تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات تفاهم ایجاد فضای سبز در اراضی مهمات سازی و دوشان‌تپه/ وزارت دفاع سه ماه آینده این اراضی را تخلیه می کند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمدهادی علی‌احمدی درباره توافق‌های صورت گرفته با نهادهای نظامی برای آزادسازی زمین‌های منطقه ۱۳ توضیح داد: تبدیل اراضی مهمات سازی به بوستان در غرب منطقه؛ دو هفته پیش در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده و در حال ابلاغ است. به طوری که وزارت دفاع ظرف سه ماه آینده این اراضی را تخلیه خواهد کرد. بر این اساس ۱۱ هکتار زمین به نفع مردم آزاد می شود و تقاطع خیابان پیروزی و بزرگراه امام علی (ع) تبدیل به یک بوستان بزرگ می شود. 

شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه در مرکز منطقه، اراضی دوشان تپه یا پادگان نیروی هوایی را داریم که ۲۲۷ هکتار است و یک پنجم مساحت منطقه را در برمی گیرد که باعث انسداد خیابان ها شده است، افزود: بین خیابان دماوند و پیروزی بعد از بزرگراه امام علی (ع) به سمت شرق که حرکت می کنیم تا سی متری نیروی هوایی هیچ گذری نداریم. به همین دلیل در شرایط ایجاد بحران های احتمالی همه خیابان ها قفل می شود. همچنین همه سرانه های خیابان دماوند مانند آتش نشانی و درمانگاه در خیابان پیروزی قابل استفاده نیست. به همین دلیل سراغ این توافق رفتیم؛ توافقی که در آن بعد از امضای دو مجموعه، به شورای عالی معماری و شهرسازی می رود؛ ابلاغ این توافق به امسال می رسد و بعد از آن به سراغ اجرای آن خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه رضایت نهادهای مختلفی در این توافق حاصل شده است و امیدواریم تا پایان خرداد نهایی شود، عنوان کرد: حدود ۷۵ هکتار از این مجموعه در حال توافق به صورت ۷۰/۳۰ است که بالغ بر ۵۰ هکتار از این پادگان به نفع مردم آزاد و بوستان بزرگی در قلب تهران احداث می شود. همچنین در کنار ارتقای سرانه تفریحی و گردشگری منطقه؛ با این آزادسازی ۴ خیابان بازگشایی می شود. خیابان پنجم نیروی هوایی و خیابان دهقان (چهار راه کوکاکولا) باز می شود و به خیابان اشراقی و بعد از آن به دماوند می رسد. یعنی دو گذر شمالی و جنوبی جدید باز و بار ترافیکی امام علی (ع) و سی متری نیروی هوایی را کاهش می دهد.

علی احمدی ادامه داد: همچنین خیابان صفا باز شده و به سی متری نیروی هوایی می رسد و محله صفا که بافت فرسوده در آن به چشم می خورد و بسیاری از پلاک های آن به واسطه راکد بودن تبدیل به پلاک قرمز شده، از بن بست خارج و محله صفا احیا و زنده خواهد شد. علاوه بر این در ضلع جنوب اراضی نیروی هوایی، یک خیابان شرقی غربی وجود دارد که در حال حاضر در داخل پادگان قرار گرفته و با این توافق این خیابان نیز باز می شود. 

شهردار منطقه ۱۳ درباره میزان میزان بارگذاری ارتش در این توافق توضیح داد: میزان بارگذاری در این ۳۰ درصد به صورت نرمال خواهد بود و طبق قانون این محدوده، پهنه مسکونی فرض می شود و تراکم به گونه ای اختصاص داده می شود که مزاحمتی برای شهر نداشته باشد و همه جوانب ترافیکی و جمعیتی که در آنجا ساکن می شود، در نظر گرفته می شود. در واقع در شورای عالی شهرسازی این محاسبات انجام و کشش خیابان های اطراف مد نظر قرار می گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات تفاهم ایجاد فضای سبز در اراضی مهمات سازی و دوشان‌تپه/ وزارت دفاع سه ماه آینده این اراضی را تخلیه می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..