تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش شدید سطح اکسیژن جهان به دنبال اسیدی شدن اقیانوس‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد موجودات شناور کوچکی که به اندازه یک‌پنجم اکسیژن جهان ما را تأمین می‌کنند، با اسیدی شدن اقیانوس‌ها در وضعیت بدی قرار خواهند گرفت. این موجودات که "دیاتوم" نامیده می‌شوند، از بلوک‌های ساختمانی سیلیسی که برای ساختن پوسته‌های محافظ خود نیاز دارند، محروم خواهند شد. محققان دریافته‌اند که این امر می‌تواند تعداد آن‌ها را تا پایان قرن آینده تا 26 درصد کاهش دهد.

جان تاچر, زیست‌شناس دریایی از مرکز تحقیقات اقیانوس کیل (GEOMAR) توضیح داد: دیاتوم‌ها یکی از مهم‌ترین گروه‌های پلانکتون در اقیانوس‌ها هستند که کاهش آن‌ها می‌تواند منجر به تغییر قابل توجهی در شبکه غذایی دریایی یا حتی تغییر در اقیانوس به عنوان یک منبع غرق‌کننده کربن شود. این جلبک‌های تک‌سلولی 40 درصد از زیست توده فتوسنتزی اقیانوس را تشکیل می‌دهند که این مورد آن‌ها را به یکی از اجزای اصلی پمپ بیولوژیکی تبدیل می‌کند که CO2 را از جو ما خارج می کند و آن را در اعماق اقیانوس ذخیره می‌کند.

وی ادامه داد: آن‌ها یکی از دلایلی هستند که اقیانوس‌ها توانسته‌اند بخش عظیمی از CO2 اضافی تولید شده توسط ما انسان‌ها را جذب کنند. اقیانوس‌های اسیدی می‌توانند دیاتوم‌ها را که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اکسیژن در جهان را به شدت کاهش دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش شدید سطح اکسیژن جهان به دنبال اسیدی شدن اقیانوس‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..