تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا دوره انتخابی غواص جنگی سخت ترین دوره آموزشی نیروهای ویژه ایالات متحده است؟

وقتی کسی در مورد خبره ترین غواصان یا غواصان جنگی صحبت می کند، اغلب نگاه به سمت نیروهای ویژه دریایی ایالات متحده موسوم به Navy SEAL است که بخشی از نیروهای ویژه این کشور به شمار می آیند. اما این نیروها تنها نیروهایی نیستند که غواصی جنگی یا مبارزه ای انجام می دهند. یک گروه بسیار کوچک نظامی در ارتش ایالات متحده وجود دارد که عمدتاً از نیروهای ویژه تشکیل شده و برای تبدیل شدن به غواصان جنگی، دوره ای به نام دوره انتخابی غواص جنگی (Combat Diver Qualification Course) را طی می کنند. این آزمون یا دوره سخت ترین دوره در ارتش ایالات متحده به شمار می رود و در شرایطی که توجه از جنگ های زمینی در خاورمیانه به رقابت در سراسر جهان تغییر کرده است، مهارت هایی که در این دوره انتخابی آموزش داده می شود بسیار کارآمد خواهند بود.

دوره انتخابی غواص جنگی سخت ترین دوره آموزش نیروهای ویژه آمریکا

این دوره که در دهه ۱۹۶۰ راه اندازی شد در منطقه کی وست (Key West) در فلوریدا برگزار می شود. یک ویژگی کلیدی دوره انتخابی غواص جنگی، توانایی انطباق آن با تهدیدهای کنونی یا تهدیدهای آینده است و به همین دلیل در نسخه های متعددی اجرا می شود. دوره انتخابی غواص جنگی معمولاً بین چهار تا شش هفته به طول می انجامد و تنها تعداد معدودی از نیروهای ویژه برای شرکت در آن انتخاب می شوند. یک سرباز کلاه سبز بازنشسته که مربی این دوره بوده است می گوید: «اکثریت افرادی که در دوره انتخابی غواص جنگی حضور پیدا می کنند نیروهای ویژه ای از کلاه سبزها، واحدهای عملیات ویژه، رنجرها و گاهی اوقات سربازانی از واحدهای زمینی و شناسایی هستند. علاوه بر اعضای سرویس عملیات فعال، سربازان آموزشی دانشکده های نظامی از سراسر آمریکا و سربازان آموزشی وست پوینت نیز در این دوره شرکت می کنند».

دوره آموزشی مذکور شامل دو فاز است. در جریان فاز اول، مربیان روی تناسب اندام و قدرت بدنی، آشنایی با تجهیزات و کار گروهی تمرکز دارند. سپس سربازان در گروه های دو نفره تقسیم بندی می شوند تا به «دوستان غواص» تبدیل شوند. فاز اول با مراسم تمرین استرس استخر که بسیار ترسناک است به پایان می رسد. در این مرحله، مربیان آموزشی آرامش و خونسردی، کارآیی و توانایی دنبال کردن دستورالعمل ها توسط سربازان که می تواند جان آن ها و دوست غواصشان در شرایط دشوار را نجات دهد را به بوته آزمایش می گذارند. شاگردان باید این دوره استاندارد را با موفقیت طی کنند که شامل شنای ۵۰ متری زیر آب، رفتن به زیر آب و برداشتن یک شیء ۹ کیلوگرمی از کف استخر و بالا آوردن آن و دو دقیقه ماندن و راه رفتن زیر آب است. این نیروها باید از لحاظ آکادمیک نیز نمرات بالایی کسب کنند.

دوره انتخابی غواص جنگی سخت ترین دوره آموزش نیروهای ویژه آمریکا

مربی بازنشسته نیروهای ویژه ایالات متحده در این باره می گوید: «کلاس های آکادمیک به موضوعاتی مانند فیزیک غواصی، حیات وحش دریای خطرناک، فیزیولوژی غواصی، آسیب دیدگی های غواصی و کاهش فشار آب در هنگام صعود غواص می پردازد که آموزش داده شده و تست گرفته می شود. سربازان استفاده از تجهیزات مدار باز غواصی را یاد می گیرند که در جریان عملیات جستجوی غواصی، جستجوی کشتی ها در زیر آب و غواصی در آب های باز به کار می رود».

