تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توضیح رئیسی درباره "&a

اجازه دهیم کارها حل شود و گره از کار مردم گشوده شود

آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان تهران با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: من صمیمانه از مردم برای همکاری و همراهی‌شان با دولت تشکر می‌کنم. ما یک حمله سایبری در زمینه بنزین داشتیم که دو سه روز ما را درگیر کرد اما دیدیم که مردم همراهی کردند. اگر همراهی نمی‌کردند چه می‌شد؟ دشمن می‌خواست چه شود؟ همراهی مردم با دولت سرمایه بزرگ دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده شود یعنی تلاش بر حل مشکلات مردم و کاهش آن به حداقل داشته باشیم.

برنامه تحولی دولت نشات گرفته از سخنان رهبری انقلاب است

رییس‌جمهور ادامه داد: در بودجه تلاش کردیم بر محور عدالت گام برداریم. توسعه عدالت نیازمند توجه به امر آمایش سرزمینی است و این اولین سالی است که بودجه بدون ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی به مجلس تقدیم شده است.

وی با تاکید بر این‌که «صندوق توسعه ملی برای کارهای بزرگ در جهت رفع مشکلات اساسی کشور است»، گفت: ما برنامه تحولی‌ای برای دولت در نظر گرفتیم و ۳۷ موضوع یا مسئله را در آن مورد توجه داده و گفته‌ایم که نظر دولت در این زمینه‌ها چیست. این فکر نشات گرفته از سخنان رهبری انقلاب است. ما با هدایت ایشان و نظر ایشان دوستانی را برای این کار جمع کردیم.

اصلاحات اقتصادی همکاری همه را می‌طلبد

وی ادامه داد: کاری که به عنوان اصلاحات اقتصادی آغاز شده است نیازمند گام‌های بلند است و دولت راه سختی را در پیش دارد. البته وقتی من این جمله را گفتم که باید تصمیمات سختی بگیریم چه برخی رسانه‌های داخلی برداشت درستی نکردند و چه رسانه‌های خارجی به نحو دیگری با آن مواجه شدند اما اصلاحات اقتصادی کاری است که همکاری همه را می‌طلبد. رشد اقتصادی دولت حتمی است و این کار با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محقق می‌شود که مدیران در سراسر کشور باید برای سرمایه‌گذاری و افزایش آن تلاش کنند. همچنین باید افزایش بهره‌وری را دنبال کنیم که پایه اساسی رشد اقتصادی است و باید همگان در این زمینه همکاری کنند؛ چراکه اگر جایی مردم احساس کنند دولت به شکل جدی پای کار است همراهی می‌کنند. پس ما هم باید در کار جدی باشیم.

وی در عین حال گفت: اگر هم کسی در جایگاهی قرار دارد که نه اعتقادی به رشد اقتصادی دارد و نه به دنبال محرومیت زدایی است می‌تواند جابجا شود و برود و کار اداری انجام دهد اما دولت نمی‌تواند متوقف شود و باید کارها را پیش ببرد.

دانایی کنار توانایی نباشد، رشد لازم رخ نمی‌دهد

رییس جمهور با تاکید بر این‌که «ما به دنبال کنترل تورم و کنترل هزینه‌ها هستیم»، اظهار کرد: امر دانش‌بنیان نیز بسیار مهم است اما اگر این امر به صنعتی فناوری‌پایه تبدیل نشود، یعنی دانایی کنار توانایی تبدیل به رشد اقتصادی نشود، اهداف محقق نمی‌شود. اگر دانایی را کنار توانایی قرار ندهیم آن رشدی که لازم است رخ نمی‌دهد.

دولت می‌تواند فقر مطلق را ریشه‌کن کند نه زیر خط فقر را

وی تصریح کرد: آن‌چه زیبنده نظام اسلامی نیست فقر، فساد و تبعیض است. این کاری که دولت در حال انجام آن است می‌تواند فقر مطلق را ریشه‌کن کند. البته من پیش از این هم جمله‌ای در این زمینه گفتم که برخی فقر مطلق را با زیر خط فقر اشتباه گرفتند و منظور دیگری برداشت کردند. ما از ریشه‌کن کردن فقر مطلق می‌گوییم تا این امر انجام شود و بعد از آن نوبت به زیر خط فقر برسد.

وی با اشاره به این‌که «مبارزه با فقر، و تبعیض و فساد مورد تاکید دولت است»، گفت: اصلاح نظام بانکی و پولی کشور نیازمند اصلاح است که اگر این نظام اصلاح نشود کار پیش نمی‌رود.

