تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پشتیبانی از تولید در حوزه تجهیزات پزشکی با شاخص‌های دانش‌بنیان و رتبه‌بندی فعالان انجام می‌شود

به گزارش رکنا، به نقل از شاتا، سیدمهدی نیازی گفت: امر تولید نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد و نوع نگاه و ورود وزارت صمت در دوره جدید نسبت به گذشته برای حمایت از تولید متحول شده است.

وی بابیان این‌که مسائل حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی را با جدیت حتی خارج از مجموعه وزارت صمت دنبال می‌کنیم، ادامه داد: با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به دنبال تغییر رویکرد و نگاه جدید به شاخص‌های دانش‌بنیان در این حوزه هستیم و برای رتبه‌بندی فعالان این حوزه نیز برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده که بخشی از آنها اجرایی شده است.

اختصاص یکی از ۲۲ دفتر رشته فعالیت‌ها به تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت، حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی را رشته فعالیت مهم صنعتی با ویژگی‌های خاص نوآوری، بازار، فناوری، ذینفعان و سیاست‌گذاری دانست و افزود: در ساختار جدید وزارت صمت نگاه ویژه به این رشته فعالیت داریم و یکی از ۲۲ دفتر رشته فعالیت‌ها را به دفتر تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اختصاص داده‌ایم تا به این حوزه به‌صورت ویژه رسیدگی و پرداخته شود.

برنامه رشته فعالیت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با هماهنگی انجمن‌های بخش خصوصی تدوین می‌شود

نیازی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: با هماهنگی انجمن‌ها و تشکل‌ها و با محوریت بخش خصوصی، مسائل رشته فعالیت مهم تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی جمع‌بندی شده و برنامه آن نیز به‌صورت ویژه طراحی و تدوین خواهد شد تا نقشه راه توسعه این صنعت مهم تهیه و مبنای کار قرار گیرد.

هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط ازجمله وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری

وی همچنین به هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط ازجمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این حوزه اشاره کرد و گفت: با هم‌افزایی و تعامل بین دستگاهی، مسائل این حوزه را سریع‌تر و با جدیت بیشتری جلو می‌بریم.

تجربه تولید تجهیزات پزشکی در دوران کرونا و عبور از بحران

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت همچنین در ادامه با اشاره به تجربه تولید تجهیزات پزشکی در دوران شیوع کرونا، یادآور شد: این موضوع نشان داد که حتی در شرایط تحریم، فعالان اقتصادی می‌توانند نیاز کشور را فراهم کنند و می‌توانیم بحران‌ها را با فعال‌سازی ظرفیت‌ها، پشت سر بگذاریم و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری در قالب حمایت از تولید همواره بر آن تاکید دارند

برنامه ویژه سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین این هفته منتشر می‌شود

معاون وزیر صمت همچنین در ادامه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه و تدوین برنامه ویژه برای سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین از انتشار آن در این هفته خبر داد و افزود: در این برنامه صنعت تجهیزات پزشکی به‌عنوان یکی از رشته فعالیت‌های پیشران دانش‌بنیان انتخاب و معرفی‌شده است و جزئیات این برنامه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جهش در تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با تعامل و هم‌افزایی میان دستگاهی

وی افزود: در تعامل با دستگاه‌های مرتبط مانند معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعی داریم به جهش مناسبی در تولید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و محصولات مرتبط برسیم.

نیازی با اشاره به نام‌گذاری امسال، ادامه داد: رشته فعالیت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به‌عنوان یک رشته فعالیت کلیدی در حوزه صنایع دانش‌بنیان معرفی و انتخاب‌شده و برنامه‌های جدی برای آن تعریف‌شده است.

نمایشگاه ایران هلث، فرصتی مناسب برای ارزیابی شرکت‌های داخلی

وی نمایشگاه ایران هلث را فرصت بسیار مناسبی برای ارزیابی شرکت‌های داخلی دانست و ادامه داد: وزارت صمت با ارزیابی توانمندی و ظرفیت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه می‌توانند برنامه‌های تدوین‌شده را با هماهنگی بخش خصوصی بهتر و بیشتر جلو ببرند.

تعمیق ساخت داخل و کاهش ارزبری در صنعت تجهیزات پزشکی را دنبال می‌کنیم

معاون وزیر صمت به رونمایی از محصولات جدید در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: رونمایی محصولات نشان داد این صنعت ظرفیت بسیار بالایی در تعمیق و توسعه ساخت داخل دارد و ما به‌عنوان وزارت صمت به‌طور یقین موضوع تعمیق ساخت داخل و کاهش ارزبری این صنایع را دنبال می‌کنیم و مونتاژکاری در برخی محصولات صنعت تجهیزات پزشکی را به سمت تعمیق ساخت داخل می‌بریم.

مشوق‌ها و ظرفیت‌های خوب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در کشور

نیازی با اشاره به ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در کشور نیز گفت: ظرفیت‌ها و مشوق‌های خوبی در این قانون برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است؛ همچنین ظرفیت‌های کشور برای تولید دانش‌بنیان امسال بیش‌ازپیش مجهز می‌شود تا بتوانیم گام‌های محکمی در این زمینه برداریم.

