تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باید نوع نگاه به ازدواج را اصلاح کنیم/ معاونت جوانان اثر لازم را روی جامعه جوان ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی متقی فر، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه معاونت جوانان وزارت ورزش در حوزه های ازدواج ، خانواده، فرزندآوری ، سبک زندگی، هویت ایرانی اسلامی و مهارت های زندگی فعالیت های متعددی دارد، گفت: «معاونت جوانان در راستای تسهیل و ترویج ازدواج، 500 مرکز مشاوره برای ازدواج جوانان در کشور راه اندازی کرده است که بیش از 2 هزار مشاور در این مراکز مشغول به فعالیت هستند. همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج برای جوانان یکی دیگر از فعالیت های این معاونت است.»

متقی فر در ادامه با اشاره به اینکه این مراکز مشاوره دو کار اساسی را دنبال می کنند که یکی از آن ها مشاوره تخصصی به جوانان در حوزه تشکیل و تحکیم خانواده و دیگری آموزش های تخصصی در حوزه ازدواج است، گفت: «همچنین یکی دیگر از کارهای این معاونت، مشاوره رایگان به جوانان است. با این وجود ما آماری نداریم که چند درصد از این مشاوره ها به ازدواج ختم می شود؛ ولی طبق آمار، کسانی که مشاوره پیش از ازدواج می گیرند درصد طلاق و مشکلات زندگی شان بسیار کمتر از کسانی است که بدون آموزش و مشاوره وارد زندگی مشترک می شوند.  در این راستا سالانه حدود 5 هزار کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان برگزار می کنیم. ورود به مسائل اقتصادی برای تسهیل زندگی جوانان، طبق قانون مربوط به معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان نیست.»

در وزارت ورزش و جوانان، واژه «جوانان» زیر سایه «ورزش» قرار گرفته است

وی گفت: «وقتی «جوانان» را در کنار «ورزش» قرار می گیرد، حجم گسترده کار ورزش روی جوانان اثر می گذارد. میزان بودجه ، میزان عملکرد، اقدام و نیروی انسانی کاملا بین این دو حوزه متفاوت است. این باعث شده است تا فعالیت های این معاونت، اثر لازم را در جامعه نداشته باشد. ما دغدغه داریم تا جایگاه معاونت امور جوانان را در جامعه تثیبت کنیم. آقای یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش نیز اخیرا به این موضوع اشاره کردند که پیگیر ارتقا جایگاه این معاونت هستند تا اثرات مستقیمی روی زندگی جوانان داشه باشد.»

در حوزه ازدواج کمبود قانون نداریم

متقی فر در ادامه گفت: « قانون جوانی جمعیت که پارسال ابلاغ شد، برخی دغدغه های اقتصادی و فرهنگی زوج های جوان را برای فرزندآوری، با اعطای وام، زمین و... پوشش می دهد. همچنین خوابگاه های سربازان و خوابگاه های متاهلی، تا حدودی این موارد را جبران می کند. ما در حوزه ازدواج، قانون کم نداریم؛ بلکه اجرا و حسن اجرای قانون است که مغفول مانده.»

مهدی متقی فر در ادامه با اشاره به اینکه جوانان صرفا به خاطر مسائل مالی از ازدواج منصرف نمی شوند، گفت: «بیشتر به نظر می رسد مسائل فرهنگی در این خصوص موثر است. در این راستا باید نوع نگاه به ازدواج را اصلاح کنیم.»

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: «در این راستا پژوهش های زیادی انجام شده است که آمار ازدواج در مناطق بالای شهر تهران خیلی کمتر از مناطق پایین تر است. مسائل مالی در امر ازدواج خیلی تاثیر گذار است؛ اما بیشتر به نوع بینش باز می گردد. در حال حاضر در امر تسهیل ازدواج، سعی و تلاش جدی در دستگاه های مختلف نمی بینم. باید تلاش کرد تا نگاه و بینش نسبت به ازدواج اصلاح شود.»

وی در پایان افزود: «در معاونت جوانان، باید بر اساس قانون، اهداف و وظایف وزارتخانه عمل کنیم.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باید نوع نگاه به ازدواج را اصلاح کنیم/ معاونت جوانان اثر لازم را روی جامعه جوان ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..