تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟

چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟

خواه در حال آماده کردن غذا، آشپزی، غذا خوردن یا صرف وقت گذرانی، آشپزخانه قللب خانواده شماست. به همین دلیل است که در مورد رعایت بهداشت آشپزخانه به همان اندازه باید توجه داشته باشید که به بهداشت شخصی خودتان. در ادامه به چگونگی رعایت بهداشت در آشپرخانه اشاره می‌کنیم.

در این مطلب می‌خوانید: 

رعایت بهداشت سینک ظرفشویی رعایت بهداشت کاشی رعایت بهداشت یخچال رعایت بهداشت کابینت

چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟

برای بهداشت آشپزخانه بهداشت خودتان را رعایت کنید

برای این‌که بهداشت لوازم و مواد غذایی را رعایت کنید بهتر است همیشه دستان خود را تمیز نگاه دارید. وگرنه دست آلوده شما تمام بخش‌های آشپزخانه را کثیف می‌کند.

مطلب پیشنهادی: خرید وسایل آشپزخانه ارزان، برای خانم‌های خوش‌سلیقه

زمانی که در آشپزخانه مشغول هستید از دست کردن انگشتر خودداری کنید (انگشترهای شما، شستن صحیح دست‌ها را دشوارتر می کنند و همچنین باکتری ها و کثیفی ها را جمع آوری می کنند). بهتر است ناخن های خود را کوتاه نگه دارید و لاک نزنید. در صورت بریدگی در دستان خود، فوراً آن را تمیز کرده و پانسمان کنید. در مورد بهداشت شخصی، بستن موهای بلند هنگام پختن ظروف نیز مهم است، زیرا موها نیز می توانند حامل میکروب باشند. آیا می دانستید که هر کدام از ما روزانه 50 تار مو از دست می دهیم؟

چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟

غذاها را کاملا بپزید

یکی از مهم ترین قوانین بهداشتی مواد غذایی، اطمینان از پخت صحیح غذا است. اگر کم پخته شود، باکتری های مضر می توانند منجر به مسمومیت غذایی شوند. این قوانین به شما کمک می کند تا از عفونت‌ جلوگیری کنید:

مطلب پیشنهادی:آشپزخانه‌ای بدون لکه و آلودگی بسازید!

غذا را برش دهید تا مطمئن شوید که پخته شده است. از دماسنج پروب مواد غذایی برای بررسی اینکه گوشت تا دمای مناسب پخته شده است استفاده کنید. مطمئن شوید که هر غذایی که دوباره گرم شده است، داغ باشد. غذای پخته شده را در حداقل دمای 70 درجه سانتیگراد سرو کنید (محدوده دمایی بین 15 تا 55 درجه سانتیگراد زمانی است که سریعترین تکثیر باکتری ها را دریافت می کنید). چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟
نگهداری صحیح غذا

پخت و پز مناسب تنها اولین مورد از قوانین اساسی بهداشت مواد غذایی است. یکی دیگر از مهمترین قوانین بهداشتی مواد غذایی در آشپزخانه نگهداری ایمن است. نگهداری صحیح به حفظ مواد غذایی از مواد شیمیایی و باکتری های مضر کمک می کند و به حداقل رساندن تماس بین هوا و غذا کمک می کند. این نکات ساده به شما کمک می کند تا مواد غذایی را ایمن نگه دارید:

مطلب پیشنهادی: سرویس حبوبات پلاستیکی چی بخریم؟ نکاتی که بهتره بدونیم

اطمینان حاصل کنید که باقیمانده غذا یا بسته های باز غذا با فیلم چسبناک پوشانده شده یا در یک ظرف در بسته نگهداری می شود. همچنین باید از ظروف در بسته برای انواع مواد غذایی که در قفسه ها یا در کمد نگهداری می شوند مانند آرد، برنج و ماکارونی استفاده کنید. غذای گرم را داخل یخچال قرار ندهید. ابتدا باید خنک شود، اما باید در اولین فرصت (در عرض دو ساعت) در یخچال یا فریزر قرار داده شود. این شرایط را در هنگام تهیه غذاهای شام خانوادگی برای انجماد در نظر داشته باشید.  غذا را بیش از دو ساعت بیرون نگذارید (شامل سبزیجات و میوه های خرد شده). بسته‌های مواد غذایی را در بشقاب‌ قرار دهید تا از ریختن آب بر روی پیشخوان یا قفسه‌های یخچال جلوگیری شود - برای جلوگیری از آلودگی بیشتر در پایین‌ترین قفسه نگهداری کنید. یخچال خود را از هرگونه اقلام خام قدیمی خالی نگه دارید. یخچال خود را بیش از حد پر نکنید (باید فضای کافی برای گردش هوای مناسب وجود داشته باشد). پس از خرید، مواد غذایی یخ‌زده خود را در اسرع وقت در یخچال قرار دهید (این امر در مورد اقلام یخ زده و فریزر نیز صدق می کند).

چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟

تمیز کردن صفحه کابینت

پاک کردن صفحه های آشپزخانه بعد از هر بار استفاده یکی از ساده ترین (و ضروری ترین) اصول اولیه بهداشت آشپزخانه است. شما نه تنها چیزها را تمیز و مرتب نگه می دارید، بلکه از گسترش باکتری ها نیز جلوگیری می کنید. حفظ بهداشت خوب آشپزخانه درباره لکه های آن است

مطلب پیشنهادی: چیدمان قفسه های آشپزخانه چطور باشد؟

تمیز کردن درب یخچال  درب یخچال را باید مرتب تمیز کنید که نه لک بماند نه میکروب داشته باشد. دستگیره ها و دستگیره های روی لوازم خانگی تمیز کنید. چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟
تخته خردکن خود را بعد از استفاده تمیز کنید

تکه‌های غذایی که روی تخته خردکن باقی می‌مانند به زودی باعث رشد باکتری‌ها می‌شوند، بنابراین تمیز کردن تخته بلافاصله پس از استفاده برای جلوگیری از پخش شدن آنها حیاتی است. 

مطلب پیشنهادی: خرید وسایل آشپزخانه ارزان، برای خانم‌های خوش‌سلیقه

چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟

یخچال را تمیز نگه دارید

اطمینان از تمیز بودن یخچال یکی از قوانین مهم بهداشتی در آشپزخانه است  اگر به حال خود رها شود، ریختن مواد غذایی و پوسیدگی می‌تواند باعث سرایت بیماری های  غذایی چیزهای دیگری شود.

مطلب پیشنهادی: تزئین اتاق خواب با وسائل ساده یا لوکس؟ خوابی شیرین و رویایی

چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟

سینک ظرفشویی خود را روزانه تمیز کنید

سینک شما به طور منظم در طول روز استفاده می شود، بنابراین اگر تمیز نگه داشته نشود، به سرعت کثیف شده و پوشیده از باکتری می شود. باز هم، این یکی از آن قوانین بهداشتی آشپزخانه است که زمان زیادی نمی برد، اما ارزش انجام آن را دارد.

مطلب پیشنهادی: چیدمان قفسه های آشپزخانه چطور باشد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه بهداشت آشپزخانه را رعایت کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..