس چربی، به‌ویژه در اطراف ناحیه شکم می‌شود.

7. هر ۳۰ دقیقه یکبار چرخی در اطراف بزنید

روش های آسان برای کاهش وزن و لاغری در محل کار

بسیاری از ما در تله ساعت‌ها نشستن بدون حتی تکان دادن پا‌ها می‌افتیم، اما برای کمک به کاهش وزن باید هر پنج دقیقه یکبار حرکت کنید.

معنایش این نیست که کار را رها کنید بلکه تنها کافی است از پشت میز خود بلند شوید و به جای ارسال یک پیام فوری به سمت میز همکارتان بروید یا برای آوردن یک لیوان آب از میزتان دور شوید.

8. در استراحت ناهار کمی هوای تازه دریافت کنید

بسیاری از ما از استراحت ناهار صرف نظر می‌کنیم و در نهایت پشت میز خود غذا می‌خوریم.

با این حال، برای پیشبرد کاهش وزن باید در طول روز فعالیت بیشتری داشته باشید. برای رسیدن به این هدف، در ساعت ناهار خود استراحت کنید و به پارک محلی یا حتی اطراف ساختمان بروید.

9. آب زیادی بنوشید

روش های آسان برای کاهش وزن و لاغری در محل کار

اگر بدنتان دچار کم آبی باشد، می‌تواند منجر به ایجاد احساس گرسنگی در شما گردد و شروع به خوردن کالری‌هایی کنید که نیاز ندارید.

هنگامی که سر کار هستید، یک بطری بزرگ آب روی میز خود داشته باشید و مطمئن شوید که حداقل دو تا سه لیتر آب در روز می‌نوشید.

با انجام این کار از خوردن تنقلات اجتناب کرده، احساس هوشیاری بیشتری می‌کنید و همچنین با خستگی و سردرد‌هایی که ممکن است از خیره شدن طولانی مدت به صفحه رایانه به وجود بیاید مبارزه می‌کنید.

10. میان وعده‌های سالم در کشوی میز خود نگه دارید

داشتن تنقلات سالم در کشوی میز شما را از رفتن به سمت دستگاه‌های خوراکی خودکار یا برداشتن انواع مخلفات از میز سلف سرویس ناهار باز می‌دارد؛

بنابراین دفعه بعد به جای آنکه از دونات‌های اداره بخورید، مقداری میوه خشک یا آجیل می‌خورید. به این شیوه بر سر میز ناهار وسوسه کمتری به سراغتان می‌آید.

11. جلسات خود را پویا کنید

روش های آسان برای کاهش وزن و لاغری در محل کار

به جای حرکت از یک صندلی به صندلی دیگر، جلسات خود را با تحرک بیشتری برگزار کنید. می‌توانید در حالی که در مورد پروژه بزرگ بعدی خود صحبت می‌کنید،

با همکارتان به پیاده روی بروید یا اگر جلسات گروهی دارید، به جای نشستن جلسه خود را ایستاده برگزار کنید تا حداقل بتوانید پا‌های خود را کمی حرکت دهید.

12. وعده‌های غذایی خود را از شب قبل آماده کنید

به جای آنکه برای خوردن غذای مورد علاقه تان به بهانه گرسنگی به سمت غذا‌های حاضری و بیرون بر کشیده شوید، وعده‌های غذایی خود را از شب قبل آماده کنید.

با انجام این کار، می‌دانید چه موادی در غذایتان وجود دارد و چگونه پخته شده است و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی زمان ناهار فرا می‌رسد یک وعده غذای مغذی می‌خورید.

13. یک صبحانه کامل بخورید

خوردن یک صبحانه کامل شما را برای ادامه روز آماده می‌کند، به شما کمک می‌کند تمرکز داشته باشید و به احتمال قوی در راه رفتن به محل کار شما را از خوردن یک وعده غذایی سریع و ناسالم باز می‌دارد.

جولیا ریس در مطلبی منتشر شده در وب سایت Healthline عنوان می‌کند: تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که صبحانه‌ای کامل می‌خورند در مقایسه با افرادی که شام کاملی می‌خورند دو برابر کالری بیشتری می‌سوزانند.

آن‌ها همچنین در طول روز کمتر احساس گرسنگی و هوس خوراکی به خصوص شیرینی جات می‌کنند.

14. از پله بالا بروید

در حالی که سوار شدن به آسانسور وسوسه انگیز است، همیشه در محل کار از پله‌ها استفاده کنید.

با بالا رفتن از پله‌ها می‌توانید متابولیسم خود را ضمن بالا بردن ضربان قلب و افزایش چربی سوزی ارتقا دهید؛

بنابراین اگر دفترکار شما طبقات زیادی دارد، مثلا از سرویس بهداشتی طبقات دیگر استفاده کنید که باعث می‌شود چند بار در طول روز از پله‌ها بالا و پایین بروید.

15. ماشین خود را دورتر از اداره پارک کنید

اگر دفترکار شما پارکینگ مخصوص به خود ندارد، بهتر است دورتر پارک کنید و در حین رفت و آمد به دفتر، ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید.

وقتی هدف رسیدن به محل کار و بازگشت به سمت ماشین را در ذهن داشته باشید، حتی متوجه نمی‌شوید چه مقدار ورزش کرده و فعالیت بدنی داشته اید.

توجه: شما کاربران عزیز سایت ایران ناز میتوانید با رعایت این نکات ساده و در عین حال موثر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مسیر موفقیت برای لاغری و کاهش وزن باشید.

فقط باید کمی تلاش کنید تا با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و بدون محدود کردن بیش از حد خود وزن کم کنیدو به وزن ایده آل خود برسید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش های آسان برای کاهش وزن و لاغری در محل کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..