تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی می‌تواند فساد را ریشه کن کند/ رشته‌های خمیر صادراتی ایران خوراک دام‌های عراقی‌ می‌شد

ساعت: 12:10 منتشر شده در مورخ: 1401/03/05 شناسه خبر: 1841697

چوپانی گفت: تصمیمی دولت گرفته و این تصمیم بسیار مقدس است و می تواند فساد را ریشه کن کند، از هدفمندی یارانه ها دولت یک ریال هم سود نمی کند و سود آن در مبارزه با قاچاق و رانت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ علی محمد چوپانی صبج امروزدر پنجاه و ششمین جلسه  شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: در سه سال گذشته با پدیده اضمحلال سود در تورم رو به رو بودیم و بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد قدرت خرید جایگزینی مواد اولیه در بنگاه‌های اقتصادی از بین می‌رفت و این مسأله باعث می‌شد روز به روز میزان درخواست بنگاه‌های اقتصادی به تسهیلات سرمایه در گردش افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان ادامه داد: برای مثال در سال گذشته کارخانجات از کشاورزان ۵۰ میلیارد تومان گندم خریداری کردند باید همان میزان گندم را امسال ۱۱۰ میلیارد تومان خریداری کند و گاهی برخی نگرانی‌هایی وجود دارد و انتظار است که دولت با تشکل‌های بخش خصوصی و اقتصادی در خصوص تصمیماتی که می‌گیرد مشورت کنند.

چوپانی متذکر شد: اگر به صنعت مرغداری کمک نکنیم با افزایش این قیمت‌ها با مشکل رو به رو خواهند شد، تصمیمی دولت گرفته و این تصمیم بسیار مقدس است و می‌تواند فساد را ریشه کن کند، از هدفمندی یارانه‌ها دولت یک ریال هم سود نمی‌کند و سود آن در مبارزه با قاچاق و رانت است.

وی افزود: رشته خمیری از کشور ما به صورت فله‌ای صادر می‌شد و در کردستان عراق میکس می‌شد و آن را با کاه مخلوط می‌کردند و به عنوان خوراک دام مصرف می‌شد و این تصمیم دولت جلوی چنین قاچاق‌هایی را می‌گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: در کل کشور بازرگانی دولتی ایران دانه‌های کلزا را ۱۵ هزار تومان خریداری کرد و به کارخانجات ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و استحصالات آن را به ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسانند و در اتاق بازرگانی نتوانستیم دسترنج کشاورزان را به یغما ببریم و از کشاورزان ۲۳ هزار تومان خریداری می‌کنیم تا از کشاورزان صیانت کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی می‌تواند فساد را ریشه کن کند/ رشته‌های خمیر صادراتی ایران خوراک دام‌های عراقی‌ می‌شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..