تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا لیزر صورت خوب است؟ (نتیجه 3 پژوهش)

همه ی ما دوست داریم در نگاه دیگران چهره ای جذاب داشته باشیم، اما گاهی اوقات موهای زائد باعث می شوند احساس کنیم که زیبایی واقعی ما پنهان شده است. شاید تا به حال روش های زیادی را برای از بین بردن موهای زائد صورت خود امتحان کرده اید ولی با مشکلاتی مواجه شده اید، لیزر موهای زائد می تواند راه حل مناسبی برای شما باشد.

شما در اولین برخورد با چهره ی خود، به دیگران معرفی می شوید و باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. این مقاله تمام اطلاعات علمی مورد نیاز، در مورد ایمنی رفع موهای صورت زائد را در اختیار شما قرار می دهد.

لیزر موهای زائد آیا لیزر موهای زائد برای پوست خوب است؟

آشنایی با عملکرد لیزر اهمیت زیادی دارد، زیرا باید متوجه شوید چرا لیزر به پوست شما صدمه ای نمی رساند. لیزر موهای زائد روی فولیکول های مو عمل می کند، زیرا انرژی لیزر توسط ملانین موجود در مو جذب می شود. ملانین، رنگدانه ای است که به پوست و موی شما رنگ می بخشد؛ یکی از اولین نقش های ملانین جذب انرژی نور است، که به حفاظت از پوست در برابر آسیب خورشید کمک می کند. در طول لیزر، ملانین موجود در مو، انرژی لیزر را جذب فولیکول مو می کند و در آنجا موجب آسیب می شود.

فولیکولهای مو، اجزای ریزی هستند که در دومین لایه ی پوست رشد می کنند و موجب رشد مو می شوند. بدن انسان، انواع مختلفی از موها را در برمی گیرد که این تنوع مو، با فولیکول آن ها مشخص می شود.

زمانی که لیزر انجام می شود، آسیب وارده ، توانایی فولیکول برای رشد مو را مختل می کند. آسیب به فولیکول مو در طول لیزر، معمولا هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. گاهی اوقات، اپیدرمیس اطراف فولیکول، ممکن است به مدت چند ساعت پس از درمان قرمز شود. اپیدرمیس، لایه خارجی پوست است و وظیفه ی اولیه ی آن حفاظت از بدن شما در برابر محیط خارجی است، بنابراین حاوی ملانینی است که از پوست در برابر اشعه های نور خورشید مراقب می کند.

از آنجا که انرژی تابش شده از دستگاه لیزر توسط ملانین جذب می شود، گاهی اوقات افرادی با موهای سبک تر و افرادی که کنتراست کمتری بین رنگدانه های مو و پوست آنها وجود دارد، نتیجه ی متفاوتی را با لیزر مشاهده می کنند. برای دستیابی به نتایج بهتر، براساس رنگ پوست و موی شما از انواع لیزرهای مختلفی استفاده می شود. گاهی اوقات، درمان با لیزر برای افرادی با رنگ پوست و موی مشابه، منجر به روشن شدن موقتی پوست می شود. برای کمک به این موضوع، می توانید قبل و بعد از لیزر، از ماندن در معرض آفتاب خودداری کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

آیا لیزرموهای زائد برای صورت ایمن است؟

بله، لیزر برای صورت شما ایمن است. تعداد بسیار کمی از بیماران، عوارض جانبی موقتی را گزارش کرده اند. بسته به نوع پوست شما، ممکن است یک یا دو ساعت بعد از جلسه لیزر، التهاب یا قرمزی خفیفی را تجربه کنید. در موارد بسیار نادر بیماران ممکن است عوارض موقتی همچون سوزش، پوسته پوسته شدن یا تغییر رنگ پوست را تجربه کنند. اما این موارد استثنا هستند و متخصص لیزر، برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی، دستورالعمل های مناسب برای پوست و موی شما را توضیح می دهد.

لیزرموهای زائد

پژوهش اول: مجله ی زیبایی و لیزردرمانی

مطالعه ای که در  Journal of Cosmetic and Laser Therapy در سال 2010 منتشر شد، روی لیزر موهای زائد صورت و تأثیرات طولانی مدت آن در زندگی بیماران تمرکز کرد. به 70 شرکت کننده دارای موی صورت، قبل از دریافت لیزر روی صورت خود، پرسشنامه شاخص کیفیت زندگی پوست داده شد. پس از اینکه 3 ماه لیزر موهای زائد روی صورت بیماران انجام شد، دوباره این پرسشنامه به بیماران داده شد و نتایج هر دو پرسشنامه با هم مقایسه شد.

نتایج نهایی این پژوهش نشان داد پس از لیزر موهای زائد شرکت کننده ها، امتیازات پرسشنامه، بهتر و تغییر مثبت بیشتری در کیفیت زندگی آنها مشاهده شده است. این پرسشنامه، رایج ترین ابزار علمی است که برای سنجش کیفیت زندگی افرادی با مشکلات پوستی استفاده می شود.

