تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسخه نسوز کتاب «سرگذشت ندیمه» ساخته و به حراج گذاشته شد

نسخه نسوز کتاب «سرگذشت ندیمه» (The Handmaid’s Tale) در اعتراض به ممنوعیت برخی کتاب ها در آمریکا ساخته شد. شورای آموزش شهرستان مک مین تنسی در ژانویه به حذف رمان گرافیکی برنده جایزه پولیتزر Maus از برنامه درسی کلاس هشتم در مورد هولوکاست رأی داد. آنها دلیل این اقدام را استفاده غیر ضروری از فحاشی و برهنگی و به تصویر کشیدن خشونت و خودکشی در این کتاب دانستند. این تنها یکی از مواردی است که انجمن کتابخانه‌های آمریکا در تلاش برای بیرون کشیدن کتاب‌ها از قفسه‌ها است. در آماری که اخیرا منتشر شده است، ۱۵۸۶ مورد کتاب‌ در ۸۶ ناحیه مدرسه در ۲۶ ایالت ممنوع شده است.

چاپ نسخه نسوز کتاب «سرگذشت ندیمه» برای اعتراض به سانسور

اکنون، برای افزایش آگاهی از سرعت نگران‌کننده ممنوعیت کتاب و جمع‌آوری پول برای حمایت از فعالیت سازمان آزادی بیان موسسه پن آمریکا (PEN America) برای مقابله با آنچه آن‌ها «بحران ملی سانسور» می‌خوانند، نویسنده افسانه‌ای مارگارت اتوود و ناشر او Penguin Random House برای ایجاد نسخه نسوز از رمان پرفروش و پادآرمانشهری او، «سرگذشت ندیمه» مشارکت کردند.

چاپ نسخه نسوز کتاب «سرگذشت ندیمه» برای اعتراض به سانسور

این نسخه بی‌نظیر با مواد نسوز ساخته شد. در ویدیویی این نویسنده ۸۲ ساله را نشان شعله‌افکن را به سمت یکی از شناخته‌شده‌ترین آثارش نشانه می‌رود. اتوود در بیانیه ای گفت: «هیچ وقت فکر نمی کردم بخواهم یکی از کتاب های خودم را بسوزانم. داستان ندیمه بارها ممنوع شده است، گاهی توسط کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا، در روزگار سالازار و فرانکیست ها، گاهی توسط هیئت‌ مدیره مدارس، گاهی توسط کتابخانه‌ها. بیایید امیدوار باشیم که مانند کتاب فارنهایت ۴۵۱ به مرحله کتاب سوزی کلی نرسیم. اما اگر به این مرحله رسیدیم، امیدواریم ثابت شود که برخی از کتاب ها غیرقابل سوختن هستند و مانند کتاب های ممنوعه در اتحاد جماهیر شوروی، به زیر زمین سفر خواهند کرد.»

چاپ نسخه نسوز کتاب «سرگذشت ندیمه» برای اعتراض به سانسور

این کتاب نسوز تا ۷ ژوئن توسط Sotheby’s New York با قیمت فعلی (در زمان چاپ) ۴۲,۰۰۰ دلار به صورت آنلاین به حراج گذاشته می شود. عواید آن به پن آمریکا تعلق می گیرد. PEN America در سال ۱۹۲۲ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک است. یک سازمان غیرانتفاعی که برای دفاع از آزادی بیان در ایالات متحده و در سراسر جهان از طریق پیشرفت های ادبی و حقوق بشر فعالیت می کند. این موسسه بیش از ۷,۲۰۰ عضو، از جمله رمان نویسان، روزنامه نگاران، نویسندگان غیرداستانی، ویراستاران، شاعران، مقاله نویسان، نمایشنامه نویسان، ناشران، مترجمان و دیگر متخصصان نویسندگی دارد.

بیشتر بخوانید:

کرونا باعث کشف کوچک ترین انجیل قرن شانزدهمی در کتابخانه شهر لیدز شد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسخه نسوز کتاب «سرگذشت ندیمه» ساخته و به حراج گذاشته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..