دوره انتخابی غواص جنگی سخت ترین دوره آموزش نیروهای ویژه آمریکا

این سربازان همچنین رویه های مهم فشار زدایی را یاد می گیرند، رویه ای که در صورت درست اجرا نشدن به فلج شدن و حتی مرگ منجر خواهد شد زیرا گازهای در حال تجزیه می توانند در درون بافت های بدن به حباب تبدیل شوند که با نام «بیماری غواصی» نیز شناخته می شود. فاز دوم آموزش به جنبه های تاکتیکی غواصی جنگی می پردازد. به طور خاص، این فاز روی سیستم اکسیژن مدار بسته Mark 25 Draeger تمرکز دارد که حباب تولید می کند و به نیروها امکان می دهد بدون شناسایی شدن به شنای خود ادامه دهند.

دوره انتخابی غواص جنگی سخت ترین دوره آموزش نیروهای ویژه آمریکا

دانشجویان همچنین چندین عملیات غواصی برای بهتر کردن مهارت های مسیریابی و کار با قایق ها، هلیکوپترها و هواپیماها را به روش های نفوذ و تخلیه متفاوت انجام می دهند. این دوره با یک عملیات کامل که شامل نفوذ از آسمان و یک غواصی مدار بسته است به پایان می رسد. اعضای گروه عملیات های ویژه ارتش ایالات متحده عموماً توافق دارند که دوره انتخابی غواص جنگی سخت ترین دوره است. همه کاندیداها باید دوره انتخاب پیش از دوره را طی کنند تا بتوانند شانسی برای حضور در این دوره داشته باشند. بسیاری از نیروهای ویژه ای که در این دوره شرکت می کنند در بدست آوردن تایید شکست خورده یا در حین دوره حذف می شوند. دشواری این دوره در سه شکل متفاوت است. مهم ترین سختی این دوره انطباق پذیری و سازگاری با محیط آب در شرایط استرس زا است، شرایطی که سربازان نمی توانند از قبل خود را برای آن آماده کنند تا زمانی که وارد آن می شوند.

قدرت بدنی و فیتنس فیزیکی نیز در تمام دوره مورد تاکید و ارزیابی قرار می گیرد که آن را به یکی از دشوارترین دوره های آموزش نظامی در ارتش ایالات متحده تبدیل می کند. سوم قابلیت های آکادمیک شرکت کنندگان است که در تمام طول دوره مورد ارزیابی قرار می گیرد. در کنال سطح دشواری، دوره ارزیابی غواص جنگی خطرناک نیز هست. این دوره یک سری احتیاط های امنیتی را رعایت می کند اما بارها با مرگ سربازان همراه بوده است. در اواخر سال ۲۰۲۱ دستکم دو نیروی ویژه در جریان شرکت در این دوره جانشان را از دست دادند.

دوره انتخابی غواص جنگی سخت ترین دوره آموزش نیروهای ویژه آمریکا

کسانی که دوره انتخاب غواص جنگی را با موفقیت به پایان برسانند نشان پرارزش غواص جنگی را بدست آورده و به واحدهای قبلی خود باز می گردند. در مورد کلاه سبزها  که اکثریت شرکت کنندگان در این دوره را تشکیل می دهند نیز فارغ التحصیلان به تیم غواص جنگی می پیوندند که بخشی از نیروهای ویژه متبوعشان است. اخیراً یک سرباز زن توانست این دوره را با موفقیت به پایان برساند و به اولین زنی تبدیل شد که این دوره را می گذراند.

بیشتر بخوانید:

آموزش سرباز از نوع آمریکایی؛ یک شبانه روز با تفنگداران ویژه دریایی در پادگان آموزشی [قسمت دوم]

۴ تفاوت کلیدی بین «کلاه سبز» و «دلتا فورس» در نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده

با ۷ مورد از زبده ترین و خوفناک ترین نیروهای ویژه در جهان آشنا شوید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا دوره انتخابی غواص جنگی سخت ترین دوره آموزشی نیروهای ویژه ایالات متحده است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..