تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون وزیر ارشاد: ۲۲ شهر کشور فاقد سینما است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: ۲۲ شهر کشور فاقد سینما بوده و تلاش می‌کنیم با کمک شهرداری‌ها این مشکل برطرف شود.

به گزارش تسنیم، محمد خزائی در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رصد مسائل و مشکلات حوزه سینما از ماموریت‌های این سازمان بوده که با جمع بندی نهایی، راه حل‌ها برای حل مشکلات پیگیری و اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور ضمن تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از جهات مختلف مغفول مانده است، افزود: زبان تصویر و هنر بهترین وجه برای معرفی ظرفیت‌های این استان به کشور و دنیا است.

خزائی خاطرنشان کرد: همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ولایت مدار و استان به نسبت تعداد جمعیت، بیشترین حضور را در جبهه‌ها و دفاع مقدس داشته و در مناسبت‌های مهم انقلاب به ویژه انتخابات‌ها حضور فعال و موثر دارند که این موضوع یک سرمایه برای انقلاب و نظام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های این شهر مشکلات عدیده‌ای به ویژه در حوزه سینما دارد، یادآور شد: توسعه فرهنگی که بخشی از زیرساخت‌های آن سینما، سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی و ... است.

خزائی ادامه داد: شهرهای فاقد سینما در ایران حدود 22 شهر بوده و تلاش می‌کنیم با کمک شهرداری ها و بخش خصوصی فضای لازم برای سینما ایجاد شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: سینما علاوه بر بحث سرگرمی مردم، یک فضای آموزشی و دانشگاهی نیز محسوب می شود و تقریباً در کل کشور 600 سالن فعال سینما داریم، ضمن اینکه در دولت عدالت محور وظیفه داریم زیرساخت ها را حداقل در مراکز استان ها احیا و تقویت کنیم.

وی با اشاره به نشست با صاحبان سینما و هنرمندان، افزود: نخستین خواسته هنرمندان استان توجه به بودجه برای تولید فیلم بود که علاوه بر سرگرمی، کارکرد اشتغال زایی نیز دارد.

خزائی اختصاص بودجه مستقل برای فیلم کوتاه و مستند را از دیگر درخواست‌های هنرمندان این استان دانست و یادآور شد: سه فیلم مستند با موضوع شهدای شاخص استان درخواست شد که اعلام آمادگی همکاری کردیم و این فیلم ها به صورت حرفه ای با مشارکت استان تولید خواهند شد.

این مسئول سینمایی کشور با اشاره به اینکه حق رایت جشنواره فیلم فجر این استان توسط سازمان سینمایی کشور پرداخت می شود، گفت: تجهیز دفاتر سینمای جوان را در دستور کار داریم و با توجه به تکنولوژی روز و امکانات تقریباً بخشی از سیستم ها از رده خارج بوده و تلاش می‌کنیم با همکاری استاندار استان این تجهیزات به روز شوند.

وی تجهیز سالن های سینما را از دیگر در درخواست ها دانست و افزود: سه سالن سینمایی در این راستا باید تجهیز و راه اندازی شوند که 50 درصد تجهیز این سالن ها را سازمان سینمایی کشور متقبل خواهد شد.

خزائی بحث سینما فرهنگ را خواسته همه مردم دانست و گفت: شهرداری یاسوج در بهترین مکان زمین برای سینما اختصاص داده و بخش خصوصی نیز با همکاری حوزه هنری در این راستا همکاری لازم را خواهد داشت، ضمن اینکه در این راستا احتیاج به همکاری شهرداری برای واگذاری دائم زمین ضروری می باشد.

رئیس سازمان سینمایی کشور بحث تبلیغات و در اختیار گذاشتن بیلبوردها را از دیگر خواسته های هنرمندان در استان دانست و گفت: می‌طلبد در این راستا شهرداری ها همکاری لازم را با هنرمندان داشته باشند.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادها و فیلم سازان خوبی دارد که باید از این استعدادها و ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های خوبی برای تولید آثار سینمایی برخوردار است

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: رئیس سازمان سینمایی کشور با هدف تغییر رویه تمرکززدایی از مرکز کشور هر دو هفته از استان ها بازدید می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل این سفرها را تغییر رویه و مصداق عینی عدالت فرهنگی با تأسی از سیاست های دولت مردمی دانست.

وی با اشاره به بازدید رئیس سازمان سینمایی کشور و هیئت همراه از برخی پروژه های فرهنگی و هنری استان، افزود: در این راستا نشست هایی نیز این هیئت با هنرمندان استان داشتند و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شدند.

