تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رابطه گروه خونی با تسریع زوال عقل

شاید ندانید اما گروه خونی نقش مهمی در توسعه سیستم عصبی و نحوه پیر شدن مغز دارد. پیری مغز با عواملی مانند تغییر در حجم مغز، عروق و توانایی شناختی، سنجیده می‌شود. با افزایش سن، حجم مغز کاهش می یابد و تمام سطوح آن از مولکولی گرفته تا مورفولوژی (ریخت شناسی) متحول می‌شود. یکی از مهم ترین اثرات افزایش سن، کاهش حجم ماده خاکستری است.

تاثیر گروه خونی بر سلول های خاکستری

مطالعات محققان نشان می دهد که گروه خونی بر چگونگی تغییر ماده خاکستری و کاهش توانایی شناختی موثر است. بررسی حجم ماده خاکستری ۲۰۰ داوطلب بالغ با گروه خونی O و غیر O نشان می دهد که حجم ماده خاکستری مغز افرادی که گروه خونی غیر O دارند، با افزایش سن کوچکتر می شود. در این مطالعه آمده است که حجم ماده خاکستری در گروه های خونی A و B و AB در نواحی حافظه موقت و گیجگاهی کمتر است. این بخش از مغز، اولین ناحیه ای است که در بیماری آلزایمر تحت تاثیر قرار می گیرد.

گروه خونی پر خطر

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ میلادی انجام شد  نشان می دهد که احتمال اختلال شناختی با افزایش سن در افردی که گروه خونی AB دارند، بیشتر است. این گروه خونی در آمریکا کمتر دیده می شود و تنها ۴ درصد از جمعیت آمریکا گروه خونی AB دارند. در ادامه این تحقیقات آمده است که شانس ابتلا به زوال عقل و کاهش حافظه در افرادی که گروه خونی AB دارند، ۸۲ درصد بیشتر است. همچنین میزان فاکتور ۸ این افراد بیشتر است.

همه عوامل نابود کننده مغز

فاکتور ۸ پروتئینی است که به لخته شدن خون کمک می کند. افزایش فاکتور ۸ یکی از دلایل ابتلا به اختلال شناختی و زوال عقل است. مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱ میلادی نشان می دهد که علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل خطری چون اضافه وزن، فشار خون، سیگار، زندگی بی تحرک و رژیم غذایی ناسالم، به کاهش سریعتر حجم مغز کمک می کنند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رابطه گروه خونی با تسریع زوال عقل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..