تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محمدباقر قالیباف برای بار سوم رییس مجلس شورای اسلامی شد

محمدباقر قالیباف برای سومین سال پیاپی رئیس مجلس شورای اسلامی شد. در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان انتخابات هیأت رییسه مجلس یازدهم برای سال سوم ، محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رای از ۲۸۱ رای مأخوذه برای سومین بار پیاپی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. فریدون عباسی، مرتضی آقا تهرانی و الیاس نادران نیز از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس شده بودند که فریدون عباسی ۳ رای، مرتضی آقا تهرانی ۵۳ رای و الیاس نادران ۲۱ رای بدست آوردند. آرای باطله نیز ۱۰ رای اعلام شده است.   نکته جالب این بود که تعداد آرای محمدباقر قالیباف نسبت به دوره قبل ۳۶ رأی کمتر شده بود. همچنین علی نیکزاد و عبدالرضا مصری نیز به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند. سید نظام‌الدین موسوی، علیرضا سلیمی و محمدرضا دشتی اردکانی به عنوان سه ناظر هیات رییسه انتخاب شدند.

محمدباقر قالیباف برای بار سوم رییس مجلس شد + بیوگرافی

محمدباقر قالیباف که در هفته های اخیر ماجرای سفر خانواده اش به ترکیه و خرید سیسمونی از این کشور خبرساز شده بود، با درخواست هایی برای استعفا نیز مواجه بود. محمدباقر قالیباف در ۱ شهریور ۱۳۴۰ در شهر طرقبه از توابع مشهد به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی با زهرا سادات مشیر که او نیز متولد طرقبه بود ازدواج کرد. او پیش تر به مدت سه دوره شهردار تهران بوده و پیش تر نیز فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی را در کارنامه داشته و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هست. او برای اولین بار در سال ۱۳۶۱ بود که فرماندهی تیپ ۲۱ امام رضا (ع) را بر عهده گرفت و در ادامه در دوران جنگ بود که به فرماندهی لشکر ۵ نصر خراسان رسید.

او پس از ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. قالیباف در سال ۱۳۹۲ نیز بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ناکام ماند اما بار دیگر برای بار سوم به شهرداری تهران رسید. قالیباف دارای مدرک دکتری در رشته جغرافیای سیاسی بوده و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده است. محمدباقر قالیباف عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جغرافیای سیاسی دانشکدهٔ جغرافیا در دانشگاه تهران است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محمدباقر قالیباف برای بار سوم رییس مجلس شورای اسلامی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..