تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر روحیات مادر بر جنین - آکا

آکاایران: می خواهیم ذر این مطلب به بررسی تاثیرات مختلف احساسات و عواطف مادر بر جنین بپردازیم آیا میدانستید جنین از خوشحالی و ناراحتی مادر باخبر است و با توجه به روحیات مادر واکنش نشان میدهد و این موضوع بر آینده و شخصیت جنین تاثیرگذار خواهد بود ؟  دوران بارداری یکی از مهمترین و لذت بخش ترین زمان برای یک خانم جوان است. زنان در این دوران دچار تغییرات هورمونی زیادی شده و با کوچترین موضوع دچار نگرانی می شوند اما نکته مهم اینجاست که ناراحتی، استرس و حتی گریه کردن مادر چگونه بر سلامت جسم و روح جنین در دوران بارداری و حتی پس از تولد در آینده او تاثیر می گذارد. اکثر مردم می دانند که هر چه یک مادر باردار می خورد یا می نوشد معمولا بر روی جنین وی تاثیر می گذارد. اما اغلب افراد از چگونگی تاثیر احساسات مادر بر فرزندش بی خبر هستند. در یک مطالعه انجام شده انجمن علوم روانشناختی در این باره با برخی نتایج تکان دهنده رو به رو شدند. این یافته ها نحوه تاثیر احساسات یک مادر باردار را بر روی جنین 6 ماه اش نشان می داد که به هچ وجه این تاثیرات گذارا و موقتی نبودند.

استرس و گریه مادر باردار فرزند را گریان می کند

هر مادری بالاخره در دوران بارداری دچار استرس می شود. خوشبختانه، استرس گاه به گاه تاثیر ماندگار در نوزاد نگذاشته اما در مقابل نگرانی طولانی مدت، تنش، استرس و افسردگی تاثیر طولانی و ماندگار بر روی جنین می گذارند. مادرانی که در بارداری بسیار نگران و مضطرب هستند به احتمال بیشتری فرزند آن ها بعد از تولد کولیکی می شود. کودک هایی که دچار دردهای کولیکی هستند بیشتر از 3 ساعت در روز و سه روز در هفته یا حتی بیشتر گریه می کنند. به نظر می رسد برای تسکین کودک در این حالات، هیچ اقدامی اثر ندارد. محققان در روند تحقیقات خود دریافتند که هر چند احساسات نمی تواند از جفت عبور کند اما هورمون ها و تغییرات آن می توانند از این طریق به جنین منتقل شوند. بدن شما در زمان استرس هورمون آن را در بدن تولید می کند. نوزادانی که به صورت منظم هورمون استرس را دریافت می کنند به استرس مزمن مبتلا می شوند. آیا مادران افسرده در آینده فرزندشان افسردگی می گیرد؟ افسرده شدن در دوران بارداری عامل افسردگی پس از زایمان نیز شناخته می شود. حدود ده درصد از مادران باردار افسرده بوده و فرزندان آنها  1.5 برابر بیشتر احتمال دارد که تا 18 سالگی گرفتار افسردگی شوند. این کودکان بیشتر مستعد ابتلا به مشکلات عاطفی از جمله خشم هستند.  علاوه بر این ها تداوم افسردگی با علامت های شناخته شده آن مانند ناراحتی، گریه های پی در پی، گوشه گیری از موضوعات غم انگیز حرف زدن یا به آن ها فکر کردن مادر، از دوران بارداری تا بعد از زایمان می تواند رشد کودک را در دوران جنینی و بعد از تولد تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس این بررسی اگر در زمان بارداری مادر سالم بود و بلافاصله پس از تولد افسرده شد رشد  نوزاد پس از تولد به کندی پیش رفته و حتی در مواردی متوقف می شود.

استرس در زندگی همه هست نگران نباشید

تجربه روزهای بد یا استرس گاه به گاه برای بسیاری از افراد مانند مادر باردار جزو جدانشدنی زندگی نیست اما اگر شما چشم انتظار تولد فرزندی هستید و این اتفاق ها را پشت سر گذاشتید لازم نیست نگران باشید این موضوع تاثیر طولانی مدت و  پایداری روی فرزندتان نمی گذارد.

کمک گرفتن برای خوشحال شدن در زندگی بهترین راه حل برای رفع افسردگی است. اگرچه خلاص شدن از استرس برای هیچ کس ممکن نیست اما میزان زیاد و همیشگی آن برای سلامتی جنین و مادر مضر بوده و نیاز به مشورت با پزشک است. مادران باردار باید توجه داشته باشند به هیچ وجه خودسرانه از داروهای ضد افسردگی یا آرامبخش نباید استفاده کنند اما در مواردی پزشک داروها بی ضرری را برای مادران باردار تجویز می کنند.

بوی خوش این گیاه شما را سرحال و بانشاط می کند

به غیر از دارو، یوگا، ورزش، حمام کردن،نفس عمیق کشیدن، و استفاده از گیاهان مختلف که برای مادران باردار ضرر ندارد در ایجاد آرامش و حس نشاط در آن ها موثر است. استفاده از اسانس های گیاهی مانند اسطوخودوس در خانه به آرام بخشی و از بین بردن استرس کمک زیادی می کند.

باشگاه خبرنگاران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر روحیات مادر بر جنین - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..