تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بمب افکن پنهانکار B-21 Raider اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد

توسعه بمب افکن پنهانکار B-21 Raider ساخت کمپانی نورثروپ گرومن تداوم داشته و اکنون مقامات رسمی نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارند که این بمب افکن بسیار پیشرفته اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام دهد. مراحل آزمایش B-21 Raider اکنون روی اولین نمونه در حال انجام بوده، در حالی که سرهم بندی ششمین فروند در کارخانه Plant 42 شرکت نورثروپ گرومن در پالمدیل، کالیفرنیا آغاز شده است. در بیانیه نیروی هوایی ایالات متحده در این باره چنین آمده است: «هدف بزرگ بعدی این برنامه اولین پرواز اولین هواپیمای آزمایشی است که برای سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد

اولین پرواز B-21 به داده ها بستگی خواهد داشت و نه به تاریخ». نیروی هوایی ایالات متحده در اولین درخواست بودجه سالیانه خود برای ۲۰۲۳ خواستار ۳.۲۵۴ میلیارد دلار بودجه برای بخش تحقیق، توسعه و ارزیابی این بمب افکن در کنار ۱.۷۸۷ میلیارد دلار برای ساخت آن شده است. در طی ۵ سال، نیروی هوایی ایالات متحده انتظار دارد که ۱۹.۵۳۶ میلیارد دلار برای ساخت بمب افکن B-21 هزینه کند. نیروی هوایی ایالات متحده عجله ای برای توسعه و ساخت این بمب افکن پیشرفته ندارد، بمب افکنی که در دهه پیش رو جایگزین بمب افکن های B-1 Lancer و B-2 Spirit خواهد شد.

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider چه قابلیت هایی دارد؟

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد

تولید گسترده بمب افکن B-21  در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد، بمب افکنی که نمونه های اولیه آن سرنشین دار خواهد بود و بعد از چند سال به حالت بدون سرنشین در خواهد آمد. هنوز اطلاعاتی در مورد سرعت بمب افکن B-21 Raider  وجود ندارد اما انتظار می رود که برد، سرعت، قدرت حمل آن افزایش یافته و نتیجه یک هواپیمای با سرعت کمتر از سرعت صوت خواهد بود. اطالعاتی در مورد حجم، ساختار و سنسورهای داخلی این بمب افکن جدید نیز وجود ندارد. موتورهای بمب افکن B-21 Raider نزدیک به ریشه بال ها در تقاطع بال و بدنه قرار دارد. ورودی های هوای موتور این بمب افکن به شکل مایل نصب شده و اگزوزها روی بال قرار دارند تا سیگنال مادون قرمز ۴ موتور را مخفی کند.

بمب افکن پنهانکار B-21 Raider چه قابلیت هایی دارد؟

مقامات کمپانی نورثروپ گرومن اعلام کرده اند که این نسخه نسبت به B-2 از لحاظ قدرت بقا، عملکرد آیرودینامیکی، پوشش پنهانکاری و تعمیر و نگهداری بسیار بهتر خواهد بود. این بمب افکن جدید یک بمب افکن استراتژیک سنگین با توایی حمل سلاح های متداول و هسته ای بوده و قرار است برای عملیات های هسته ای به نسل جدیدی از موشک های کروز به نام Long-Range Stand-Off (LRSO) مجهز شود. این بمب افکن همچنین توانایی حمل بمب های هسته ای جاذبه ای از خانواده B61 را خواهد داشت که شامل نوع جدید B61-12 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

Xian H-20 ؛ بمب افکن استراتژیک چین نسخه کپی برداری شده از B-2 Spirit آمریکایی

بمب افکن B-2 Spirit؛ بال پرنده ۲ میلیارد دلاری و گران‌ترین هواپیمای نظامی جهان

B-21 Raider؛ انتشار اولین تصاویر از بمب افکن پنهانکار ۶۵۰ میلیون دلاری ایالات متحده




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بمب افکن پنهانکار B-21 Raider اولین پرواز رسمی خود را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..