تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه سه‌شنبه در مسکو برگزار می‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه عصر امروز در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص آخرین تحولات بحران سوریه به‌ویژه منطقه حلب گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 

در این تماس علاوه بر بررسی آخرین وضعیت سوریه و حلب، با توجه به روند تحولات جاری در سوریه توافق شد، زمان برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو از 7 دی ماه به سه‌شنبه این هفته 30 آذر تغییر یابد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان از بعد از ظهر چهارشنبه رایزنی‌های خود با مقامات برخی از کشورها را آغاز کرد و در آن روز با وزرای خارجه ترکیه، روسیه و سوریه و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این گفت‌وگوها در خصوص اوضاع حلب و دیگر مناطق سوریه، آتش بس و نحوه کمک‌رسانی انسانی به مردم این کشور رایزنی و تبادل نظر کرد.

این گفت‌وگوهای تلفنی روز پنجشنبه نیز ادامه یافت و در این روز ظریف بارها با همتای ترکیه‌ای خود در خصوص تحولات حلب گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های مستمری را صورت داد و طرح برگزاری نشست سه‌جانبه ایران،روسیه و ترکیه را مطرح کرد آنگونه که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه شب گذشته عنوان کرد: تلاش شد علاوه بر بکارگیری تمام مساعی جمیله برای یافتن راه‌کارهای اثربخش در روزهای اخیر، طرح نشست وزرای خارجه سه کشور ایران، ترکیه، روسیه در مسکو برای 27 دسامبر، مطابق با 7 دی ماه نهایی شود.

حال با توجه به اوضاع حلب وزرای خارجه ایران و روسیه توافق کردند که این نشست زودتر از موعد مقرر برگزار شود. 

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/ISLEWQ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه سه‌شنبه در مسکو برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..