تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

شاهرود_ تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در راستای فعالیت‌های علمی و پژوهشی منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و پایگاه استنادی علوم جهان اسلامبه گزارش خبرگزاری بسیج، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، به جهت تسریع و افزایش حجم تعاملات علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی-پژوهشی در سطح کشور و محیط بین‌الملل و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جلساتی را در قالب ویدئو کنفرانس با هیئت‌رئیسه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و کشور‌های اسلامی برگزار می‌نماید.
در همین راستا طبق هماهنگی‌های انجام شده از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، جلسه مشترکی با هیات رئیسه این پایگاه و مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور برخی مدیران دو مجموعه در روز دوشنبه ۲ خرداد ماه جاری در تالار کوثر برگزار شد.
این نشست پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، با معرفی طرفین حاضر و خدمات و فعالیت‌های دانشگاه صنعتی شاهرود و نیز مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ادامه یافت.
از مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر محمدجواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر منصور حقیقت معاون پژوهشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و دکتر محمدرضا فلاحتی فومنی قدیمی مدیر حوزه ریاست و مدیر اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی مرکز و پایگاه حاضر بودند و از دانشگاه صنعتی شاهرود دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه و اعضای هیات رئیسه در این جلسه مجازی حضور یافتند.
در ابتدای جلسه دکتر محمدجواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای و ISC پس از بیان خوش‌آمدگوئی و تشکر از حضور مهمانان، به معرفی خدمات و پتانسیل‌های مرکز منطقه‌ای و پایگاه استنادی برای جامعه علمی کشور و منطقه پرداخت.
رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه مجازی، به معرفی تعدادی از اهم محصولات، خدمات، فعالیت‌های اخیر ISC، ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها، رتبه بندی جهانی، ارزیابی و رتبه بندی نشریات پرداخت.
دهقانی در این جلسه ضمن توضیح در خصوص سامانه همایش‌ها و مقالات موجود در این پایگاه و همچنین تعامل با دانشگاه‌ها و شاخص‌های جدید آن به بیان توضیحاتی پرداخت.
در ادامه این ویدئو کنفرانس، دکتر منصور حقیقت معاون پژوهش ISC گفت: رتبه بندی‌های در سطح ملی و بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارد که این دانشگاه با همکاری ISC می‌تواند در یکی از این رتبه بندی‌ها ورود کرده و پس از اخذ شرایط لازم در این رتبه بندی دارای جایگاه و رتبه شود تا در سطح بین الملل دیده شود که این مهم نیز با همکاری بخش رتبه بندی ISC میسر است. ایشان رتبه دانشگاه صنعتی شاهرود را خوب ارزیابی کرد و جایگاه دانشگاه را در سه سطح دانشگاه‌های کشور‌های جهان، کشور‌های اسلامی و گروه D۸ (گروهی که در آن ۸ کشور بزرگ اسلامی با تولیدات علمی بالا در آن حضور دارند) به ترتیب در بازه ۱۴۰۱-۱۶۰۰، ۱۵۱-۲۰۰ و ۱۳۵ عنوان نمود.
دکتر منصوره صراطی مدیر گروه رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: این پایگاه سومین پایگاه استنادی معتبر بین المللی است که با هدف ثبت، انتشار و ارزیابی تولیدات علمی کشور‌های اسلامی در چهارمین نشست وزرای آموزش عالی کشور‌های اسلامی (ICMHESR) سال ۲۰۰۸ در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان مصوب و در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.
دکتر فلاحتی مدیر اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی ISC با توجه به تجمیع دو سازمان مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تحت عنوان موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، خدمات هر دو سازمان را بطور مختصر برای حاضرین در جلسه توضیح داد.

در ادامه این جلسه به معرفی خدمات ISC پرداخته شد و سامانه‌هایی همچون ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران و کشور‌های اسلامی، سامانه گزارش‌های استنادی نشریات، سطح بندی و نمایه سازی نشریات معرفی شد.
دکتر مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن تشکر از برگزاری چنین جلساتی به ارائه بستر‌های مشترک به منظور همکاری‌های علمی پرداخت.
وی در ادامه ضمن اهمیت ارتباط تنگاتنگ این دانشگاه با صنعت و بیان ظرفیت و پتانسیل مناسب این دانشگاه که باید در آینده هر چه بیشتر به نقاط قوت و ضعف آن جهت ارتقای آن پرداخته شود، گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در تلاش است که رتبه دانشگاهی خود در سطح ملی و بین المللی را با همکاری ISC افزایش دهد و قطعا حرکت دانشگاه‌ها به این سمت باعث هم افزایی و ارتقای دانشگاه، صنعت و رفع مشکلات می‌شود.
هم‌اکنون این پایگاه در راستای اهداف و رسالت خویش، ضمن فراهم آوردن امکان ارزیابی و رتبه‌گذاری کشورها، دانشگاه‌ها، مجلات علمی و همچنین پژوهشگران ایران و دیگر کشور‌های جهان اسلام در سطح بین‌المللی، جایگاه تولید علم آن‌ها و نقاط قوت و ضعفشان را درحوزه‌های موضوعی مختلف ترسیم می‌نماید.
در ادامه این نشست مجازی درخصوص همکاری‌های دو مجموعه بحث و مقرر شد تعاملات مشترکی نیز برنامه ریزی شود تا از پتانسیل‌های دو جانبه یکدیگر استفاده گردد، همچنین حاضرین به بیان نقطه نظرات دو مجموعه پرداخته و به سوالات مختلف در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی پاسخ داده شد.
در پایان تعیین شد که با معرفی رابط اجرایی از طرف دو مجموعه ضمن امضای تفاهم نامه همکاری‌های علمی پژوهشی، پیگیری سایر امور مورد بحث در جلسه نیز انجام پذیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..