تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر به دبی و راهنمایی کامل برای خرید راحت در سفر+تصاویر

سفر به دبی، یک مقصد گردشگری محبوب در دنیا و پایتخت خرید خاورمیانه است.

سفر به دبی

سفر به دبی، یک مقصد گردشگری محبوب در دنیا و پایتخت خرید خاورمیانه است. مراکز خرید بزرگ و متنوع و هزاران جشنواره‌ی خرید مختلف در طی سال وجود دارند که به دنبال جذب گردشگرانی هستند که قصد دارند برای خود یا نزدیکانشان، یک یادگاری از سفر به دبی ببرند.

از آنجایی که انتخاب‌های زیادی برای خرید در دبی وجود دارد، لازم است که قبل از سفر در مورد خرید در این شهر پرهیاهو، اطلاعاتی کسب کنیم.

مرکز خرید ابن بطوطه

سفر به دبی و راهنمایی کامل برای خرید راحت در سفر

مرکز خرید ابن بطوطه در بزرگراه شیخ زاید، نزدیک ورودی ۶ منطقه‌ی آزاد جبل علی قرار دارد. نام این بازار که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد از ابن بطوطه، جهانگرد معروف اهل مراکش که در سده‌ی ۱۴ میلادی زندگی می‌کرد اقتباس شده‌ است. این مرکز خرید با مساحت بیش از ۱۱۱ هزار مترمربع (فقط برای فروشگاه‌هایش) بزرگ‌ترین مرکز خرید اقتباسی جهان است.

مرکز خرید ابن بطوطه ۶ بخش دارد که هر کدام از آن‌ها با الهام از ۶ کشوری که ابن بطوطه به آن سفر کرده، معماری شده است: چین، شبه ‌قاره‌ی هند، ایران، مصر، تونس و اندلس.

    این مرکز با فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلفی که دارد، تجربه‌ای فراتر از یک خرید ساده را برای شما رقم می‌زند.
    بهترین زمان برای بازدید از این مرکز خرید، فصل تابستان است که بازارها و غرفه‌های بیشتری به این مجموعه اضافه می‌شود که لباس‌ها و اشیای سنتی عرضه می‌کنند.

گلوبال ویلیج (Global Village)

سفر به دبی و راهنمایی کامل برای خرید راحت در سفر

این مجموعه تنها یک مرکز خرید نیست. پارک موضوعی، مرکز تفریحات و سرگرمی، فروشگاه، انواع رستوران و غیره در این مجموعه جمع شده‌اند و یک مرکز توریستی و تفریحی بزرگ ایجاد کرده‌اند. گفته می‌شود که این مرکز، بزرگ‌ترین پروژه‌ی تفریحات، سرگرمی و توریستی دنیا است. هر سال بیش از ۵ میلیون گردشگر از این مرکز بازدید می‌کنند. مساحت آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع است.

کشورهای سراسر دنیا در این مرکز غرفه‌هایی دارند و به فروش محصولات خود می‌پردازند. این کالاها شامل صنایع دستی و غذا است. برای اینکه از حضور در دبی مثل یکی از اهالی آن لذت ببرید و زندگی اهالی را از نزدیک تماشا کنید، سری به این مرکز بزنید. در استیج اصلی این مرکز، نمایش‌های مختلفی برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

    این مرکز فقط از ماه نوامبر تا آوریل و از ساعت ۴ بعدازظهر تا نیمه‌شب باز است.
    چانه زدن در فروشگاه‌های این مرکز رواج دارد.
    برای ورود به این مرکز باید مبلغ کمی ورودی بپردازید. این مبلغ شامل تماشای نمایش اجرا شده در سن اصلی مرکز هم می‌شود.
    روزهای آخر این نمایشگاه، بسیاری از غرفه‌ها تخفیف‌های خوبی در نظر می‌گیرند و می‌توانید کالاهای مورد نظرتان را با قیمت‌های مناسبی خریداری کنید.