پژوهش دوم: جراحی پوستی

مشکلی به نام هیرسوتیسم (پرمویی)، اختلالی است که در زنان رخ می دهد و موجب رشد موی زیاد با الگوی مردانه در نواحی خاصی مانند صورت، کمر و قفسه سینه می شود. لیزر موهای زائد بر روی زنان مبتلا به مشکل هیرسوتیسم بررسی شد تا اثربخشی آن روی رشد موهای منحصر به فرد آنها مشخص شود و نتایج آن حیرت انگیز بود. پژوهشی که در سال 2001 در کتاب جراحی پوستی منتشر شد، استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد بیمارانی با مشکل هیرسوتیسم را مورد ارزیابی قرار داد.

این بیماران پس از گذشت 3 ماه، نه تنها حدود 60% کاهش رشد مو را مشاهده کردند، بلکه هیچ گونه عوارض جانبی نیز گزارش ندادند. لیزر موهای زائد برای زنانی که از مشکل رشد بیش از حد مو رنج می برند، مؤثر و ایمن است. این موضوع به این معناست که لیزر می تواند برای رفع موهای زائد تمام افراد ایمن باشد.

پژوهش سوم: کلینیکی در کانادا

طی نظرسنجی هایی که پس از استفاده از دستگاه لیزر سوپرانو در Golden Pulse Beauty Clinic انجام شد، مشخص گردید که اکثر مراجعه کنندگان به دنبال ادامه ی روند رفع موهای زائد خود به کمک لیزر هستند. نظرات مراجعه کنندگان در گوگل ریویو نیز ثبت شده است.

آیا می توانید موهای زائد صورت خود را با لیزر از بین ببرید؟

بله، یک فرد حرفه ای در زمینه ی لیزر موهای زائد صورت، می تواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید کدام یک از نقاط صورت شما با لیزر، نتیجه ی بهتری می بیند. رایج ترین نقاط صورت برای لیزر موهای زائد از این قرارند:

بالای لب چانه ناحیه ریش ابروها خط ریش لیزر موهای زائد به چه صورت انجام می شود؟

لیزرموهای زائد صورت به شیوه ای مشابه با نقاط دیگر بدن انجام می شود. به طور کلی لیزر در مراحل زیر انجام می شود:

1- مشاوره ی مختصری انجام می دهید تا مشخص شود چه درمانی برای شما مناسب است و کدام نقاط صورت شما باید تحت درمان قرار بگیرند.

2-صورت شما برای لیزر آماده می شود. این آماده سازی شامل استفاده از یک مداد صورت برای نشانه گذاری، تراشیدن موی فعلی یا قرار دادن ژل روی ناحیه مورد نظر می شود.

به شما محافظ چشم داده می شود. دستگاه لیزردستی، به صورت اصولی در سراسر ناحیه تحت درمان استفاده خواهد شد. صورت شما تمیز می شود و اپراتور دستورالعمل های پس از درمان را به شما ارائه می دهد. آیا می توانید صورت خود را لیزر کنید؟ آیا می توانید صورت خود را لیزر کنید؟

بنابراین، آیا می توانید صورت خود را لیزر کنید؟ بله، زمان درمان بسیار کوتاه است. اکثر جلسات لیزر 10 تا 15 دقیقه طول می کشند و پروسه ی واقعی لیزر تنها 5-1 دقیقه زمان می برد.

لیزر تا چه اندازه روی موهای زائد صورت مؤثر است؟

لیزر موهای زائد، روشی مؤثر برای از بین بردن موهای زائد تمام بخش های صورت است؛ تعداد جلسات درمانی، به ناحیه تحت درمان و نیز نوع پوست و موی شما بستگی دارد. مطابق با تحقیقات وسیعی که در سال 2005 آغاز شد، حدوداً 80 درصد موهای صورت به طور میانگین با پنج جلسه ی درمانی از بین می روند. به طور ویژه، مقایسه اثربخشی لیزر با سایر روشهای معروف از بین بردن موهای زائد مانند الکترولیز و موم، می تواند جالب باشد. لیزر موهای زائد برای موهای صورت نسبت به الکترولیز یا موم انداختن بسیار مؤثرتر است.

پژوهشی که در سال 2001 در کتاب جراحی پوست منتشر شد، به طور اصولی سه روش از بین بردن موهای زائد را در سی موضوع مورد مقایسه قرار دارد. این تحقیق، حذف موهای زائد صورت با روش های الکترولیز سوزنی، موم داغ و لیزر را برای مقایسه انتخاب کرد. نتایج نشان داد که پس از اولین جلسه ی لیزر، مقدار قابل توجهی از موها از بین رفتند و در مقایسه با الکترولیز و موم، تفاوت زیادی در رشد موها مشاهده نشد.

هزینه لیزر موهای زائد صورت به چه صورت است؟

حقیقت این است که لیزر موهای زائد صورت در دراز مدت، هزینه ی کمی برای شما دارد. زیرا تأثیرات آن در مقایسه با روش های دیگری مانند موم یا تراشیدن بیشتر طول می کشند و شما می توانید به جای مراجعه مکرر به سالن های اپیلاسیون با موم یا خریدن ریش تراش های گرانقیمت، پول خود را ذخیره کنید.

هزینه برای هر بیمار متفاوت است و به اندازه ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز بستگی دارد. اکثر افراد برای تأثیر لیزر روی موهای زائد صورت خود، به 6 الی 12 جلسه نیاز دارند.

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا لیزر صورت خوب است؟ (نتیجه 3 پژوهش)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..