تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عملکرد تک‌هسته‌ای پردازنده‌های Ryzen 7000 ممکن است درعمل بیش‌ از وعده ۱۵ درصدی AMD باشد

AMD‌ در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۲ پردازنده‌های Ryzen 7000 خود را رونمایی کرد؛ بااین‌حال با وجود تلاش‌های این شرکت، بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه تحت‌تأثیر قرار نگرفتند. تیم قرمز در این رویداد ادعا کرد که پردازنده‌های نسل بعدی Zen4 در عملکرد تک‌هسته‌ای تنها ۱۵ درصد بهتر از نسل قبلی عمل می‌کنند و همین موضوع باعث شد تا بسیاری این افزایش عملکرد را ناشی از افزایش فرکانس و نه از بهبود معماری تلقی و به قدرت AMD برای رقابت با پردازنده‌های نسل بعدی اینتل شک کنند.

به‌گزارش Overclock3d، رابرت هالوک، مدیر بازاریابی فنی AMD، در مصاحبه‌ی اخیر خود با TechPowerUp، درباره‌ی افزایش ناچیز عملکرد تک‌هسته‌ای پردازنده‌های Ryzen 7000 درمقایسه‌با نسل قبلی گفت:

برای قضاوت هنوز خیلی زود است. ما درزمینه‌ی عملکرد تک‌هسته‌ای عمداً محافظه‌کار بودیم و قصد داریم که دستاورد‌های دقیق معماری Zen4 را اواخر تابستان منتشر کنیم. در آن زمان عملکرد، توان مصرفی و نحوه‌ی پردازش جدید پردازنده‌ها را نیز منتشر خواهیم کرد.

مقاله‌های مرتبط:

افزایش ۱۵ درصدی عملکرد تک‌هسته‌ای AMD تنها از یک بنچمارک Cinebench R23 به‌دست آمده است و نمی‌توان براساس آن دستاوردهای عملکردی معماری Zen4 را قضاوت کرد. AMD معمولاً دستاورد‌های خود را براساس میانگین عملکرد محصولاتش با استفاده از برنامه‌های مختلف آزمایش‌شده عنوان می‌کند؛ چراکه این دستاورد‌های اغلب بسته به برنامه‌های مختلف متفاوت هستند. درصد‌هایی که AMD اعلام کرده، نشان می‌دهد که کاربران احتمالاً بیش از ۱۵ درصد بهبود را در عملکرد تک‌هسته‌ای درمقایسه‌با نسل قبلی مشاهده خواهند کرد.

اگر این افزایش ۱۵ درصدی را به‌عنوان حداقل سطح بهبود عملکرد تک‌هسته‌ای پردازنده‌های سری Ryzen 7000 در نظر بگیریم، می‌توان گفت AMD به دستاوردی بزرگ در معماری Zen4 دست پیدا کرده است. رابرت هالوک درباره‌ی اورکلاک پردازنده‌های Ryzen 7000 نیز توضیح داد:

دست‌یافتن به فرکانس ۵٫۵ گیگاهرتز بسیار آسان بود. پردازنده‌ی آزمایشی که به فرکانس ۵٫۵ گیگاهرتز رسید، از نسخه‌های اولیه‌ی سری Ryzen 7000 بود و نه اورکلاکی روی آن اعمال شده و نه به سیستم خنک‌کننده‌ای قدرتمندی مجهز بود. این نسخه‌ی آزمایشی، تنها از خنک‌کننده‌ی مایع ۲۸۰ میلی‌متری بهره می‌برد.

با فرض اینکه AMD در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۲ واقعاً ادعایی محافظه‌کارانه برای عملکرد معماری Zen 4 ارائه کرده باشد و یکی از دستاورد‌های بزرگ‌ معماری ۵ نانومتری Zen4 را فرکانس اصلی آن در نظر بگیریم، پردازنده‌های سری Ryzen 7000 می‌توانند با فرکانس بیشتری درمقایسه‌با نسل قبلی پردازش کنند و این تغییر درنهایت عملکرد کلی پردازنده‌های AMD را افزایش می‌دهد و می‌تواند در ترکیب با سایر پیشرفت‌های معماری Zen4 دستاوردهای عملکردی چشمگیری برای AMD به‌ارمغان آورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عملکرد تک‌هسته‌ای پردازنده‌های Ryzen 7000 ممکن است درعمل بیش‌ از وعده ۱۵ درصدی AMD باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..