تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از شعبه اخذ رای الکترونیک

کد خبر: ۴۴۳۲۹۵

۹  بازدید

خبرگزاری مهر: با تجهیزات نصب شده از سوی وزارت کشور، فرآیند اخذ رای الکترونیکی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ به نمایش گذاشته شد.

علیرضا براتی، معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد این سرویس گفت: با استفاده از تجهیزات نصب شده بازدیدکنندگان می توانند با فرآیند اخذ رای الکترونیکی و تعرفه الکترونیک اخذ رای آشنا شوند. این سرویس علاوه بر ویژگی سرعت، صحت و دقت در رای گیری و شمارش آرا را به همراه دارد و می تواند جایگزین انتخابات سنتی باشد.

به گفته وی با استفاده از این تجهیزات، رای گیری در شعب اخذ رای به صورت الکترونیکی انجام می شود و همچنین شمارش آرا نیز در کمترین مدت زمان ممکن به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ایراداتی که پیش از این شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک گرفته بود هم اکنون تمامی ایرادات تجهیزات اخذ رای الکترونیکی رفع شده و نسخه نهایی آماده ارائه به شورای نگهبان است. در این سیستم تمامی قانون انتخابات کشور رعایت شده و امکان اخذ رای در ترمینال های مجری و ناظر به صورت آنلاین و متصل به شبکه و در ترمینال صندوق اخذ رای به صورت لوکال و آفلاین در نظر گرفته شده است.

براتی با تاکید بر اینکه در این سیستم از انتخابات الکترونیکی کشور برزیل الگوبرداری شده است، اضافه کرد: در صورت تایید شورای نگهبان امکان اخذ رای از طریق این سیستم در ۵۰ هزار شعبه اخذ رای امکان پذیر خواهد شد.

وی گفت: در این سیستم الگوریتم رمز، امنیت و سیستم عامل به صورت بومی لحاظ و تمام مکانیزم های امنیتی در آن دیده شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از شعبه اخذ رای الکترونیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..