تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران جزو 20 کشور اول جهان در تولید 20 محصول کشاورزی است 

سازمان کشاورزی و غذای ملل متحد اعلام کرد ایران در تولید 20 محصول کشاورزی مهم جایگاه سوم تا نوزدهم دنیا را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان کشاورزی و غذای ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد: ایران در تولید 20 محصول مهم کشاورزی در جهان جایگاه سوم تا نوزدهم را تصاحب کرده است. 

ایران سومین تولیدکننده بزرگ جهان در محصولاتی مانند خرما، عسل، پسته و گردو است. تولید سالانه خرما در ایران یک میلیون و 280 هزار تن در سال است و جایگاه‌های اول و دوم را به ترتیب مصر و عربستان دارند. ایران سالانه 80 هزار تن عسل تولید می‌کند که پس از چین و ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفته است.

فائو اعلام کرده که تولید پسته ایران در سال 2020 به میزان 

190 هزار تن بوده که باعث شده جایگاه ایران در جهان پس از آمریکا و ترکیه سوم باشد. ایران همچنین در تولید گردو هم با تولید 356 هزار تن در سال جایگاه سوم را دارد. در تولید این محصول چین با 1.1 میلیون تن جایگاه نخست و آمریکا در جایگاه دوم قرار گرفته است.

ایران همچنین در تولید بادام و هندوانه جایگاه چهارم تولید دنیا را از آن خود کرده است. تولید بادام در ایران 164 هزار تن گزارش شده اما آمریکا با تولید دو میلیون و 370 هزار تن جایگاه نخست را دارد و پس از آن کشورهای اسپانیا و استرالیا در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

براساس گزارش فائو، ایران با تولید سالانه دو میلیون و 700 هزار تن هندوانه جایگاه چهارم دنیا را تصاحب کرده، چین در جایگاه نخست با تولید 60 میلیون تن و پس از آن ترکیه و هند در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. ایران در تولید کیوی جایگاه پنجم دنیا را دارد و سالانه 

289 هزار تن از این محصول تولید می‌کند. چین، نیوزیلند، ایتالیا رتبه‌های اول تا سوم را دارند. 

براساس گزارش فائو، ایران در تولید بادمجان جایگاه ششم را با 595 هزار تن دراختیار دارد. در تولید این محصول چین، هند و مصر در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. ایران جایگاه هفتم تولید پیاز و گوجه‌فرنگی دنیا را دارد که بیش از دو میلیون تن پیاز تولید می‌کند. هند، چین و ایالات متحده آمریکا در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. تولید محصول گوجه‌فرنگی ایران هم به پنج میلیون و 700 هزار تن در سال می‌رسد. چین با تولید 64 میلیون و 700 هزار تن بزرگ‌ترین تولیدکننده و پس از آن هند و ترکیه در جایگاه‌های دوم و سوم واقع شده‌اند.

براساس گزارش فائو، ایران در تولید اسفناج جایگاه هشتم دنیا را دارد و 98 هزار تن در سال تولید می‌کند. بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول چین با تولید 28 میلیون تن است و پس از آن آمریکا و کنیا در جایگاه دوم و سوم این محصول قرار گرفته‌اند. 

فائو همچنین اعلام کرده است تولید پرتقال ایران با 2.2 میلیون تن در سال نهمین جایگاه را در دنیا دارد و برزیل با تولید 16 میلیون و 700 هزار تن بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول است و پس از آن هند و چین قرار گرفته‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران جزو 20 کشور اول جهان در تولید 20 محصول کشاورزی است »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..