تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه متعهد به ارزش‌های انقلاب باشیم/ نمایندگان مجلس به توصیه‌های رهبری اهتمام کنند

ساعت: 15:34 منتشر شده در مورخ: 1401/03/06 شناسه خبر: 1841888

محمدباقر محمدی‌لائینی به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: انقلابی ماندن مشکل تر از انقلابی بودن است و همه ما وظیفه داریم تعهد خود را به انقلاب و ارزش‌های انقلابی حفظ کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با گرامیداشت و تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: حضرت امام صادق(ع) تلاش‌های زیادی برای ترویج و نشر فرهنگ دینی انجام دادند و از فرصت بهترین استفاده را برای تأسیس مدرسه و حوزه کرده است.
وی نقش حضرت امام صادق را در رشد فرهنگی، عرفانی، دینی، فقهی و کلامی مسلمانان را محسوس دانست و گفت: حضرت امام صادق(ع) جهادهای علمی، معیشتی و اقتصادی، فرهنگی و افضل الجهاد را داشته و معلم و مجاهد بوده است.
نماینده ولی فقیه در مازندران مذهب شیعه جعفری را موهبت الهی دانست و گفت: اسلام ناب مذهب شیعه جعفری است و باید از این مذهب ومکتب را حفاظت و پاسداری کنیم و پیروان مذهب جعفری را باید گسترش و توسعه دهیم و باید در کیفیت مردمی پاک دست، باتقوا و پاک چشم باشیم تا دیگران به مکتب جعفری خوشبین شوند و به آن روی آورند.
امام جمعه ساری همچنین سالروز رحلت حضرت امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد را تسلیت گفت: ویژه برنامه‌های تجلیل و گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام راحل در مصلی ساری برگزار می‌شود.
آیت الله لائینی به مناسبت‌های پیش روی اشاره و با تقدیر از خدمات نمایندگان مجلس اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن مجلس صحه گذاشتند و نمایندگان باید به آن موهبت کنند.
وی سالروز ولادت حضرت معصومه(س) را تبریک گفت واز دختران خواست تا سبک سیره و زندگی این بانوی بزرگوار را الگو خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین سالروز درگذشت حجت الاسلام ابواترابی سید آزادگان را تسلیت گفت و افزود: این روحانی بزرگوار حق بزرگی بر گردن آزادگان و ایثارگران دارد.
وی با اشاره به نیازمندی‌های مالی دولت تصریح کرد: دولت برای دریافت مالیات دو سال کرونایی حال کسبه و بازاریان را درک کند زیرا شرایط بازار و کسب وکارها مناسب نبود و درآمدها کاهش داشته است وحال مردم و اصناف را مراعات کند.
محمدی لائینی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس اشاره و اضافه کرد: انقلابی ماندن مشکل تر از انقلابی بودن است و همه ما وظیفه داریم تعهد خود را به انقلاب و ارزش‌های انقلابی حفظ کنیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همچنین طبق توصیه مقام معظم رهبری، نباید زندگی نمایندگان با قبل از دوره نمایندگی تفاوت کند زیرا انقلابی بودن به شعار و زبان نیست و هر مسئولی از جمله نمایندگان باید به این فرامین توجه ویژه داشته باشند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری، اظهار کرد: امیدواریم رهاورد همه کارها و رفتارها ترویج معارف و مکتب اسلام باشد به‌ویژه ثمره خون شهدا است.
مجید امامی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: مکتب ایشان مکتب فرهنگی شیعیان و مبارزه‌ای برای کیفیت زندگی یک شیعه محسوب می‌شود؛ اگر امروز بزرگ‌ترین آفت زندگی روزمره مردم سبک زندگی، رفتارها و فرهنگ عمومی پاسخگوی اتفاقات، نیازها، اهداف و افق‌های مکتب‌مان نیست پاسخش همچنان امام جعفر صادق(ع) است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: امروز در فرهنگ اقتصادی مساله ما در جمهوری اسلامی و استان مدیریت فرهنگ اقتصادی است، اینکه ما در فرهنگ عمومی، اخلاقیات و مناسبات روزمره مواسات، ایثار و عدالت، رذالت و عقلانیت را حفظ می‌کنیم بسیار مهم است.
این مسوول با بیان اینکه روز شهادت امام جعفر صادق(ع) روز حیات فرهنگی تشیع و روز سبک زندگی شیعی است، اضافه کرد: باید امام جعفر صادق(ع) را در تمامی مسائل زندگی به‌ویژه مسائل اقتصادی الگو قرار دهیم که در چنین شرایطی که هر موضوعی می‌تکاند به افزایش قیمت دامن بزند پرهیز از احتکار خانگی است.
امامی با اشاره به اینکه در ارتباط با مساله عفاف و حجاب نگران هستیم و بحث داریم، افزود: براساس فرموده امام جعفر صادق(ع) حیا مخزنی است با رفتن حجاب و کمرنگ شدن  پوشش انسان از بین می‌رود و باید گفت حیا داروی درمان مسائل عفاف و حجاب در جامعه ما است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اعلام اینکه ظرفیت احیای مکتب فرهنگی در ذیل مکتب جعفری در مازندران وجود دارد، تصریح کرد: ما مجموعه‌هایی داریم ضعف دارند ولی مازندران واقعا ام القرا است بماند که این استان کانون علویان و محبان اهل بیت در طول تاریخ بود و اگر این هویت زنده شود اثرگذار خواهد بود.
امامی در پایان گفت: بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند از کوه، دریا و جنگل و سایر به این استان هدیه داده شده که به‌طور حتم می‌تواند قافله‌سار حرکت اقتصادی جمهوری اسلامی به‌ویژه در عرصه تولید باشد و به‌عنوان نمونه بندر امیرآباد ویترین  اقتصاد مقاومتی و کارآمدی در امنیت غذایی جامعه است که امیدواریم همه ما قدر این فرصت‌ها را بدانیم و چالش‌ها را مانع‌زدایی کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه متعهد به ارزش‌های انقلاب باشیم/ نمایندگان مجلس به توصیه‌های رهبری اهتمام کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..