تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جعفر والی که بود؟

جعفر والی از کسانی بود که توانست هم در عرصه بازیگری و هم کارگردانی موفق باشد.

به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جعفر والی (زاده ۱۳۱۲ تهران - درگذشته ۲۷ آذر ۱۳۹۵) کارگردان تئاتر، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران بود. وی که به علت بیماری ریوی در بیمارستان بستری بود در ۲۷ آذر ۱۳۹۵ دارفانی را وداع گفت. جعفر والی که بود؟

او در مدت حیات خود فعالیت بسیاری در زمینه هنری انجام داد به ویژه در بخش بازیگری مورد توجه مردم قرار گفت و او را بیشتر با آثاری چون هزاردستان، معمای شاه و گل های داودی می شناسند.

این هنرمند بیشتر خود را در عرصه تئاتر معطوف کرد به طوری شاهد کارهای ماندگاری از او در تئاتر بودیم و هنرمندان نیز او را بیشتر به عنوان یک تئاتری معرفی میکنند.

جعفر والی که بود؟

جعفر والی که با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت درصدد اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در جشنواره تئاتر فجر بود، پیش تر نمایش های «آی باکلاه آی بی کلاه»، «چوب به دست های ورزیل» و «گاو» را اجرا کرده است.

او در سال های اخیر با بازی در دو نمایش«اتاق شماره شش» نوشته خسرو حکیم رابط بر اساس اثری از چخوف و «ویتسک؛ یک داستان ناتمام» نوشته بوشنر هر دو به کارگردانی ناصر حسینی مهر روی صحنه رفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جعفر والی که بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..