تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولیانوف: بایدن می‌خواهد برخی تحریم‌های ترامپ علیه ایران را حفظ کند


همزمان با ادعاهای آمریکا مبنی بر آماده شدن برای دو سناریوی موفقیت و شکست مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، یک دیپلمات ارشد روس خواستار موضع سازنده‌تر واشنگتن در این مذاکرات شد.
«میخائیل اولیانوف» نماینده فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، دیروز (جمعه) گفت آمریکا باید رویکردی سازنده‌تر و حرفه‌ای‌تر در مذاکرات هسته‌ای وین داشته باشد.
اولیانوف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «مذاکرات وین درباره برجام ۲.۵ ماه است که متوقف باقی مانده است. بنظر می‌رسد آمریکا سعی دارد برخی تحریم‌های اعمال شده توسط ترامپ بر ایران را حفظ کند.»
وی همچنین افزود: «اگر واشنگتن واقعا به عدم اشاعه اتمی پایبند است، باید رویکرد سازنده‌تر و حرفه‌ای داشته باشد.»
تناقض‌گویی رابرت مالی؛
فشار حداکثری شکست خورده اما ادامه می‌دهیم!
«رابرت مالی» نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران در نشستی در کمیته امور خارجی مجلس سنا درباره مذاکرات وین شرکت کرد و با اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری که از دوران ترامپ علیه ایران اعمال شده بود گفت که بهترین مسیر، بازگشت به برجام است و افزود: «تنها راهکار واقعی که در این‌جا داریم، دیپلماسی است.»
رابرت مالی در عین حال گفت که: «فشار حداکثری دولت قبلی به جای متقاعد کردن ایرانی‌ها به دادن امتیاز آنها را به سمت تحریکات حداکثری سوق داد. ایران و گروه‌های مسلح تحت حمایت آنها حملاتشان به شریکانمان در خلیج [فارس] و نیروهای خودمان را افزایش دادند.»
وی همچنین یادآور شد که دولت کنونی آمریکا یعنی دولت جو بایدن حتی یکی از تحریم‌های وضع‌ شده علیه ایران را هم رفع نکرده است.
از سوی دیگر «کریس مورفی» نماینده دموکرات مجلس سنا هم در اظهاراتی گفت: «ما گزینه اعمال فشار اقتصادی بر ایران و تشدید آنها را امتحان کرده‌ایم و دیده‌ایم که رفتار ایران بدتر شده است.» راند پال، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا هم اعلام کرد که تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره نمی‌آورند.
پکن: آمریکا باید
به نگرانی‌های ایران
درباره مسائل هسته‌ای
پاسخ مثبت دهد
به گزارش فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری تصریح کرد که پکن از ایالات متحده درخواست می‌کند به نگرانی‌های «معقول» ایران در مورد مسائل هسته‌ای پاسخ مثبت دهد و در حالی که مذاکرات هسته‌ای وارد مرحله نهایی خود می‌شود، به نتیجه‌گیری آرام مذاکرات کمک کند.
شبکه سی‌جی‌تی‌ان گزارش کرد، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین در حالی مطرح شده است که «راب مالی» نماینده ایالات متحده در امور ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان درخصوص روند مذاکرات وین برای لغو یکجانبه تحریم‌های ایران گفت که چشم‌انداز بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در «بهترین شرایط ضعیف است».
وانگ در واکنش به اظهارات مالی گفت که چین از ایالات متحده درخواست می‌کند تا برای راه‌حل‌های سیاسی برای موضوع هسته‌ای ایران تلاش کند، زیرا آمریکا محرک بحران هسته‌ای در ایران بود.
سخنگوی وزارت امور خارچه چین سپس تصریح کرد که کشورش به مشارکت در مذاکرات برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به مسیر اصلی خود و حفاظت از سیستم بین‌المللی عدم اشاعه هسته‌ای که به حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه کمک می‌کند، ادامه خواهد داد.
اظهارات ونبین در حالی مطرح شده است که «راب مالی» نماینده ایالات متحده در امور ایران در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت «به دلیل مطالبات زیاده‌خواهانه ایران» شانس شکست مذاکرات وین بیشتر از اتمام موفقیت‌آمیز آن است.