باید با زمین‌خواری برخورد کنیم

رییسی با بیان این‌که «ما باید با زمین‌خواری برخورد کنیم اما اصلاح ساختاری بر اصلاح رفتاری در این زمینه تقدم دارد»، یادآور شد: البته این تقدم، رتبی است یعنی در گفتار این تقدم وجود دارد وگرنه به این معنا نیست که اول اصلاح ساختاری شود و اصلاح رفتاری کنار گذشته شود بلکه همه این مواد باید باهم پیش رود.

برای کلیه اتباع خارجی شناسنامه تهیه شود

وی با اشاره به مصوبه تشکیل سازمانی برای رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی اظهار کرد: گفته‌ایم تا قبل از انجام مقدمات تأسیس، این کار در وزارت کشور انجام شود و به تهیه شناسه برای کلیه اتباع خارجی اقدام کنند. یعنی هم هویت آنان، هم نقل و انتقال بین شهری آنان، هم ازدواج و طلاق‌شان و هم احول شخصیه و کسب و کار آنان مشخص باشد.جمهوری اسلامی افتخار میزبانی از افغانستانی‌ها را داشته است و این افراد مهمان ما هستند اما پذیرایی ما از آنان هیچ منافاتی با وجود کنترل لازم در این زمینه ندارد. وزارت کشور کار را با سرعت دنبال می‌کند و در استان‌ها هم این امر باید پیگیری شود.

دولت اصل بررسی تقسیمات کشوری استان تهران را قبول دارد

رییس‌جمهور افزود: یکی از مسائل دولت، موضوع مسکن است که در کنار اشتغال قرار دارد و اقدامات انجام شده در این زمینه نوید خوبی باخود دارد. البته در برخی استان‌ها آمار بیکاری بالاست که نگران کننده است اما دولت به دنبال حل این شرایط است.راه اندازی واحدهای تولید تعطیل و نیمه تعطیل که طی آن ۴۰۰ واحد تولیدی به خط برگشته است، قابل تقدیر است.همچنین در امر تقسیمات کشوری استان تهران معتقدیم باید کار کارشناسی انجام شود تا در شمال و جنوب این استان تصمیم‌گیری و بار استان را کم کند و هم شهرستان‌های حاشیه را به متن بیاوریم. پس در دولت اصل بررسی تقسیمات کشوری استان تهران را قبول داریم اما باید این امر بررسی شود.

با میدان دادن به جوانان هرگز ضرر نخواهیم کرد

رئیس جمهور با اشاره به لزوم قدردانی از بکارگیری جوانان انقلابی در بدنه اجرایی کشور، اظهار کرد: من طلبه‌ای هستم که باید منویات رهبری را اجرایی کنم. رهبری انقلاب نیز بر حضور جوانان در امور اجرایی و اعتماد به آنان تاکید دارد. باید به جوانان میدان داد. جوانان دارای روحیه نوآوری و خلاقیت هستند و با میدان دادن به آن‌ها هرگز ضرر نخواهیم کرد. رهبری دیروز تکلیف را برای نمایندگان روشن کردند و گفتند از هر کجا آمدید و نماینده شدید باید کشوری فکر کنید و نگاه، تصمیم سازی و تصمیم گیری شما باید معطوف به کل کشور باشد. اگر نگاه کشوری باشد، برخی اقتضائات پذیرفته می‌شود. من زمان گوش دادن به صحبت‌های رهبر انقلاب، خطاب را سمت خودم می‌دانم و می‌گویم یکی از مخاطبان این سخنان من هستم. مسائل باید ملی و منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرند و نسبت به تمام اقصی نقاط باید احساس مسئولیت شود. ما در شهرها و استان‌ها کلنگ نمی‌زنیم بلکه به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم. این اقدامات به نام هر دولتی قرار است تمام شود، تمام شود. برای ما مهم نیست. اجازه دهیم کارها حل شود و گره از کار مردم گشوده شود. در بعضی مناطق، پروژه‌ای با ۲۰ درصد کار باقی مانده، افتتاح شده یا یکجا چند بار افتتاح شده است. بس کنیم، چنین کارهایی فایده ندارد.

رئیسی همچنین با اشاره به لزوم در نظر داشتن ابعاد اخلاقی و معنوی در انجام امور، اظهار کرد: خدا این سرهنگ شهید صیادخدایی را رحمت کند و لعنت ابدی بر قاتلان و حامیان آنها. در همین مورد ما دیدیم که مردم پیش از شهادت او، شناختی از وی نداشتند اما خداوند به این افراد که خلوص نیت دارند، جایگاه می‌دهد و آنان را شناخته می‌سازد.

رئیس‌جمهوری در پایان با تاکید بر این‌که «آلودگی شهر تهران قابل تحمل نیست»، تصریح کرد: بخشی از این موضوع معطوف به خارج کشور است که وزیر امور خارجه و رئیس سازمان محیط زیست را مأمور به رسیدگی کردیم. این امر از مسائل محوری است که باید مورد توجه قرار گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توضیح رئیسی درباره "&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..