تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 اتاق مادر و کودک تا پایان سال در ایستگاه های مترو پر تردد افتتاح می شود/ اتاق ایستگاه دروازه دولت تا پایان خرداد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از سال 1387، ساخت اتاق های مادر و کودک در ایستگاه های مترو آغاز شد. در این اتاق ها، وسایل رفاهی مختلفی برای مادران، همچون امکان شست و شو و نظافت کودکان، گرم کردن شیر و غذای کودک و همچنین محلی برای خواب و استراحت کودکان در نظر گرفته شده است.

کدام ایستگاه های مترو اتاق مادر و کودک دارند؟

در حال حاضر 12 ایستگاه پایانه جنوب، حرم مطهر امام خمینی (ره)، تجریش، امام خمینی (ره)، بهارستان، تهرانپارس، عبدل آباد، شهر آفتاب، تئاتر شهر، میدان حضرت ولی عصر (عج)، صادقیه و فرودگاه امام خمینی (ره) دارای اتاق های مادر و کودک هستند. با این وجود، دیگر نمی توان گفت کدام یک از ایستگاه ها پر تردد است و کدام یک نه؛ چراکه به نظر می رسد میزان رفت و آمد با مترو در سطح شهر تمام ایستگاه های مترو به اتاق مادر و کودک نیاز دارند.

10 اتاق مادر و کودک تا پایان سال در ایستگاه های مترو پر تردد افتتاح می شود

در این راستا، مریم اردبیلی ، مشاور امور بانوان شهرداری تهران در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه اتاق های مادر و کودک طی دو سال گذشته به دلیل کرونا تعطیل شدند، گفت: «اتاق های مادر و کودک، مجددا بازگشایی شدند و خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف مادران مواجه شد. به نظر می رسد در دوران کرونا، خیلی از بسته بودن اتاق های مادر و کودک از این موضوع رنج بردند.»

اردبیلی با اشاره به اینکه پیش از بازگشایی این اتاق ها، اشکالات تاسیساتی و تجهیزاتی شان مرتفع شد، گفت: «این اتاق ها دارای فضایی دو اتاقه و تو در تو هستند که یک اتاق مخصوص شیردهی و دیگری دارای میز تعویض پوشک بچه است. در برنامه توسعه، شورای اسلامی شهر تهران بودجه ای برای اتاق های مادر و کودک در نظر گرفت. با کمک این بودجه، علاوه بر اینکه بازسازی اتاق های قبلی تکمیل شد، باعث شد تا بتوانیم در صدد برآییم تا تعدادی اتاق جدید نیز احداث کنیم. همچنین قرار است فضای این اتاق های جدید، نسبت به اتاق های مادر و کودک قبلی، استانداردسازی شوند.»

همچنین سید محمد نقیب، سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به رکنا گفت: «فعلا 10 تا از اتاق های مادر و کودک که به دلیل کرونا غیر فعال شده بودند مجددا آغاز به کار کردند و دو اتاق دیگر، بعد از گذراندن مراحل تجهیز، بازگشایی خواهند شد. قرار است 10 اتاق مادر و کودک دیگر تا پایان سال در ایستگاه های پر تردد احداث شود. همچنین اواخر خرداد، در ایستگاه مترو دروازه دولت، اتاق مادر و کودک افتتاح خواهد شد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 اتاق مادر و کودک تا پایان سال در ایستگاه های مترو پر تردد افتتاح می شود/ اتاق ایستگاه دروازه دولت تا پایان خرداد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..