او همچنین در پاسخ به یک سؤال درباره رفع تحریم سپاه گفت: «برای ایرانی‌ها روشن کرده‌ایم که اگر خواستار امتیاز غیرهسته‌ای مانند رفع تحریم سپاه هستند لازم است یک امتیاز متقابل بدهند.»
امیدواری
رئیس ‌مجمع جهانی اقتصاد
به حصول توافق در وین
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران پنج‌شنبه گذشته در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس با «بورگه برنده»، رئیس‌مجمع جهانی اقتصاد و وزیر خارجه سابق نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، به تبیین برخی حوزه‌های اولویت‌دار آن پرداخت.
وی با یادآوری ظرفیت‌های ممتاز ایران در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز صنایع نفت و گاز کشور، گسترش همکاری و تجارت با کشورهای پیرامونی را اولویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
وزیر امور خارجه همچنین به اقتضائات باز‌سازی اقتصاد جهانی پس از کرونا اشاره کرد و ابتکار رئیس‌جمهور اسلامی ایران در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در قطر تحت عنوان «گاز برای باز‌سازی اقتصاد جهانی در دوره پس از کرونا» را در این راستا خواند و آمادگی ایران برای کار مشترک با مجمع جهانی اقتصاد با هدف شناساندن ظرفیت‌های این ابتکار را اعلام کرد.
رئیس‌ مجمع جهانی اقتصاد نیز با استقبال از دیپلماسی اقتصادی ایران به‌ویژه گسترش تعاملات با همسایگان، اظهار علاقه مقامات کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در نشست داوس ۲۰۲۲ برای گسترش همکاری اقتصادی با ایران را نیز یادآور شد و آمادگی مجمع جهانی اقتصاد برای بررسی پیشنهادات وزیر امور خارجه را نیز
اعلام کرد.
بورگه برنده همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی با هدف احیای برجام به نتیجه مورد نظر برسد و زمینه بهره‌گیری از توانمندی‌های ایران در احیای اقتصاد منطقه و جهان بیش از پیش فراهم شود.
فرانسه: برجام
برای مدت نامحدود
روی میز باقی نخواهد ماند
در حالی‌که ایالات متحده در روند مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اخلال ایجاد کرده است، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اشتباه جدی و خطرناکی» است که فکر کنیم که توافق هسته‌ای ایران، «برای مدت نامحدود روی میز باقی می‌ماند.»
بنا بر گزارش روزنامه «لوفیگارو»، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از طرف‌های برجام درخواست کرد تا اقداماتی را برای نهایی کردن توافق هسته‌ای ایران صورت دهند و گفت: «فرانسه همچون شرکای خود نمی‌پذیرد که ایران به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای دست یابد. ما از طرف‌ها می‌خواهیم که یک رویکرد مسئولانه اتخاذ کنند و هرچه سریع‌تر تصمیمات لازم برای نهایی کردن این توافق را اتخاذ کنند.»
فرانسه که همچون دیگر شرکای اروپایی عضو برجام خود به همراه ایالات متحده سعی می‌کند توپ را به زمین ایران بیندازد، اعلام کرد: «اشتباه جدی و خطرناکی است که فکر کنیم می‌توانیم این توافق را به طور نامحدود روی میز باقی نگه داریم و این در حالی است که پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران با سرعت پایداری در حال تداوم است و خطر محرومیت از مزایای عدم اشاعه را به همراه
دارد.»
از طرف دیگر، «راب مالی» نماینده ایالات متحده در امور ایران در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت «به دلیل مطالبات زیاده‌خواهانه ایران» شانس شکست مذاکرات وین بیشتر از اتمام موفقیت‌آمیز آن است.
او همچنین در پاسخ به یک سؤال درباره رفع تحریم سپاه گفت: «برای ایرانی‌ها روشن کرده‌ایم که اگر خواستار امتیاز غیرهسته‌ای مانند رفع تحریم سپاه هستند لازم است یک امتیاز متقابل بدهند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولیانوف: بایدن می‌خواهد برخی تحریم‌های ترامپ علیه ایران را حفظ کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..