تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی در کردستان در اولویت قرار دارد

استاندار کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: فراهم کردن زمینه مهارت آموزی برای دانش آموزان، فراهم کردن زمینه کار و اشتغال آنان در آینده است.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه با تامین اعتبار لازم قبل از اجرای طرح، شاهد افزایش طرح‌های نیمه تمام در استان و کشور نخواهیم بود، افزود: طرح‌های نیمه تمام، بی‌اعتمادی و ناامیدی را در جامعه ایجاد خواهد کرد، لذا برای پیشگیری باید، وضعیت را بهبود بخشید.

زارعی کوشا در ادامه از وجود تاناکورا و دیوار یکی از مدارس این محدوده که در حال تخریب است گفت: این دیوار همچون بمب ساعتی است که اگر درست نشود هر لحظه امکان به وجود آمدن فاجعه‌ای را دارد.

موجود بیش از ۲۰۰ واحد آموزشی تخریبی در کردستان

معاون نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ واحد آموزشی تخریبی و پرخطر در استان وجود دارد که نیازمند توجه جدی است.

حامد مهدی‌زاده گفت: در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی استان ۵.۳۲ متر مربع است که باید به ۸.۳۹ متر افزایش یابد و در این زمینه نیازمند تلاش و رسیدن سرانه با رقم جبرانی حداقل سه متر مربع برای استان هستیم.

او می گوید: هم اکنون تعداد فضا‌های آموزشی استان ۲ هزار و ۸۷۸ واحد به متراژ ۸۸۶ هزار متر مربع است،از این تعداد واحد آموزشی ۱۹۵ واحد سنگی، ۲۹مورد کانکسی، ۲۱۵ مورد نیازمند مقاوم سازی و ۲۱۳ واحد پرخطر و تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است.

معاون نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: هر چند اکثر شهر‌های استان دارای ساختمان‌های تخریبی و پرخطر آموزشی هستند، اما در این حوزه شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان و بانه در اولویت بوده و در مجموع ۲۵۷ واحد سنگی، تخریبی و ... در این شهرستان‌ها وجود دارد.

مهدی زاده گفت: سال گذشته ۶۶ پروژه فعال با ۳۹۶ کلاس درس در دست اجرا بود و در سال جاری نیز اولین مناقصه برگزار و ۱۹ پروژه با ۹۴ کلاس درس در دست اجرا قرار دارد.

او گفت: تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۲۹۰ مدرسه با هفت هزار و ۳۱۱ کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد و در سال جاری نیز تعدادی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری مدرسه‌ای در استان نداشته باشیم که به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز نباشد.

معاون نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان  گفت: تا پایان سال گذشته۱۷۴ پروژه با ۶۹۶ کلاس درس در استان مقاوم‌سازی شده است، در بحث محرومیت زدایی مدارس نیز سال گذشته ۳۷ پروژه با ۱۷۴ کلای درس و اعتبار۱۱۰ میلیارد تومان اجرا شد و تکمیل این پروژه‌ها ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دازد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی در کردستان در اولویت قرار دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..