تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل: ترور شهید صیادخدایی در ادامه ترور‌های سیستماتیک شبکه‌ای علیه ایرانیان بود / محکوم کردن این اقدام توسط سازمان ملل، بخشی از وظایف این سازمان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران خواستار محکومیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی سازمان ملل شد.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل خطاب به دبیرکل این سازمان نوشته است: این نامه را در ارتباط با ترور بزدلانه مورخ ۲۲ می ۲۰۲۲ شهید صیاد خدایی، یکی از اعضای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که در عرصه مبارزه با تروریسم و مقابله با داعش فعال و نقش‌آفرین بود، برای شما می‌نویسم. برآورد‌های اولیه و شواهد اساسی موجود، بخوبی حاکی از آن است که این اقدام تروریستی در ادامه ترور‌های سیستماتیک و شبکه‌ای علیه شهروندان بیگناه و دانشمندان ایرانی بعنوان یکی از ابزار‌های اصلی برای پیشبرد مقاصد نامشروع در سیاست خارجی برخی رژیم‌ها برنامه ریزی و به اجرا گذاشته شده است.

وی گفت ارتکاب چنین اعمالی مغایر منشور ملل متحد، اصول حقوق بین الملل و حقوق بنیادین بشر بوده، بی تردید تهدیدی جدی علیه صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی است که عواقب آن با حامیان تروریست‌ها خواهد بود.

روانچی افزود: استمرار این نوع تروریسم دولتی آشکارا حکومت قانون را به چالش کشیده و موجب نگرانی شدید و فزاینده جامعه بین المللی گردیده است. از این رو سکوت در مقابل چنین اقدام تحریک آمیز و هنجارشکنانه ای، عاملان و آمران به ترور را در روش غلط خود برای استمرار این اقدامات وقیحانه و خلاف حقوق بین الملل تشویق خواهد کرد.

جامعه جهانی باید نسبت به عواقب خطرناک این گونه اقدامات تروریستی بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بطور جدی نگران بوده و به عنوان اقدامی جهت مقابله با آن، اینگونه ترور‌های وحشیانه علیه شهروندان سایر کشور‌ها را از سوی تروریسم دولتی شناخته شده برخی رژیم‌ها شدیداً محکوم نمایند.

نماینده ایران اظهار کرد در عین حال تأکید می‌کنم به عنوان یک کشور قربانی تروریسم و پیشرو در مقابله عملی و جدی با آن در منطقه، این گونه اقدامات تروریستی نه تنها در سیاست و اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران که همواره در خط مقدم مقابله با تروریسم قرار داشته، خللی ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم ما را در تداوم مقابله با تروریسم در منطقه راسخ‌تر خواهد ساخت. همچنین، ما ضمن اتخاذ همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم و منافع خود، از تمامی سازوکار‌های موجود نیز برای پاسخگو کردن مرتکبان این جنایت تروریستی و حامیان آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

تحقیقات در باره عوامل این اقدام تروریستی بطور فشرده ادامه دارد و محکوم کردن این اقدام توسط سازمان ملل، به عنوان بخشی از وظایف سازمان در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم به شمار می‌رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل: ترور شهید صیادخدایی در ادامه ترور‌های سیستماتیک شبکه‌ای علیه ایرانیان بود / محکوم کردن این اقدام توسط سازمان ملل، بخشی از وظایف این سازمان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..