تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار خبر تمایل مجدد ایلان ماسک به خرید توییتر، ارزش سهام این شرکت را افزایش داد

پس از گزارش جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا (SEC) که جزئیات تغییرات در نحوه‌ی نزدیک‌شدن ایلان ماسک به خرید توییتر را ارائه کرده است، ارزش سهام این شبکه‌ی اجتماعی پس از ساعت کاری افزایش درخورتوجهی یافته است.

تک‌کرانچ می‌نویسد به‌طور خلاصه ماسک ابتدا اعلام کرد برای کمک به تأمین مالی خرید توییتر، وام حاشیه‌ای ۱۲٫۵ میلیارد دلاری را علیه سایر هلدینگ‌ها به‌اجرا خواهد درآورد. بااین‌حال، آن‌ها از بین رفته‌اند و به‌گفته‌ی توییتر هم‌زمان با این اتفاق، ایلان ماسک متعهد شده است که مبلغ کل اصل تعهد سهام را براساس آن به ۳۳٫۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

به‌عبارت‌دیگر، ماسک اکنون قصد دارد ۳۳٫۵ میلیارد دلار برای خرید توییتر هزینه کند. به‌گزارش CNBC، رئیس تسلا و اسپیس ایکس، در حال مذاکره با جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر و دیگران برای کمک به تأمین مالی این معامله یا واگذاری سهام آن‌ها است. پس از رفتار دیوانه‌وار ماسک درباره‌ی خرید توییتر، آنچه به‌نظر می‌رسید فشاری برای خرید این شبکه‌ی اجتماعی باشد، با گذشت زمان کمتر قطعی شد.

ماسک پس از خرید سهام توییتر و در آستانه‌ی ورود به هیئت‌مدیره‌ی این شرکت، فکر خرید آن به سرش زد. این معامله پیچیده بود؛ اما قیمت هر سهم توییتر را ۵۴٫۲۰ دلار تعیین کرد که ارزش این شرکت را به ۴۴ میلیارد دلار رساند. ماسک سپس چندین پست در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن‌ها یا توییتر را تحقیر یا معامله خرید آن را لغو کرد که درمجموع، باعث شد بازار به‌طور فزاینده‌ای برای این پلتفرم اجتماعی ارزش‌ قائل شود.

این امکان وجود دارد که اطمینان بازار را در معامله‌ای بررسی کنید که ارزش شرکت مدنظر چقدر به قیمت فروش واقعی آن نزدیک است. پس از توافق بر سر این معامله، سهام توییتر تا محدوده‌ی ۵۰ دلار افزایش یافت؛ اما ازآن‌‌‌جاکه این اقدام قطعی به‌نظر نمی‌رسید، دوباره تا مرز ۳۷ دلار سقوط کرد.

مقاله‌های مرتبط:

اکنون با انتشار خبرهای بیشتر مبنی‌بر اینکه ماسک همچنان در حال‌ انجام اقداماتی برای تأمین مالی این معامله است، سرمایه‌گذاران بسیاری وجود دارند که فکر می‌کنند این خرید انجام خواهد شد؛ بنابراین پس از تشکیل پرونده، قیمت سهام توییتر دوباره حدود ۵ درصد افزایش یافت.

اینکه سهام توییتر اکنون فقط به آستانه‌ی ۳۹ دلار در ازای هر سهم رسیده است، نشان می‌دهد تردیدهایی درباره‌ی این‌ مسئله در بازار وجود دارد که مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا واقعاً به‌دنبال خرید این پلتفرم اجتماعی باشد. فراتر از خبرهای منفی عمومی، تغییر کوچک امروز باعث شد که دورسی از هیئت‌مدیره توییتر کناره‌گیری کند و سهام‌داران این شرکت نیز به انتخاب‌نشدن مجدد ایگون دوربان، مدیرعامل شرکت Silve Lake، به‌ هیئت‌مدیره رأی دهند.

در جای دیگر، توییتر با پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار موافقت کرد تا با وزارت دادگستری ایالات متحده‌ی آمریکا و کمیسیون تجارت فدرال درباره‌ی پرونده‌ی حفظ حریم خصوصی کاربران تسویه‌حساب کند؛ پرونده‌ای که مقام‌های مجری قانون در آن توییتر را به سوءاستفاده از داده‌های کاربران در چند سال اخیر متهم کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار خبر تمایل مجدد ایلان ماسک به خرید توییتر، ارزش سهام این شرکت را افزایش داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..