تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکس رنگی رحم

سوال : عکس رنگی رحم چیست؟

پاسخ : عکس رنگی رحم ، HSG یا هیستروسالپنگوگرافی، تکنیکی است که در طی آن به کمک نوع خاصی از اشعه ایکس به نام فلوروسکوپی می توان تصویربرداری از داخل رحم و لوله رحم انجام داد و آن ها را بررسی نمود. همچنین می توان از عکس رنگی رحم جهت شناسائی برخی از مشکلات ناباروری استفاده کرد.

برای آگاهی بیشتر از عکس رنگی رحم به سراغ رادیولوژی و سونوگرافی خورشید رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به رادیولوژی و سونوگرافی خورشید یا دریافت نوبت از مرکز رادیولوژی و سونوگرافی خورشید کلیک کنید.

عکس رنگی رحم موارد ممنوعیت عکس رنگی رحم 


1- بارداری یا شک به ان

2- حساسیت به ماده حاجب

3- عفونتهای حاد لگن

4- هیدروسالپنکس شناخته شده

5- خونریزی رحمی یا سیکل قاعدگی نامنظم

شرایط انجام هیستروسالپنگوگرافی 


عکس رنگی رحم ( HSG ) همراه با تزریق ماده حاجب محلول در آب به داخل رحم 5-2 روز پس از اتمام قاعدگی ( روز 12-7سیکل ) انجام میشود تا احتمال بارداری رد شده باشد و نیز ریسک عفونت کمتر شود.احتمال ایجاد عفونت پس از گرافی بسیار کم و حدود 3در هزاردر برخی افراد میباشد.بنابراین بهتر است قبل از انجام عکس رنگی رحم ، انتی بیوتیک تجویز شده توسط متخصص زنان را مصرف کنید.معمولا در این موارد داکسی سایکلین 100 میلی گرم دو بار در روز به مدت 5 روز تجویز میشود که از روزقبل از HSG شروع شده و به مدت 5 روز ادامه می یابد. ممکن است بعضی افراد درد مختصری را در حین انجام گرافی تجربه کنند که در ادامه ، راهکارهایی برای کاهش این درد ارایه خواهد شد.

عکس رنگی رحم

مزایای عکس رنگی رحم


هیستروسالپنگوگرافی ( HSG ) اولین و ساده ترین و بهترین روش بررسی لوله ها و حفره رحم بطور همزمان می باشد. همچنین عکس رنگی رحم نسبت به سایر روشها کم هزینه بوده ودر مراکز رادیولوژی انجام میشود.گاهی گرفتگی مسیر لوله های فالوپ به علت ترشحات و دبری ها رخ میدهد که عبور ماده حاجب از لوله ها باعث برطرف شدن این گرفتگی شده و حتی گاهی اوقات بارداری طبیعی پس از انجام هیستروسالپنگوگرافی رخ می دهد.عکس رنگی رحم هم مسیر لوله ها و هم تحرک و نمای لوله ها را بخوبی نشان میدهد و در صورتی که توسط رادیولوژیست ماهر انجام شود دقت و حساسیت بالایی دارد.

اقدامات پیش از انجام هیستروسالپنگوگرافی

جهت کاهش درد، بهتر است یک ساعت پیش از انجام hsg از مسکن استفاده نمایید و همچنین مصرف آنتی بیوتیک نیز توصیه می گردد. در رابطه با عکس رنگی رحم و بارداری می توان گفت که بهترین زمان جهت انجام عکس رنگی رحم یک هفته پس از پریود و قبل از تخمک گذاری می باشد زیرا در اینصورت احتمال بارداری و به دنبال آن آسیب به جنین وجود ندارد و میزان اختلالات کاذبی که در نتیجه افزایش ضخامت دیواره رحم ایجاد می شود در این زمان کمتر است و لازم به ذکر است که در هنگام عکس رنگی رحم، فرد نباید هیچ وسیله فلزی از قبیل طلا به همراه داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکس رنگی رحم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..