تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، سردار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) ظهر روز گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور یادگار دفاع مقدس حاج صادق آهنگران در نمازخانه پادگان شهید برونسی برگزار شده بود، گفت: سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و نمادی از ایثار و مقاومت مردم ایران است و جا دارد مراکز تحقیقاتی با بررسی زوایای مختلف ایام دفاع مقدس سوم خرداد را بررسی بیشتری داشته باشند چراکه می تواند برای نسل های فعلی و آینده درس آموز باشد.

سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است

وی با اشاره به اینکه ایران آغاز کننده جنگ نبود و طبیعی بود که با تبعیت از امام راحل، ملت در جبهه و پشت جبهه ها حماسه های ماندگار را رقم بزنند افزود: آمریکا به دلیل جبران ناکامی ها و جلوگیری از قدرت نفوذ انقلاب اسلامی چالش های جدی در نقاط کشور رقم زد و موج های خودمختاری را آغاز کرد و هر کدام از این قائله ها می توانست انقلاب نوپایی را از میدان خارج کند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: موج کودتاها با عنایت خداوند و هوشیاری نیروهای مردمی خنثی شد و بعد از اینکه نقشه های دشمن نتیجه نداد دشمن احساس کرد ضربه نهایی را با تحمیل جنگ می تواند بزند.

برنامه‌ریزی دشمن در جنگ تحمیلی برای الحاق خوزستان به عراق

وی افزود: شرایط کشور مناسب نبود و ارتش و سپاه و نیروهای مردمی بسیج انسجام لازم را نداشتند و دشمن در تحلیل نادرست صدام را پیش انداختند و جنگی را به مردم تحمیل کردند ولی مردم با وجود امام(ره) خیالشان راحت بود و این مهم را در سر داشتند که با تبعیت از امام خمینی(ره) می توانیم جنگ را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

سردار غیاثی ضمن اشاره به برنامه ریزی دشمن در جنگ تحمیلی برای الحاق خوزستان به عراق و دسترسی به آب های آزاد خلیج فارس ادامه داد: خرمشهر در 12 کیلومتری عراق واقع است و اولین شهری است که به مقاومت در برابر عراقی ها برخاست و حماسه ماندگاری را رقم زدند چراکه اگر خرمشهر تصرف می شد سایر نقاط تهدید می شد و پایداری 5 هفته ای در این نقطه سرنوشت جنگ را رقم زد.

صدام به دنیا قول پیروزی و تصرف تهران را داده بود

وی با بیان ایتکه صدام به دنیا قول پیروزی و تصرف تهران را داده بود که با این مقاومت مورد تردید واقع شد و این تردید در دنیا رخ داد افزود: اعتقاد داریم خداوند عنایت خودش را در دستان بسیج و نیروهای مردمی جاری کرد تا بتوانند این پایداری و مقاومت را انجام دهند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: بنی صدر از جمله مشکلات جدی آن زمان بود چراکه فردی منفعل و وابسته به غرب بود و ماموریت داشت مسیر جنگ را منحرف کند و قصد زمین دهد تا زمان بگیرد ولی پایداری مردم در این خطه توانست در خرمشهر و سوسنگرد توانست جبهه دشمن را شکست دهد.

بنی صدر از جمله مشکلات جدی جنگ تحمیلی بود

وی افزود: وقتی بنی صدر عزل شد فرزندان امام(ره) در قرارگاه مشترک سپاه و ارتش توانستند خلأ جدی فرماندهی را پر کنند و بالغ بر ده طرح عملیاتی در شورای عالی دفاع تصویب شد و عملیات های بزرگ اتفاق افتاد و ابتدا حصر آبادان شکسته شد و در عملیات طریق القدس به پیروزی رسیدیم و بعد از عملیات فتح المبین و بیت المقدس، آزادسازی خرمشهر محقق شد.

سردار غیاثی با اعلام این مطلب که از مهم ترین ویژگی های در این عملیات ها این بود که فرصت ها را از دشمنان گرفتند و اجازه ندادند فاصله برای بازسازی بیفتد خاطرنشان کرد: صدام در حین عملیات بیت المقدس اعلام کرد که ایرانی ها اگر بتوانند خرمشهر را بازپس بگیرند کلید بصره را خواهم داد ولی این اتفاق محقق شد و خرمشهر را خدا آزاد کرد و با اراده خدا به دست رزمندگان این پیروزی دست یافت.

انفعال دیپلماسی بین المللی ایران تا قبل از فتح خرمشهر

وی افزود: این مصادیق می تواند از این جهت که جوانان متوجه باشند بن بستی در این انقلاب و نظام اسلامی وجود ندارد بایستی به آن پرداخته شود؛ بعد از 19 ماه در سوم خرداد 1361 آزاد شد و پرچم ایران بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزار درآمد و مردم به خیابان ها رسیدند و ندای الله اکبر سر دادند و معتقدیم فتح خرمشهر آرمان ملی است و این نقطه عطف ماندگار در تاریخ خواهد ماند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: فتح خرمشهر شرایط ایران برای خاتمه جنگ را از جمله عقب نشینی کامل عراق در 300 کیلومتری، محکوم کردن صدام به عنوان متجاوز و پرداخت غرامت از سوی رژیم بعثی تثبیت کرد و بصره را مورد تهدید قرار داد و شورای امنیت را مجبور به اجرای خواسته های ما کرد.

وی افزود: تا قبل از فتح خرمشهر در روابط دیپلماسی ایران در موضع انفعال از سوی دشمن بود و به ثبات ایران به عنوان کشوری مستقل تردید می کردند و ایران را به عنوان انقلاب می شناختند ولی با فتح خرمشهر همه اذعان داشتند ایران کشوری مستقل است که با تمام محدودیت ها روی پای خودش ایستاده است.

دلبستگی انقلابیون دنیا بعد از فتح خرمشهر

سردار غیاثی اظهار کرد: امروز دانشمندان کشور به عنوان نماد ایثار در عرصه های مختلف مانند موضوع هسته ای تلاش می کنند و بعد از فتح خرمشهر بود که انقلابیون دنیا به ایران دل بستند و بعد از این فتح شاهد تثبیت نظام اسلامی بودیم و بعد از فتح خرمشهر دنیا موظف شد که به ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل احترام بگذارد.

با فرماندهی لیبرال‌ها در جنگ حتی یک سنگر هم آزاد نشد

وی افزود: تا زمانی که فرماندهی جنگ در اختیار لیبرال ها بود حتی یک سنگر هم آزاد نشد و بعد از اینکه فرماندهی جنگ از دولت لیبرال آن زمان گرفته شد توانستیم اتفاقات بزرگ را در مدت کوتاهی رقم زده و 5 استان کشور را از وجود دشمن پاکسازی کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: امروز باید در راستای آمادگی خود و قوی تر شدن حرکت کنیم و مسیری که انقلاب اسلامی طی می کند همان مسیری است که با وجود تهدیدات متعدد در اطراف کشور دارای اقتدار امنیتی است و توانستیم در حوزه های مختلف در تراز انقلاب حرکت کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..