حذف فرآیندهای زمان‌بر برای بهبود محیط کسب‌وکار

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بهبود محیط کسب‌وکار را از اولویت‌های وزارت صمت دانست و اضافه کرد: بر اساس قوانینی که از سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، تسهیل فرآیندهای مجوز دهی و ارائه خدمات به ذینفعان و فعالان اقتصادی به‌صورت جدی آغاز و بسیاری از فرآیندهای زمان‌بر نیز کوتاه یادحذف شده و یا درحال اصلاح است، برای مثال در حوزه تأمین مواد اولیه داخلی و خارجی، بسیاری از موانع با تأکیدات وزیر صمت و برخی نیز بر اساس مصوباتی که از ستاد اقتصادی دولت گرفتیم، حل‌وفصل شده است.

تعیین سقف واردات با ابزار رتبه‌بندی و اعتبارسنجی و حذف سوابق

معاون وزیر صمت همچنین در خصوص حذف سابقه واردات نیز بیان کرد: موضوع سابقه واردات همواره با چالش‌هایی مواجه بوده است، اما با پیگیری‌های انجام‌شده در سال گذشته، مصوبه‌ای از ستاد اقتصادی دولت گرفتیم تا با استفاده از ابزار رتبه‌بندی و اعتبارسنجی واردکنندگان، سقف و سابقه واردات را با رتبه بندی جایگزین کنیم و دیگر نیاز به سابقه برای واردات نباشد.

نیازی در پایان گفت: البته تولیدکنندگان برای واردات، در حوزه هایی مستثنا هستند و فرآیندها برای آن‌ها ساده‌تر دیده‌شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی: داخلی سازی و تأمین ۷۰ درصد نیاز تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های داخلی

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی نیز در مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی «ایران هلث» از داخلی سازی و تأمین ۷۰ درصدی نیاز کشور در حوزه تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌های داخلی خبر داد.

مجید روحی گفت: هاب تولید تجهیزات پزشکی در خاورمیانه هستیم و بیش از هزار شرکت تولیدکننده در این حوزه در کشورمان فعال است.

وی با اعلام این‌که بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، دندان‌پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: شرکت‌های تولیدکننده داخلی بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی تأمین می‌کنند و در برخی حوزه‌ها این عدد ۱۰۰ درصد است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی با تأکید بر این که بر اساس خوداتکایی در تولید جلو می‌رویم، تصریح کرد: اولویت‌ها در این حوزه مشخص‌شده است و تأکیدات مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشوری تسریع در امر تولید به‌خصوص حوزه دانش‌بنیان است.

روحی تولید تجهیزات پزشکی در دوران کرونا را تجربه‌ای موفق دانست و ادامه داد: در این تجربه بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گرفتند و می‌توان برای عبور از بحران‌های احتمالی آتی از این تجربه استفاده کرد.

رونمایی از چند محصول تولید داخل با رویکرد فناورانه و دانش‌بنیان و ادای احترام به یادمان شهدای سلامت

در ادامه مراسم افتتاحیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی «ایران هلث» معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت به نمایندگی از وزیر صمت پس از افتتاح رسمی نمایشگاه در کنار معاون وزیر بهداشت از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد و در گفتگو با فعالان حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی در جریان مهم‌ترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مسائل آنان قرار گرفت.

همچنین در حاشیه این افتتاح، از چندین محصول تولید داخل در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی با رویکرد فناورانه و دانش‌بنیان رونمایی شد.

در این مراسم سیدمهدی نیازی در کنار معاون وزیر بهداشت و نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و تشکل‌های بخش خصوصی همچنین به یادمان شهدای سلامت در دوران کرونا ادای احترام کردند.

مشارکت بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی و ۱۱ کشور دنیا

گفتنی است که ایران هلث امسال با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی و ۱۱ کشور دنیا در مساحتی بیش از ۴۰ هزار مترمربع، شکوفاترین دوره خود را تجربه می‌کند.

حداقل ۳۰ درصد از شرکت‌هایی که در نمایشگاه ایران هلث امسال حضور دارند، شرکت‌های حوزه دانش‌بنیان هستند.

همچنین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی حاضر در نمایشگاه امسال نیز بیش از ۷۰ درصد نیاز تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، توان‌بخشی و پیراپزشکی را تأمین می‌کنند.

اجرای نزدیک به ۲۰ کارگاه آموزشی با رویکردهای بسیار متنوع

نزدیک به ۲۰ کارگاه آموزشی با رویکردهای بسیار متنوع و گسترده و همایش‌های مرتبط با هیئت‌های تجاری از کشورهای همسایه باهدف ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه پس از دو سال وقفه

ایران هلث؛ بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه صنعت سلامت است که پس از دو سال وقفه با رویکرد توانمندسازی صنعت درمان پس از دوران کرونا میزبان بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده از گروه‌ها و اجزای مختلف اکوسیستم سلامت خواهد بود.

این نمایشگاه از سوم تا ششم خرداد ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان و فعالان صنایع و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پشتیبانی از تولید در حوزه تجهیزات پزشکی با شاخص‌های دانش‌بنیان و رتبه‌بندی فعالان انجام می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..