تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمی‌توان کشت یک محصول را به طور کامل متوقف کرد/ با صادرات محصولات کشاورزی آب مجازی صادر می‌شود

ساعت: 11:36 منتشر شده در مورخ: 1401/03/05 شناسه خبر: 1841686

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هر کشوری سیاستی دارد و بر مبنای آن عمل می‌کند در کشور ما نیز سیاست این که است که محصول مورد نیاز را با تولید تامین کند و تا جایی که امکان دارد وابسته به واردات محصول نباشد بنابراین نمی‌توان تولید محصولی خاص همچون هندوانه را به طور کامل متوقف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آب مجازی، به آبی گفته می‌شود که در روند تولید فرایند کالاها و محصولات به کار برده شود اما به دلیل این‌که این آب استفاده‌ شده، در محصول نهایی دیده نمی‌شود به آن مجازی یا آب پنهانی می‌گویند.

وی افزود: هر کشوری سیاستی دارد و بر مبنای آن عمل می‌کند در کشور ما نیز سیاست این که است که نیاز کشور را با تولید محصول تامین کند و تا جایی که امکان دارد وابسته به واردات محصول نباشد بنابراین نمی‌توان تولید محصولی خاص را به طور کامل متوقف کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: محصول هندوانه جزو میوه‌های ارزان قیمت است و اگر به طور کلی کشت آن حذف شود بخشی اعظمی از جامعه که قشر پایین هستند از استفاده از میوه‌های ارزان قیمت محروم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته جهاد کشاورزی تلاش خود را به کارگرفته تا تولید محصولات پر آب‌بر مانند هندوانه را محدود کند، گفت: در برخی مناطق کشت محصولات دیگر جایگزین شده است، با این حال در سال‌هایی که تولید محصول هندوانه زیاد بوده صادرات محصول انجام شده که به نحوی صادرات آب محسوب می‌شود و قابل کتمان نیست.

طیبی با بیان اینکه در تولید اکثر محصولات آب کاربرد دارد و صادرات آن، به نحوی صادرات آب مجازی محسوب می‌شود، عنوان کرد: برای ارز آوری، محصولات و کالاها باید صادر شوند و نمی‌توان مانع از انجام صادرات محصول تولیدی شد.

وی با بیان اینکه درست است نیاز آبی در محصولی همچون هندوانه بالا است و باید به سمتی رفت که محصولات کم آب بر کشت شود، ادامه داد: یکی از سیاست‌های کاهش میزان مصرف آب، استفاده از آبیاری تحت فشار و نوار تیپ در کشت محصولات کشاورزی است و این امر در استان زنجان طبق هدف‌گذاری انجام شده در حال اجرا است چراکه مصرف آب را بسیار پایین می‌آورد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمی‌توان کشت یک محصول را به طور کامل متوقف کرد/ با صادرات محصولات کشاورزی آب مجازی صادر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..