تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمی‌توانم بپذیرم بیماری، والی را از پا انداخت/ جمشید مشایخی از جعفر والی گفت

نمی‌توانم بپذیرم بیماری، والی را از پا انداخت/ جمشید مشایخی از جعفر والی گفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمشید مشایخی که سابقه سال‌ها همکاری و دوستی نزدیک با جعفر والی را دارد در مورد او به «خبرآنلاین» گفت: «جعفر والی سال 1337 یعنی یک سال پس از تاسیس اداره هنرهای دراماتیک به این مکان آمد. مدتی آن جا بود و بعد تصمیم گرفت با تئاتر آناهیتا و خانواده اسکویی ها همکاری کند. در نمایش «اتللو» به کارگردانی مهرداد اسکویی، یک شب جعفر والی و یک شب کارگردان، نقش یاگو را بازی می کردند. پس از مدتی والی مجددا به اداره تئاتر بازگشت. من در بسیاری از نمایش هایی که او کارگردانی کرد، بازی کردم و ما هر دو در یک گروه نمایشی بودیم.»

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: «رابطه ما بالاتر از یک همکاری ساده بود چون حدود 20 سال در محله آپادانای تهران با هم همسایه بودیم و بچه هایمان با هم بازی می کردند. ما سال ها با هم بودیم تا این که او از ایران رفت و مدتی نبود.»

مشایخی افزود: «برای من اصلا قابل قبول نیست که بیماری او را از پا انداخته باشد. جعفر والی انسان سالمی بود هر چند همه این ها مشیت خداست.»

 او تصریح کرد: «همان طور که می دانید والی قرار بود امسال نمایش «توی گوش سالمم زمزمه کن» را در جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه ببرد. من و جعفر سال ها پیش با هم در این نمایش نقش دو شخصیت را بازی کرده بودیم که می خواستند خودکشی کنند و در نهایت منصرف می شوند.»

مشایخی در مورد پیشنهاد جعفر والی به او برای بازی دوباره در این نمایش گفت: «جعفر والی از من خواست که با «توی گوش سالمم زمزمه کن» به جشنواره فجر امسال بیایم و می خواست از خانه خود در کرج به عنوان محل تمرین استفاده کند اما من به علت شکستگی پا و پلاتینی که در پایم بود نتوانستم بپذیرم و قرار شد با ایرج راد و هرمز هدایت این کار را انجام دهد که متاسفانه اجل امانش نداد.»

 جعفر والی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر امروز شنبه 27 آذر در تهران درگذشت.

58242




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمی‌توانم بپذیرم بیماری، والی را از پا انداخت/ جمشید مشایخی از جعفر والی گفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..