تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کویت با انتصاب نماینده خود درناتو، ازتوسعه همکاری با این سازمان نظامی خبر داد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه الرای، جاسم البدیوی سفیر کویت در بلژیک که ریاست نمایندگی این کشور را درسازمان پیمان آتلانتیک شمالی برعهده دارد استوارنامه خود را تقدیم 'ینس استولتنبرگ'دبیرکل این سازمان کرد.
این درحالی است که دبیرکل سازمان ناتو ژانویه سال 2017 میلادی به منظور دیدار با مقامات کویت و افتتاح دفتر منطقه ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به این کشور سفر خواهد کرد.
استولتنبرگ در دیدار خود با البدیوی، به سطح همکاری های کویت و سازمان ناتو اشاره کرد و تلاش های مداوم و متعدد کویت را جهت میزبانی مرکز منطقه ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یادآور شد.
جاسم البدیوی نخستین سفیر کویت است که استوارنامه خود را تقدیم دبیرکل ناتو می کند.
وی در این دیدار با اشاره به اهمیت همکاری های کویت و ناتو در زمینه آموزش نیروهای نظامی و مدنی، تصریح کرد : برنامه این همکاری به گونه ای تنظیم شده است که نیازهای نظامی کویت در آن تامین شود.
روابط کویت و ناتو که بخش اعظم فعالیت های آنها توسط آمریکا هدایت می شود، به دلیل روابط نزدیک و استراتژیک کویت و واشنگتن و حضور بیش از 15 هزار نیروی آمریکایی در این کشورهمواره پس از جنگ دوم خلیج فارس در سطح بالایی قرار داشته است و واگذاری مسئولیت حفظ امنیت مرزهای کویت به ناتو اقدامی درجهت تحقق منافع ملی این کشور تلقی می شود.
پیش از این نیز دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سفر خود به کویت توافقی را بین این سازمان و کویت با هدف گسترش همکاری های دو طرف به امضا رسانده بود.
پس از امضای این توافق، دبیرکل ناتو از اقدام کویت که زمینه های حضور نظامی ناتو درمنطقه خلیج فارس را تسهیل می کند، تقدیر کرد.
پیشتر دراجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در شهر استانبول مقامات ناتو تصمیماتی را برای گسترش همکاری ها با کشورهای خاورمیانه تحت عنوان ابتکار استانبول (ICI) اتخاذ کرده بودند، که افتتاح مرکز منطقه ای در کویت را
می توان در راستای اجرایی کردن این تصمیمات دانست.
نیکلای دی سانتوس مدیرکل مرکز خاورمیانه و امور سیاسی سازمان ناتو نیز در صدر هیأتی و برای انجام هماهنگی های لازم جهت تاسیس مرکز نمایندگی ناتو به تازگی به کویت سفر کرد و مذاکراتی را با دست اندرکاران ارشد سازمان امنیت این کشور انجام داد.
خاورم*320 / 1064 انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کویت با انتصاب نماینده خود درناتو، ازتوسعه همکاری با این سازمان نظامی خبر داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..