تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اژدهای مرگ به طول یک اتوبوس در آرژانتین کشف شد

بقایای فسیل شده یک خزنده پرنده عظیم الجثه باستانی به نام اژدهای مرگ به بلندی یک اتوبوس که ۸۶ میلیون سال پیش و همزمان با دایناسورها زندگی می‌کرد در آرژانتین کشف شد.

محققان می‌گویند این جانور وحشی که طعمه خود را از آسمان‌های ماقبل تاریخ شکار می‌کرد، احتمالا با حضورش منظره‌ای خوفناک ایجاد می‌کرد. تخمین زده می‌شود که این گونه ترسناک حداقل ۲۰ میلیون سال قبل از برخورد یک سیارک به جایی که اکنون شبه جزیره یوکاتان در مکزیک است و حدود سه چهارم این سیاره را از بین برده است، یعنی ۶۶ میلیون سال پیش می‌زیسته است.

اژدهای مرگ با طولی در حدود ۹ متر، بزرگ‌ ترین پتروسور کشف شده در امریکای جنوبی و یکی از بزرگ ترین مهره داران پرنده ای است که تاکنون وجود داشته است. گروهی از باستان شناسان فسیل‌های تاناتوسدراکون آمارو (Thanatosdrakon amaru) نامی که تازه برای آن انتخاب‌ شده، را در کوه های آند در استان مندوزا در غرب آرژانتین کشف کردند.

لیونارد اورتیز، سرپرست این پروژه، گفت: «ویژگی‌های پیش از این هرگز دیده‌نشده این فسیل، نیازمند یک نام جدید بود که برای آن از ترکیب کلمه یونانی مرگ (thanatos) و اژدها (drakon) استفاده کردیم، که به نظر می‌رسد نام مناسبی باشد.»

در جریان این اکتشاف حدود ۴۰ قطعه و استخوان توسط تیم باستان شناسان پیدا شد. آنها گفتند استخوان های غول پیکر این فسیل، طبقه‌بندی گونه‌ای جدید را به وجود می‌آورد که بزرگ ترین پتروسوری است که تا کنون در امریکای جنوبی کشف شده و یکی از بزرگ‌ترین گونه های کشف شده در سرتاسر جهان به شمار می‌رود.

محققان دریافتند که قدمت سنگ‌هایی که بقایای این خزنده را حفظ کرده‌اند به ۸۶ میلیون سال قبل از دوره کرتاسه (سومین دوره دوران میانه زیستی) بازمی‌گردد که از حدود ۱۴۵ تا ۶۶ میلیون سال پیش ادامه داشت.

اورتیز می‌گوید: «ما در حال حاضر هیچ مدرکی از هیچ خویشاوند نزدیک به این گونه نداریم که حتی دگرگونی مشابهی با این جانور داشته باشد.» او می‌گوید این کشف به دانشمندان اجازه می‌دهد تا اطلاعات درباره آناتومی این گروه متنوع ازپتروسارها را گسترش دهند.

بیشتر بخوانید:

نکاتی جالب در مورد اژدهای کومودو و شیوه تولید مثل خاص بزرگ ترین مارمولک جهان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اژدهای مرگ به طول یک اتوبوس در آرژانتین کشف شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..