تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همایش بسیجیان زرند در سالن ارشاد اسلامی این شهر برگزارگردید

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان : همایش بسیجیان شهرستان زرند با حضور دکتر علی قاسمی کارشناس اقتصادی ومشاور وزیر جهادکشاورزی در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی زرند با حضور بسیجیان وجمعی از مسئولین این شهر برگزار گردید

دراین همایش دکتر علی قاسمی مشاور وزیرجهاد کشاورزی با گرامی داشت یادوخاطره شهدای والامقام ،خصوصا شهدای حماسه فتح خرمشهر گفت: دوران درخشان هشت سال دفاع مقدس مشعل فروزانی است كه تا قرن ها مسیر آینده ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را روشن كرده و گنجینه بی بدیلی است كه نسل فعلی و نسل های آینده انقلاب نیازمند به آن هستند تا با تكیه بر فضائل اخلاقی و معنوی از آن به منظور رسیدن به قلل رفیع ارزش های انسانی و مادی الگو بگیرند.

وی درادامه در خصوص یارانه ها گفت: از سال 97 دولت دوازدهم پرداخت یارانه به کالاهای اساسی را آغاز کرد که در این روش یارانه به وارد کننده داده می‌‌شد، سالانه 250 هزار میلیارد تومان یارانه بود که به وارد کننده می دادند تا کالا وارد کند با این هدف که در داخل کشور ارزان به دست مردم برسد. دولت سیزدهم می‌گوید این روش پرداخت یارانه درست نبود و به سر سفره مردم نیامده است. حال می‌خواهد این یارانه را به خود مردم بدهد و مردم خودشان مدیریت کنند.

دکتر قاسمی با اشاره به طرح مردمی‌سازی یارانه، بدنبال حذف یارانه نیستیم بلکه جابه جایی صورت گرفته است، گفت: در این طرح یارانه ای، برخی از اقشار حذف خواهند شد اما برای تخصیص نان و دارو یارانه دولتی به تمام مردم اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه امروزه تمام کشورها درگیر امنیت غذایی هستند و شرایط امسال متفاوت از سالهای گذشته است، افزود: کمتر کشوری حاضر به صادرات گندم می شود و ما در سال گذشته ۵ میلیون تومان گندم تولید کردیم و بالغ بر ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن وارد کردیم. واز طرفی قیمت جهانی جو ، گندم، ذرت و سویا در حال افزایش است، گفت: در طرح مردمی‌سازی یارانه تنها دوماه پول به حساب دهک‌های مختلف مردم واریز می‌شود اما چون پول به تنهایی تورم‌زا است بنابراین اقلام اساسی با کالابرگ اختصاص می یابد.
مشاور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی  با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها یک اصلاح است، گفت: در اجرای طرح با مشکلاتی از جمله جابه جایی دهک‌ها، قطع یارانه برخی افراد و همچنین پیدایش مشکلات عدیده‌ برای مردم بودیم که بدنبال اصلاح آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ ارز ترجیحی شکل گرفت و دونرخی شدن ارز زمینه ایجاد رانت و فساد را در کشور شکل داد، افزود: در طول مدت سه سال ۵۰ میلیارد دلار بابت ارز ترجیحی از سوی دولت اختصاص یافت یعنی معادل هزار هزار میلیارد تومان  که حدود نیمی از آن بدست مردم هم نرسید و این در حالی است که در ۳۰ کیلومتری از مرزهای ایران شاهد فروش روغن یا ماکارونی و دیگر اقلام اساسی با قیمت کلان و از محل یارانه مردم ایران بودیم. و این اتفاقات موجب افزایش فاصله قیمتی این کالا‌ها در ایران با کشور‌های همسایه، بعضاً تا ۱۰ برابر و در نتیجه سرریز شدن این اقلام بصورت قاچاق از ایران به خارج از کشور و از جیب مردم شده است.

در ادامه جلسه پرسش وپاسخ برگزارگردید.

                                                                                           خبرنگار اکبرابراهیمی زرندی 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همایش بسیجیان زرند در سالن ارشاد اسلامی این شهر برگزارگردید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..