سیتی سنتر دیره (Deira City Center)

 سفر به دبی و راهنمایی کامل برای خرید راحت در سفر

سیتی سنتر قبل از ساخته شدن مراکز خرید ابن بطوطه، امارات مال و دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی بود. این مرکز خرید که در سال ۱۹۹۶ احداث شد دارای یک ابربازار به نام کارفور است. سیتی سنتر بیش از ۳۷۰ فروشگاه، ۱۱ سینما با ظرفیت ۳ هزار نفر، دو صحن خوراک (فودکورت)، یک سالن بولینگ، شهربازی «سیاره‌ی جادو» (که یکی از محبوب‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده‌ی جهان است) و یک هتل ۵ ستاره با ظرفیت ۳۱۸ اتاق و ۱۱۲ آپارتمان دارد. این مرکز خرید ۳ طبقه در سال بیش از ۲۰ میلیون گردشگر را جذب می‌کند.

    در این مرکز، فروشگاه‌ها محصولات مختلف و متنوعی از جمله محصولات داخلی و محلی تا کالاهای لوکس و وسایل الکترونیکی را عرضه می‌کنند.
    این مرکز، سرویس رفت و برگشت رایگان به ۱۱ هتل اطراف دارد. 

بازار پارچه

 سفر به دبی و راهنمایی کامل برای خرید راحت در سفر

این بازار با سایر مراکز خرید دبی تفاوت دارد. اینجا در فروشگاه‌ها انواع لباس و پارچه و منسوجات با رنگ‌های زیبا و خیره‌کننده دیده می‌شوند و چانه زدن بسیار رواج دارد. علاوه بر پارچه، انواع روتختی، روبالشی، کوسن، ملحفه و... نیز با کیفیت خوب در این بازار به فروش می‌رسند. نکته‌ی جالبی که در مورد این بازار وجود دارد این است که اگر از پارچه‌ای خوشتان آمد می‌توانید محصول مورد نظرتان را سفارش دهید تا با پارچه‌ی مورد نظرتان دوخته شود. سپس آن را در هتل محل اقامتتان تحویل بگیرید. سفارش‌ها معمولا در یک روز یا کمتر آماده می‌شوند.

نکته‌ها:

همان طور که پیش از این گفتیم، دبی پایتخت خرید خاورمیانه است. اما چه چیزی باعث شده که دبی بهترین جا برای خرید باشد:

    فستیوال خرید دبی یا به اختصار DSS، با وجود فروشگاه‌های متعدد، تخفیف‌های عالی، قرعه‌کشی‌ها و جوایز فوق‌العاده، بهترین فرصت برای خرید است. این فستیوال تجربه‌ای فراتر از خرید ساده را برای گردشگران رقم می‌زند؛ تفریحات متنوع، فعالیت‌های فرهنگی، نمایش‌های سنتی، سرگرمی‌هایی برای بچه‌ها، غرفه‌ها و نمایشگاه‌های غذاهای خیابانی و محلی، آتش‌بازی و... بخش‌های دیگر این جشنواره‌ی بزرگ را تشکیل می‌دهند. 
    از دیگر مزایای این جشنواره این است که در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود که هوا در دبی مطبوع‌تر از سایر ایام سال است. اما تنها مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که این دو ماه، های‌سیزن یا فصل پرگردشگر در دبی هستند؛ بنابراین، این نکته را هم در نظر بگیرید که در این مدت، هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها در بالاترین میزان خود نسبت به سایر ایام سال قرار دارد. به علاوه باید زودتر از موعد مقرر، هتل‌تان را رزرو کنید.

    فستیوال خرید دیگری در دبی در فصل تابستان از اواخر ژوئن تا اواخر آگوست، برگزار می‌شود که Summer Surprises نام دارد. در این مدت اکثر فروشگاه‌ها حراج‌های فوق‌العاده دارند و یکی از مزیت‌های این جشنواره این است که در این ایام، هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد.
    در دبی، مراکز خرید فقط به خرید اختصاص ندارند و در واقع مجموعه‌های تفریحی چندمنظوره هستند. پس نگران یکنواختی سفرتان نباشید. در این مراکز، برای هر سن و سلیقه‌ای، یک فعالیت تفریحی وجود دارد. گالری‌ها، تئاترها، مراکز تفریحی کودکان و انواع رستوران و کافه در بازارها منتظر حضور گردشگران هستند.

زومیت

اخبار مرتبط:

نکات مهم برای سفر به دبی+ تصاویر

نکات ایمنی که برای مسافرت به دبی باید بدانید+تصاویر

در سفر به دبی ، مراقب قوانین و مقررات باشید

اگر قصد سفر یکروزه به دبی دارید ! +تصاویر

سفر رویایی به ترکیه ، مالزی و دبی !




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر به دبی و راهنمایی کامل برای خرید راحت در سفر+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..