تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فصلی از زندگی مادر شهید عزیز الله میرزایی از زرند / از کشاورزی و قالیبافی تا تأسیس کتابخانه

صحبت از مادر بود؛ بانو فاطمه محمدی، مادر شهید عزیزالله میرزایی که ۲۰ سال است کتابخانه ای در روستا دایر کرده است که حدود ۵ هزار جلد کتاب دارد تا از این طریق به مسیر دانایی جامعه کمک کند؛ خودش هم اهل کتاب است گرچه سواد خواندن و نوشتن ندارد اما فرزندان گاهی برایش کتاب می خوانند
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان : صحبت از مادر بود؛ بانو فاطمه محمدی، مادر شهید عزیزالله میرزایی که ۲۰ سال است کتابخانه ای در روستا دایر کرده است که حدود ۵ هزار جلد کتاب دارد تا از این طریق به مسیر دانایی جامعه کمک کند؛ خودش هم اهل کتاب است گرچه سواد خواندن و نوشتن ندارد اما فرزندان گاهی برایش کتاب می خوانند ،از روزگارانی دور تا همین حالا که ۸۴ سالگی را می گذراند، همچنان راست قامت ایستاده است؛ همه کار کرده؛ از دامداری و کشاورزی گرفته تا قالیبافی؛ وقتی توانش کفاف ادامه این کارها را نداد باز هم نتوانست بیکار بنشیند

آری  ‌سخن را درباره بانویی آغاز می کنیم که از روزگارانی دور تا همین حالا که ۸۴ سالگی را می گذراند، همچنان راست قامت ایستاده است؛ همه کار کرده؛ از دامداری و کشاورزی گرفته تا قالیبافی؛ وقتی توانش کفاف ادامه این کارها را نداد باز هم نتوانست بیکار بنشیند و حالا ۲۰ سال است که عرصه جدیدی در زندگی خود گشوده و فعالیت متفاوتی دارد.

بیش از هر چیز او در همه این سالها خوب مادری کرده است؛ هفت فرزند دارد، البته با عزیزالله؛ ۵ پسر و دو دختر؛ عزیزالله در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد و فرزند دوم بود؛ ۱۶ سال داشت که پا به جبهه گذاشت؛ سال ۱۳۶۴ عملیات والفجر ۸؛ مدتی ماند و سپس برگشت تا درسش را هم بخواند.

دومین بار سال ۱۳۶۵ اعزام شد و باز هم مدتی برگشت تا درسش را ادامه بدهد؛ دانشگاه امام حسین علیه السلام تهران پذیرفته شد اما وقتی ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۷ برای سومین بار به جبهه رفت، ۹ روز بعد از دانشگاهی دیگر فارغ التحصیل شد و در ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۷ مُهر شهادت بر کارنامه او خورد. 

پیشتر، عمویش - غلامرضا میرزایی- در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیده بود و حالا خانواده میرزایی مفتخر به دو شهید در میان ۱۷ شهید روستای طالقانی است.

صحبت از مادر بود؛ بانو فاطمه محمدی، مادر شهید عزیزالله میرزایی که ۲۰ سال است کتابخانه ای در روستا دایر کرده است که حدود ۵ هزار جلد کتاب دارد تا از این طریق به مسیر دانایی جامعه کمک کند؛ خودش هم اهل کتاب است گرچه سواد خواندن و نوشتن ندارد اما فرزندان گاهی برایش کتاب می خوانند.

وقتی مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کتابی به این مادر هدیه می کند، پسرش می گوید: حاج خانم نمی تواند کتاب بخواند و مادر بی درنگ پاسخ می دهد« تو که می توانی؛ برایم می خوانی» و با اشتیاق کتاب را می پذیرد.

حجت الاسلام مصطفی گرجی در بخشی از یادداشتی که به بهانه میزبانی از این مادر شهید در محل ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان نگاشته، آورده است: «...مادر شهيد میرزایی در این سال‌های پر فراق فرزند شهیدش اما همچنان به راه است و در راه؛ ما رایت الّا جميلا را به وضوح از ذهن و زبان و رفتارش می توان فهمید و حالا او حقوقی که از بنیاد شهید دریافت می کند را در مسیر دانایی جامعه هزینه می کند گفتنی است، در ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۸ با کمک ۵۶۰ میلیون ریالی خانواده شهید عزیز الله میرزایی ساختمان جدید کانون فرهنگی هنری حضرت زهرا(سلام الله علیها) شهرک طالقانی زرند و کتابخانه شهید عزیزالله میرزایی این کانون، افتتاح شد.

منبع شبستان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فصلی از زندگی مادر شهید عزیز الله میرزایی از زرند / از کشاورزی و قالیبافی تا تأسیس کتابخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..