تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس آژانس فضایی روسیه ایلان ماسک را تهدید کرد اما با واکنش مادر وی روبرو شد

ایلان ماسک توسط رئیس آژانس فضایی روسیه به دلیل ارائه اینترنت به اوکراینی‌ها تهدید شد.

مدیر عامل شرکت تسلا، از سوی رئیس آژانس فضایی روسیه به دلیل تلاش هایش برای ارائه خدمات اینترنتی به اوکراین، تهدید شده است.

مدیرعامل اسپیس‌ایکس، ایلان ماسک، در پاسخ به تهدید او، به شوخی می‌گوید:

«اگر در شرایط مرموز بمیرم، از آشنایی با شما خوشبختم.»

اما به نظر مادرش ، مای، این قضیه اصلا خنده‌دار نیست. ایلان ماسک هم در پاسخ به توییت مادرش گفت:

«متاسفم! تمام تلاشم را می کنم تا زنده  بمانم.»

ایلان ماسک ۵۰ ساله از استارلینک برای ارسال اتصالات اینترنتی به دیش های ماهواره‌ در سراسر جهان استفاده کرده است؛ استارلینک یک برج فلکی متشکل از بیش از ۲۰۰۰ ماهواره در مدار پایین زمین است.

این سرویس حضور گسترده‌ای در اوکراین دارد و با هدف صریح آنلاین نگه داشتن کشور در بحبوحه تهاجم روسیه در حال انجام است.

این میلیاردر گفت که در ماه آوریل، در برابر تلاش‌های هک و پارازیت روس‌ها مقاومت کرده‌اند و تلاش‌های اسپیس‌ایکس را بر روی اقدامات متقابل به هزینه پروژه‌های دیگر متمرکز کرده‌ است.

ماسک یکشنبه شب اطلاعاتی را که دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه ، روسکوسموس ، در اختیار رسانه‌های روسی قرار داده بود، منتشر کرد. خود روگوزین این بیانیه را در تلگرام منتشر کرده بود.

روگوزین – که همین دیروز به خود می بالید که روسیه می تواند تمام کشورهای ناتو را در نیم ساعت نابود کند – ماسک را متهم می کند که تجهیزات استارلینک را به آنچه که آنها از آن به عنوان «گردان آزوف نازی ها» یاد می کنند و همچنین شاخه هایی از ارتش اوکراین داده است.

از شهادت سرهنگ دیمیتری کورمیانکوف، رئیس ستاد اسیر شده تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی نیروهای مسلح اوکراین، چنین بر می آید که تجهیزات مشترک زمینی شرکت ماهواره ای Starlink ایلان ماسک به شبه نظامیان نازی تحویل داده شده است. روگوزین نوشت:

«گردان آزوف و تفنگداران دریایی نیروهای مسلح اوکراین با هلیکوپترهای نظامی به ماریوپل رفتند.»

روگوزین افزود:

«ایلان ماسک بنابراین با تأمین ارتباطات نظامی نیروهای فاشیست در اوکراین درگیر است. و برای این باید به روشی بالغانه پاسخ دهی، ایلان، مهم نیست چقدر احمقانه بازی کنی.»

به گزارش بیزینس اینسایدر، روگوزین از زمان آغاز تهاجم با این میلیاردر دعوا داشته، او را «شیطان کوچک» خطاب کرده و از تسلا سایبرتراک انتقاد کرده است.

او حتی تلاش ماسک برای خرید توییتر را به سخره گرفت و او را «کیسه پول» خواند و ایده آوردن آزادی بیان را به این پلتفرم را مسخره کرد.

اسپیس ایکس بیش از ۲۰۰۰ ماهواره اینترنتی فضایی «Starlink» خود را به مدار زمین پرتاب کرده و امیدوار است تا سال ۲۰۲۶ به ۱۲۰۰۰ عدد در آسمان برسد.

این ماهواره ها یک صورت فلکی را تشکیل می دهند که برای ارائه خدمات اینترنت باند پهن کم‌هزینه از مدار پایین زمین طراحی شده است.

در حالی که اینترنت ماهواره ای مدت هاست وجود دارد و تاخیر زیاد و اتصالات غیرقابل اعتمادی دارد اما استارلینک متفاوت است. اسپیس ایکس گفته است که هدفش ارائه اینترنت پرسرعت و کابل مانند در سراسر جهان است.

ماسک قبلاً گفته بود که این سرمایه گذاری می تواند به سه میلیارد نفری که در حال حاضر به اینترنت دسترسی ندارند، راهی ارزان برای آنلاین شدن بدهد.

همچنین می تواند به سرمایه گذاری برای ساخت یک آینده‌شهر در مریخ کمک کند.

مقامات می گویند سیستم ماهواره‌ای استارلینک، علاوه بر پاسخ به حملات،  به نیروهای اوکراینی در پیروزی در جنگ هواپیماهای بدون سرنشین برتری می دهد، زیرا این کشور با کمک فناوری برای ردیابی روس های مهاجم مقابله می کند.

پهپادهای مورد استفاده در این زمینه می توانند از Starlink برای حفظ ارتباط و ارائه اطلاعات هوشمند استفاده کنند زیرا کمبود اینترنت و قطع برق اوکراین را آزار می دهد.

با استفاده از این فناوری، پهپادها می توانند برای کمک به جلوگیری از حمله روسیه، مهمات ضد تانک را پرتاب کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور کشور اوکراین در توییتر از مدیرعامل تسلا برای حمایت تشکر کرد و از این غول فناوری دعوت نمود پس از پایان جنگ از اوکراین بازدید کند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

ایلان ماسک: «پوتین، ثروتمندترین فرد جهان است»

هشدار ایلان ماسک: زندگی در مریخ کار ترسوها نیست

ایلان ماسک پوتین را به مبارزه تن به تن دعوت کرد!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس آژانس فضایی روسیه ایلان ماسک را تهدید کرد اما با واکنش مادر وی روبرو شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..