تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور ۲۰۰ استارتاپ در نمایشگاه الکامپ امسال

در بیست و دومین دوره از نمایشگاه‌ الکامپ، حدود ۲۰۰ استارتاپ برای معرفی خدمات و سرویس‌های خود حضور دارند.

شلوغ‌ترین سالن نمایشگاه الکامپ امسال، سالن ۱۸، در بخشی دورافتاده از نمایشگاه بین‌المللی واقع شده است که غرفه‌چینی ندارد، راهروهایش باریک است، هیچ امکاناتی برای شرکت‌کنندگانش در نظر گرفته نشده است و هر گروهی که تعدادشان به دو سه نفر می‌رسد، حتی صندلی برای نشستن ندارند.

این جوانان که قرار است آینده‌ی فناوری کشورمان را بسازند، با شور و شوق و هیجان به نمایشگاه آمده‌اند، حتی برخی از آن‌ها از شهرستان‌هایی دور در نمایشگاه الکامپ حضور یافته‌اند و از اینکه لهجه دارند یا از شهری دور به تهران آمده‌اند، کمی حس خجالت دارند. برخی چنان با شور و شوق از نرم‌افزار یا برنامه‌ای که طراحی کرده‌اند، صحبت می‌کنند که به‌وضوح می‌توان آینده‌ای درخشان برایشان متصور شد؛ اما برخی دیگر از اینکه بعد از ماه‌ها نتوانسته‌اند سرمایه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کارشان جذب کنند، ناامیدند. با این حال سالن استارتاپ‌ها از همه‌ی سالن‌های دیگر شلوغ‌تر و پر بازدیدکننده‌تر است.

برخلاف سالن‌های مختلف نمایشگاه که در آن‌ها غرفه‌های بزرگ با غرفه‌چینی شکیل دیده می‌شود، در این سالن خبری از غرفه‌چینی نیست. هر یک متر به یک استارتاپ تعلق دارد و هر گروه دو سه نفره با لپ‌تاپ یا مانیتوری، کسب و کار خود را معرفی می‌کنند.

در این میان کسب و کاری با عنوان «دورکار» با هدف فراهم کردن بستری امن و مطمئن جهت برون‌سپاری پروژه‌ها برای فارسی‌زبانان سراسر دنیا راه‌اندازی شده است. «اتباکس» رزومه‌ای آنلاین برای متخصص‌ها است که می‌تواند کمتر از ۱۶۰ ثانیه برای افراد رزومه بسازد. «codolat.ir» برنامه‌ای است که بر اساس تست و علاقه‌مندی شروع به آموزش کاربران می‌کند. «تله‌طب» اپلیکیشنی برای مشاوره با پزشکان متخصص است. سامانه‌ی هوشندسازی مدارس، «آوان‌کارت» که برای کاربران کارت ویزیت طراحی می‌کند و بارکدی در اختیار مشتری می‌گذارد تا بر اساس آن بتواند خود را به‌راحتی معرفی کند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

اما جالب‌ترین بخش استارتاپ‌ها، کسب و کار «ایران جمال» است که ایده‌اش جذب توریست‌های خارجی، ترجیحا عربی برای انجام عمل زیبایی در ایران است. جالب است که سایت این استارتاپ فقط به زبان انگلیسی و عربی است و تصاویر سایت آن‌ها مربوط به افرادی است که چنین اعمال جراحی را انجام داده‌اند.

اما خوشمزه‌ترین بخش استارتاپ‌ها گروهی از بندرعباس است که محصولات دریایی را به شکل رایگان برای شهروندان تهرانی ارسال می‌کند. بر این اساس شهروندان می‌توانند سفارش خود را از طریق سایت یا به شکل تلفنی ارائه و در کمتر از ۲۴ ساعت ماهی یا میگوی خود را در منزل به شکل پاک و تمیز شده دریافت کنند.

در این سالن همچنین «پینتاپین» به‌عنوان مرجع رزرو آنلاین هتل‌های ایران، استارتاپ «اسنپ» و «تپسی» نیز شرکت کرده‌اند و به کاربران تخفیف‌هایی برای رزرو هتل و نیز تاکسی‌های رایگان ارائه می‌دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور ۲۰۰ استارتاپ در نمایشگاه الکامپ امسال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..