تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کردستان در سوگ شهادت شیخ الائمه

نوای نوحه در سوگ صادق آل عبا ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مساجد و تکایای شهر‌های مختلف استان به گوش می‌رسد و پرچم‌های مزین به نام آن حضرت در نقاط مختلف استان بر افراشته شد.

حضرت امام صادق علیه السلام در بین امامان شیعه به شیخ الائمه معروف هستند، شیخ در لغت به معنای کسی است که دوران جوانی را سپری کرده و علائم پیری در او ظاهر شده باشد و عمر شریف حضرت طبق روایات معتبر ۶۵ سال (۸۳ - ۱۴۸ هجری قمری) ذکر شده است.

آن حضرت بیش از چهار هزار شاگرد در رشته‌های مختلف تربیت کرد، شاگردانی که در علوم مختلف دینی از جمله تفسیر، کلام، علم رجال و حدیث، فقه، شعر و ادب و علوم روز مانند طب، شیمی، فیزیک، نجوم، جغرافیا و فلسفه از جمله دانشمندان بزرگ عصر خود بودند.

سرانجام آن حضرت در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری به دستور منصور دوانیقی حاکم ظالم عباسی، به وسیله سمی که به آن حضرت خوراندند در شهر مدینه به شهادت رسید و خاک بقیع پیکر مطهرش را در آغوش گرفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کردستان در سوگ شهادت شیخ الائمه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..