تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لحظه دراماتیک انفجار بمب خلاء پرتاب شده توسط نیروهای روسی در شرق اوکراین + ویدیو

تصاویر دراماتیک منتشر شده یک سری انفجار عجیب را نشان می دهند در حالی که نیروهای روسی عملیات هایی را علیه موقعیت های نیروهای اوکراینی در منطقه نووومیخاییلیوکا در شرق اوکراین آغاز کرده اند. گزارش ها از این خبر می دهند که نیروهای روسی از لانچرهای راکتی TOS-1A thermobaric MLRS در این حملات استفاده کرده اند که بمب های خلاء یا ترموباریک پرتاب می کند. با انفجار بمب ها پس از برخورد به اهداف، می توان امواجی را دید که به وضوح در هوا ایجاد می شوند. در ادامه این ویدیو، ویرانی ناشی از برخورد این بمب های خلاء دیده می شود، جایی که ساختمان ها کاملاً ویران و با خاک یکسان شده اند. بمب های ترموباریک یا خلاء قدرت ویرانگر و مرگبار بسیار بالایی داشته و با منفجر کردن ریه نیروهای دشمن، آن ها را می کشند.

این سلاح مرگبار بر اساس معاهده ژنو جزو سلاح های ممنوعه به شمار رفته و استفاده از آن ها جنایت جنگی محسوب می شود. بمب های ترموباریک در میان ویرانگرترین و قدرتمندترین سلاح های غیرهسته ای قرار دارند، سلاح هایی که پیش از آن با نام سلاح های انفجاری سوخت هوایی شناخته شده و برای اولین بار توسط نیروهای آلمانی در طول جنگ جهانی دوم توسعه یافته و اولین بار توسط ایالات متحده در جنگ ویتنام به کار گرفته شدند. این بمب ها ذرات ریز فلزی کربن را در هوا پخش کرده و سپس آن ها را منفجر می کنند. به دلیل فضای وسیعی که انفجار این ذرات کربنی پوشش می دهد، انفجار باعث مکیدن حجم زیادی از اکسیژن در فضای اطراف شده و به همین خاطر است که به آن ها بمب خلاء گفته می شود.

لحظه انفجار بمب خلاء یا ترموباریک در اوکراین و ویرانی ناشی از آن

لحظه انفجار بمب خلاء یا ترموباریک در اوکراین و ویرانی ناشی از آن

این بمب ها با مکیدن هوا پیش از انفجار، اثرات بسیار ویرانگری داشته و انفجار بسیار بزرگی تولید می کنند. این انفجارها معمولاً با موج های ضربه ای همراه هستند که صدمات قابل توجهی را در پی دارند. تنها مدت کوتاهی پس از شروع حمله روسیه به اوکراین بود که تصاویری از استفاده از بمب های خلاء در نزدیکی شهر خارکیف منتشر شد. مقامات محلی اوکراینی اعلام کرده اند که اولین بمب خلاء روسی برای نابود کردن یک انبار نفت در منطقه خارکیف استفاده شده است. نیروهای اوکراینی نیز مدعی شده اند که بقایای یک بمب خلاء را در منطقه اوختیرکا در ۴۲ مایلی جنوب شهر سومی پیدا کرده ند. در ماه مارس نیز ویدیویی از سیستم تسلیحاتی TOS-1A  در حال پرتاب تعدادی راکتی در شهر ماریوپول منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

بمب ترموباریک چیست؟ بمب های خفه کننده روسی در راه اوکراین + ویدیو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لحظه دراماتیک انفجار بمب خلاء پرتاب شده توسط نیروهای روسی در شرق اوکراین + ویدیو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..