تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی 4 میلیون متقاضی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها‌

معاون رفاهی وزیر رفاه از ارسال دو فهرست سه میلیون نفری و یک میلیون نفری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه معیشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ داریوش ابوحمزه اظهار داشت: تاکنون چهار میلیون نفر از شهروندان درخواست بازنگری دهک درآمدی خود شدند و اعتراض خود را در سامانه حمایت وزارت کار ثبت کرده‌اند، اعتراضات عمدتاً مربوط به ساختار خانوار است که باید در دفاتر پلیس+10 خانوار یارانه‌ای تفکیک و جدا شوند.

وی افزود: طی 10 روز گذشته دو فهرست از متقاضیان یارانه را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کردیم و بعد از دستور رئیس‌جمهور کسانی که قبلاً یارانه 45 هزار و 500 تومان می‌گرفتند اما یارانه معیشتی به حسابشان واریز نشد و درخواست بازنگری داده‌اند یک ماه یارانه معیشتی به حساب‌شان واریز شد اما فعلاً مسدود است تا تقاضای آنها رسیدگی شود.

معاون وزیر کار ادامه داد:‌ تاکنون اسامی چهار میلیون نفر شامل دو فهرست سه میلیون نفری و یک میلیون نفری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه معیشتی معرفی شده است. از بین آنها کسانی بودند که نسبت ساختار خانواده و دارایی‌ خود اعتراض داشتند این افراد قبلا یارانه ماهانه دریافت می‌کردند اما چون جز دهک پردرآمدی 10 شده بودند یارانه آنها حذف شده بود و این افراد درخواست بازبینی داشتند.

ابوحمزه افزود:‌ رئیس‌جمهور یک مهلت یک ماهه برای بررسی تقاضای این افراد داده است و تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه که 

10 روز از آن گذشته است بازبینی‌ها انجام شود و کسانی که جزو 90 درصد یارانه‌بگیر قرار بگیرند یارانه آنها برقرار می‌شود.

معاون رفاهی وزیر رفاه درباره معیارهای سنجش تمکن خانوارها، گفت: سنجش تمکن مالی خانوار فقط یک شاخص ندارد بلکه مجموعه‌ای از شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود. مثلاً داشتن املاک و خودرو یا یکبار خرید و فروش خانه تنها ملاک نیست. عده‌ای هستند که املاک زیادی به نامشان است اما مربوط به آنها نیست. باید نقایض سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این سامانه برطرف شود. اگر این مشکلات نبود املاک هم مبنای محاسبات قرار می‌گرفت اما فعلاً سامانه املاک دچار ضعف است و باید سازمان ثبت اسناد آن را برطرف کند.

ابوحمزه در مورد بازنشستگانی که فرزند‌ دارای درآمد هستند تصریح کرد:‌ برای این افراد باید تفکیک خانوار صورت گیرد که آن هم بر عهده ما نیست. باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند و خانوار فرزند خود را جدا کنند. اگر فرزندان متأهل باشند خانوار جدید تشکیل می‌دهند و اگر فرزندان مجرد و بزرگسال باشند با مقررات دیگر می‌توانند در دفاتر پلیس+10 خانوار خود را جدا کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی 4 میلیون متقاضی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..