تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفتار خشونت آمیز زوجین نسبت به هم عامل اصلی طلاق در خانواده هاست

ساعت: 13:29 منتشر شده در مورخ: 1395/09/27 شناسه خبر: 979655

کارشناس و مشاوره آرامش در اردبیل گفت: بیشتر طلاق های خانوادگی به علت خشونت و بدرفتاری میان زوجین رخ می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوی کوثر، شهناز حاجی زاده کارشناس و مشاوره آرامش در خصوص خشونت خانگی در میان زوجین گفت: طبق پژوهش های انجام یافته بیشتر زنان دست کم یکبار در معرض خشونت های خانگی قرار گرفته اند. و بیشتر مواقع زنانی که با بدرفتاری همسر خود روبرو می شود پس از دهها بار درگیری و کتک خوردن به پلیس مراجعه می کنند.

وی افزود: متاسفانه بیشتر طلاق های خانوادگی به علت خشونت و بدرفتاری رخ می دهد این خشونت که میان زن و شوهر اتفاق می افتد نشان می دهد که هیچ کدام از آنها نسبت به هم تعهدی ندارند و تنها به دلیل ارضاء امیال و برطرف کردن نیازهای غریزی در کنار هم زندگی می کنند.

کارشناس مشاوره گفت: چه بسا فرزندان نیز در بزرگسالی مرتکب چنین رفتاری در خانواده می شوند با مشاهدة رفتارهای خشن پدر، خشونت های خانگی اعم از: ظلم ها، اهانت ها و یا آسیب های مردان در برابر چشم فرزندان در محیط خانواده، بسیاری از دختران را در زندگی آینده با حس انتقام یا حس ممانعت از بروز چنین وقایعی درگیر می کند تا بدانجا که تلاش می کنند در برابر شوهر رفتار خشونت آمیز داشته باشند تا هرگز دچار وضعیتی مشابه مادرشان نگردند.

حاجی زاده گفت: در حال حاضر خشونت خانگی به یک پدیده و آسیب اجتماعی در کشورمان تبدیل شده است در موارد حاد ، طرف مورد خشونت جان خود را از دست می دهد که این در مورد زنان به لحاظ ساختار بدنی نسبت به مردان بیشتر رخ می دهد.

وی به انواع خشونت در خانه اشاره کرد و گفت: خشونت، شامل خشونت جسمی، خشونت روانی، خشونت جنسی، خشونت بهداشتی، خشونت مالی و... می شود. و خشونت خانگی ممکن است به شکل همسرآزاری، کودک آزاری، فرزندکشی، ضرب و جرح و یا قتل والدین و خشونت فرزندان درباره ی یکدیگر ظهور و بروز پیدا کند.

وی اظهار کرد: فرد پرخاشگر برای اجتناب از به کارگیری این رفتار غیر انسانی تنها نیازمند آگاهی از پیامدها و آسیب های آن است، بلکه می بایست بطور جدی درصدد درمان و آموزش راهکارهایی برای آن بود.

وی مهمترین عوامل زمینه ساز خشونت در خانه تبعیض جنسی و ترویج هرگونه نابرابری برای ز ن و مرددانست و گفت: ترویج کم تحملی و عدم مدارا به هنگام مواجه با نقطه نظرات مخالف (نقد ناپذیری)

-  فقر و بیکاری، اختلافات روانی- شخصیتی، بی توجهی به آثار مخرب و الگو سازی برنامه های تلویزیونی خشن و پخش این برنامه ها بدون اعلام هیچگونه محدودیت سنی در ساعات پربیننده شب.

و نشر و توزیع اخبار مربوط به" خشونت" دربخش حوادث روزنامه ها، بدون نظر کارشناسی درخصوص آن.

 وی در مورد خشونت های خانگی و پیامدهای آن در زندگی زوجین گفت: خود سوزی، خودکشی، دیگرکشی ، پایین آمدن بهداشت جسمی و روانی ،طلاق ، متارکه، بزهکاری، بروز پدیده جدید "شوهرکشی"، فرار از منزل ،شکایت های بدنی است .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفتار خشونت آمیز زوجین نسبت به هم عامل اصلی طلاق در خانواده هاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..