درخشان سفر مدیران عالی سازمان سینمایی کشور را در راستای سرعت بخشی و بررسی مشکلات زیرساختی و تولیدات سینمایی دانست و ادامه داد: چند پروژه سینمایی از جمله سینما امید با همکاری شهرداری، دو سینمای در دست ساخت، دو سالن آماده تجهیز و حمایت از بحث تولیدات سینمایی همه در این نشست مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تمجید از روحیه سلحشوری مردم این استان در دوران قبل و بعد از انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس، یادآور شد: این استان از ظرفیت های خوبی برای تولید آثار سینمایی برخوردار است.

وی ضمن اشاره به اینکه زندگی شهید طیب و برخی از شهدای شاخص می تواند زمینه تولید یک اثر سینمایی فاخر را فراهم کند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم اولویت های ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

درخشان به ظرفیت های بالقوه استان در زمینه تولیدات سینمایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته دو اثر از استان کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه پیدا کردند و می‌طلبد مسئولان همکاری لازم را با هنرمندان به ویژه فیلم سازان داشته باشند.

سینمای در طراز انقلاب باید معرف انقلاب اسلامی در دنیا باشد

ستار هدایت خواه نیز بخشی از مشکلات سینما را مربوط به زیرساخت‌ها دانست و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا مشکلات جدی دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو زیرساخت در استان بوده که یکی از آنها سینما قدس گچساران بوده و یک ساختمان نیمه کاره و زمین در بهترین نقطه شهر در اختیار گذاشته شده که کنار پل شهید چمران یاسوج قرار گرفته و تکلیف آن هنوز مشخص نیست.

وی ضمن تأکید بر اینکه زیرساخت‌های اصلی در حوزه سینما در استان کهگیلویه و بویراحمد پایین است، یادآور شد: این استان نیروی انسانی متعددی دارد و به نظر می رسد باید با هم افزایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شناسایی و تربیت نیروی انسانی در طراز انقلاب اسلامی تلاش شود.

هدایت خواه ضمن تأکید بر اینکه سینمای در طراز انقلاب اسلامی باید معرف انقلاب اسلامی در دنیا باشد، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌ها در این راستا شناسایی و تقویت شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به سیاست های مورد تاکید در زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا گفت: می توان از ظرفیت های مردمی به ویژه نیروهای مومن و انقلابی در این راستا استفاده کرد.

رسانه‌ها  تصویر روشنی از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد به کشور ارائه دهند

امیر رئوف هم در این نشست، حضور مسئولان سازمان سینمایی کشور در این استان را نشان دهنده دغدغه‌مندی آنها نسبت به مسائل استان دانست و اظهار کرد: حضور مسئولان فرصتی برای توجه به مظلومیت فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 45 سال از تاسیس استان کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به مردم استان ارائه داده ولی در بخش فرهنگ و زیرساخت های فرهنگی این خدمات چندان قابل مشاهده نیست.

وی یکی از دغدغه های فعالان فرهنگی و هنری را توجه به زیرساخت های فرهنگی و سینمایی دانست و ادامه داد: می طلبد معاونت هنری و سینمایی و فرهنگی وزارت توجه ویژه ای به این استان داشته باشند.

رئوف خاطرنشان کرد: انتظار دغدغه‌مندان فرهنگ و هنر تغییر نگاه به حوزه سینما و نقش آن بوده، زیرا سینما می تواند در حوزه تمدن سازی بیش از گذشته خود را نشان دهد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه تولیدات حوزه سینمایی در شان حوزه تمدن نوین اسلامی نیست، یادآور شد: هنرمندان ارزشمند و ظرفیت های فراوانی داریم که نیازمند سیاست گذاری محتوایی و جهت دهی مطلوب هستند.

وی یادآور شد: با توجه به مظلومیت تاریخی استان کهگیلویه که در زمان شاهنشاهی به مردم این استان وارد شد، باید نقش استان در حوزه سینما و رسانه در کشور به تصویر کشیده شود و این موضوع در قالب نمایش و مستند قابل ارائه است.

رئوف تاکید کرد: اگر بنا باشد هویت استان کهگیلویه و بویراحمد را در تاریخ ثبت کنیم، باید نمادهای استبداد ستیزی این مردم در قالب نمایش بیان شود که در این زمینه به استان ظلم شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر قرار است در حوزه فرهنگ تحولی صورت بگیرد، نیازمند تشکیل قرارگاهی در کشور هستیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضاها را دگرگون و نگاه ها را نسبت به استان با توجه به مسائل تاریخی تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اختیارات معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانید تاکید کنید که فیلم سازان کشوری متناسب با ظرفیت ها در این استان فیلم تولید کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون وزیر ارشاد: ۲۲ شهر کشور فاقد سینما است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..