تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : ممنوعیت مصرف خودسرانه مکمل «منیزیم»


ممنوعیت مصرف خودسرانه مکمل «منیزیم»


زندگی > سلامت – ۳۰۰تا ۴۰۰میلی‌گرم روزانه نیاز بدن به منیزیم است و اگر فرد ۲تا ۳وعده سبزیجات به‌صورت خام و پخته مصرف کند، ۱۰۰درصد منیزیم مورد نیازش تأمین می‌شود.

به گفته خدیجه میرزایی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند یا مبتلا به دیابت نوع یک یا ۲ و یا بارداری هستند، در معرض کمبود منیزیم قرار دارند زیرا هرجا که عملکرد انسولین مختل شود، فرد را در معرض کمبود منیزیم قرار می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود افراد دیابتی حتما منابع منیزیم را در رژیم غذایی‌شان لحاظ کنند.

افرادی که رژیم‌های غذایی سخت می‌گیرند و در زمان کوتاه کاهش وزن زیادی پیدا می‌کنند نیز در معرض کمبود منیزیم قرار دارند. وی در پاسخ به این پرسش که کمبود منیزیم چگونه باید جبران شود، گفت: در درجه اول از طریق رژیم غذایی مناسب. اگر رژیم غذایی مناسب نتواند در برطرف کردن کمبود منیزیم مؤثر باشد در آن صورت فرد می‌تواند با مشورت پزشک از مکمل‌های منیزیم استفاده کند که شامل سبزیجات برگ سبز تیره، لبنیات و مغزهاست. یادآوری می‌شود پسته و بادام از نظر میزان منیزیم در یک سطح هستند و فرق چندانی با هم ندارند. افرادی که به‌علت مشکلات گوارشی، آنتی‌اسیدهای حاوی منیزیم مصرف می‌کنند، میزان منیزیم دریافتی‌شان نسبت به کسانی که این دارو را دریافت نمی‌کنند، بیشتر است.

این متخصص گفت: بهتر است این افراد از منابع حاوی منیزیم کمتر استفاده کنند تا دچار عوارض ناشی از منیزیم نشوند. البته درست است که مسمومیت با مکمل منیزیم کمتر اتفاق می‌افتد اما مصرف خودسرانه مکمل منیزیم توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است عوارض داشته باشد که البته اسم آن مسمومیت نیست.

حتما بخوانید :   زیباجو : انتقاد متخصصین خانم از تصمیم وزارت بهداشت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : ممنوعیت مصرف خودسرانه مکمل «منیزیم»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..